Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Adevãrat: Pãmântul e încã viu

Oameni buni, nu distrugeþi, nu ucideþi!

Adevãrat: Pãmântul e încã viu

„Tot ce se aflã pe faþa pãmântului se transformã necontenit, fiindcã Pãmântul e viu ºi are suflet. Noi facem parte din acest suflet ºi rareori ne dãm seama cã el lucreazã pentru binele nostru.” (Pablo Coelho, Alchimistul)

Adevãrat, pãmântul e încã viu, însã mulþi dintre noi nu conºtientizeazã acest adevãr. În consecinþã, omul acþioneazã dupã bunul sãu plac, distrugând ºi ucigând, în final, natura, acest dar de preþ pentru care nu a plãtit „nici o taxã.”
De aceea am dorit sã tragem un semnal de alarmã ºi ne-am alãturat campaniei „Curãþenie în toatã þara într-o singurã zi”, sâmbãtã, 25 septembrie 2010, desfãºuratã în cadrul proiectului naþionalLet's do it, Romania”. Proiectul are girul MECTS ºi se deruleazã conform protocolului încheiat între Ministerul Mediului ºi Pãdurilor ºi Asociaþia EccoAssist Bucureºti, vizând organizarea celei mai ample acþiuni naþionale de colectare a deºeurilor, pentru a nu ºtirbi frumuseþea naturii, pentru a învãþa sã trãim într-o lume curatã, în armonie cu natura ºi împreunã cu ea, pentru a schimba atitudinea românilor vizavi de naturã.
Scopul este promovarea voluntariatului ºi a valorilor europene, educarea spiritului civic (bunul-simþ).
Echipa noastrã este formatã din 30 de copii ºi ºase cadre didactice – prof. Ciordaº Eugenia ºi ed. Bernad Floare – de la Grãdiniþa nr. 45, Oradea, prof. Bîdiliþã Florina, clasa VII/ B, prof. Dumiter Violeta – Grãdiniþa nr. 34, structura Grãdiniþei nr. 48, prof. Ramona Vesa – C.S.E.I.S.(fosta Grãdiniþã de Ambliopi), prof. Mãdãlina Lupãu – de la Colegiul Tehnic “Constantin  Brâncuºi” Oradea, ºase pãrinþi ºi doi studenþi – Eduard Bernad, Facultatea de Protecþia Mediului, Daniel Bernad - Facultatea de Drept - Administraþie publicã, dna Demeter ºi dl Gabi Dobre, de la Primãria Oradea.
Sâmbãtã, grupul de voluntari a trecut pe la punctul de înscriere de la Lotus, dupã care s-a deplasat în parcul Libertãþii (podul Intelectualilor). Acþiunea a început la ora 9.00, pe malul drept al Criºului Repede, dar s-a desfãºurat pe ambele maluri, între podul Cele Trei Criºuri ºi podul Decebal, cât ºi în parcul situat vizavi de primãrie, unde este statuia marelui poet Mihai Eminescu. La acþiune au  participat ºi angajaþii Direcþiei Tehnice din cadrul Primãriei Oradea.
 Echipa a reuºit sã adune un numãr mare de saci cu deºeuri, care, la final, au fost ridicaþi de cãtre lucrãtorii RER ecologic.
În urma ecologizãrii, zona riveranã ºi-a recãpãtat frumuseþea, iar parcul a devenit un loc plãcut ºi curat.
Ce-am învãþat din aceastã acþiune
Mediul înconjurãtor are nevoie de sprijinul ºi grija noastrã. Cu cât se vor implica mai mulþi oameni, cu atât lumea va deveni mai frumoasã ºi mai curatã, iar natura va fi cu adevãrat a doua noastrã casã.
„Iubiþi natura prea curatã/ Când încã nu e prea târziu/ Copii ºi vârstnici laolaltã,/ Sã mai pãstrãm pãmântul viu!”
Peste 2.800 de voluntari bihoreni s-au înscris la acþiunea „Let`s Do It, Romania!”, un proiect care ºi-a propus sã cureþe România de gunoaie într-o singurã zi, sâmbãtã, 25 septembrie 2010. Aºadar, sunt destui oameni interesaþi de soarta naturii. (Bernad Floare)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:29:19 Ora standard a Europei de Est