Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Ziua europeană a limbilor moderne”

120 de cadre didactice din 20 de școli bihorene au sărbătorit

„Ziua europeană a limbilor moderne”

Cu ocazia „Zilei europene a limbilor moderne”, care se celebrează pe 26 septembrie 2010, 120 de cadre didactice din 20 de școli ale județul Bihor, împreună cu elevii, au organizat diferite manifestări cu această temă, după cum aveam să aflăm de la profesorul metodist al C.C.D., Delia Mela.

Activitățile au fost diverse și interactive, de la expoziții cu lucrări ale elevilor, concursuri de interpretare cântece și poezii, prezentări power point cu tema „Elogiul limbilor europene”, la piese de teatru, cum ar fi: „The Canterville Ghost”, de Oscar Wilde, sketch-uri și colaje cu imagini din Anglia și Franța.
Președintele Comitetului de Miniștri al Consiliului Europei, Antonio Miloshoski, a transmis cu ocazia acestei zile un mesaj de celebrare din care spicuim: „Respectul limbilor, culturilor și identităților cetățenilor noștri europeni este o condiție prealabilă creării unui spațiu de respect mutual și de cooperare pe continent... Cele mai bune modalități de luptă împotriva intolerenței lingvistice și a insecurității sunt însușirea limbilor și a înțelegerii culturale”...
Școlile implicate în asemenea activități au fost: Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, Colegiul Național „Avram Iancu” Ștei, Școala cu clasele I-VIII nr. 11 Oradea, școala gimnazială din Sârbi, Grupul Școlar Agr. Ec. Sălard, Liceul „Don Orione”, Școala cu clasele I-VIII Câmpani, CSEI „Orizont” Oradea, Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea, școlile „Ioan Slavici” și „Oltea Doamna” din Oradea, Școala cu clasele I-VIII din Hidișelu de Sus, Școala cu clasele I-VIII din Pietroasa - Chișcău, Școala cu clasele I-VIII „Miron Pompiliu” Ștei, Liceul cu Program Sportiv „Bihorul” Oradea, Colegiul Național „Mihai Eminescu” Oradea, Școala cu clasele I-VIII „Octavian Goga” Oradea, școlile cu clasele I-VIII din Lunca și Săcădat, școlile gimnaziale orădene „Dimitrie Cantemir” și „Dacia” Oradea..., cărora doamna profesor Delia Mela (prof. metodist al Casei Corpului Didactic Bihor) dorește să le mulțumească pentru implicare.
„Engleza ca factor central de legătură în comunicarea internațională”
La Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, aveam să asistăm la două asemenea activități, susținute de prof. Ramona Hontilă (prof. de limba engleză), activitate organizată cu elevii clasei a X-a B (profil economic), cu tema „Engleza ca factor central de legătură în comunicarea internațională”, respectiv prof. Laura Ciortea (prof. de germană), o activitate intitulată „Culorile dragostei”, cu iubitori de limbă germană din cinci clase: a X-a K, H, I și J și a XI-a C.
„Ne-am alăturat și noi celor 47 de țări înscrise în proiectul „Ziua europeană a limbilor moderne”, noi, cei de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, la provocarea lansată de profesorul metodist al Casei Corpului Didactic, Delia Mela. E vorba de Ovidiu Jurcă – șef de catedră, Laura Ciortea, Hortensia Stohor și subsemnata”, ne-a declarat Ramona Hontilă.
Activitatea Ramonei, organizată cu elevii clasei a X-a B (o clasă de nota 10, atât la disciplină, cât și la cunoștințe de limbă și creativitate) a fost o reușită din toate punctele de vedere. Am urmărit cu interes cele șase prezentări ale spaniolilor (conduși de Nagy Claudiu), portughezilor (în frunte cu Stoescu Călin), chinezilor (coordonați de Mihaela Lupu), francezilor (orchestrați de Szerak Cristina), italienilor (reprezentați la vârf de Bîtea Avram) și japonezilor (susținuți admirabil de Ioana Hadade). Elevi creativi, cu un comportament model și o ținută „asortată” mesajului, elevii Ramonei au făcut un show bun de televizat, risipă de imaginație și bun-gust, eleganță și rafinament artistic.
Laura și reprezentanții celor cinci clase au avut un joc muzical dramatizat – „Culorile dragostei” – „o modalitate inovativă și educativă pentru a le dezvolta atât limbajul, cât și cultura despre spațiul cultural german”, ca să o cităm pe Laura. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Ziua europeană a limbilor moderne”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:56:08 Ora standard a Europei de Est