Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Recepția lucrărilor la școala „Octavian Goga” din Oradea

Marți, 28 septembrie

Recepția lucrărilor la școala „Octavian Goga” din Oradea

În 17.07.2009, la Școala cu clasele I-VIII „Octavian Goga” din Oradea începeau lucrările de renovare „din temelii” a clădirii școlii, iar marți, 28 septembrie 2010, la recepția lucrărilor, doamna inginer Benyovszki Tunde – directorul general adjunct al AIO, șeful comisiei de recepție, afirma: „Avem acum o școală „complet” nouă”...

Din comisia de recepție au făcut parte cinci membri, reprezentanți ai Primăriei Oradea: Georgeta Petrica, Diana Ionescu, Dorina Bolojan, Carmen Albulescu și Halasz Marcela – secretarul comisiei. Executanții, reprezentanții celor două firme care au executat lucrările (S.C. Constructorul Sălard și S.C. Ritmoteh), au respirat ușurați văzând că nimeni nu are nimic de obiectat și de reproșat, semn că atât comisia cât și beneficiarii erau mulțumiți de calitatea lucrărilor.
„S-a început cu înlocuirea instalației electrice în toată școala. Acum avem o instalație modernă, cu senzori de lumină pentru exterior..., după cum aveam să aflăm de la directorul școlii, profesor Ioan Mihail Henciu. S-a refăcut totul și în sălile de clasă, începând cu înlocuirea pardoselii cu parchet din lemn masiv, zugrăvit integral, s-au schimbat lambriurile, s-a pus gresie pe casa scărilor și pe coridoare, iar balustradele au fost înlocuite cu altele inox. În exterior, s-a făcut izolație termică și s-a refăcut fațada...”
„Prioritar pentru noi este să ne atragem cât mai mulți copii”
Școala dispune de 22 de săli de clasă, cinci laboratoare și cabinete, din care două de informatică. S-au primit două table SMART, care vor fi montate în decurs de o lună. Numărul de clase propus a fost realizat (17 – 10 la ciclul primar și șapte la gimnaziu). De anul trecut, nu mai există secție maghiară...
Sâmbătă (25 septembrie 2010), în și de Ziua națională a curățeniei, școala „Octavian Goga” a fost reprezentată la acțiunea pusă la cale de primărie pe malul Crișului Repede de elevii claselor a V-a și a VIII-a A, însoțiți de prof. Olimpia Carp și Valeria Boruzs.
„De-acum, prioritar pentru noi este să ne atragem cât mai mulți copii. Ne vom axa pe calitatea învățării. Uitându-ne pe mediile obținute de elevii noștri la evaluarea națională, constatăm că ne-am situat de la jumătatea clasamentului în sus. E mulțumitor, dar vrem să ridicăm ștacheta. La capitolul proiecte școlare, țintim un proiect mai mare și mai serios cu Primăria Oradea”, ține să ne asigure directorul școlii.
Meditații gratuite pentru elevii clasei a VIII-a
Și la Școala cu clasele I-VIII „Octavian Goga” din Oradea, s-a implementat programul „Școală după școală”, opțional și la gimnaziu. Pentru elevii clasei a VIII-a, profesorii organizează meditații gratuite, cel puțin o oră pe săptămână, pregătire specială pentru evaluarea națională.
Dascălii de la „Octavian Goga”, în frunte cu ambițiosul director, doresc să îmbunătățească mult imaginea școlii prin ridicarea calității procesului instructiv-educativ și o prezență mai activă în viața și activitatea comunității locale. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Recepția lucrărilor la școala „Octavian Goga” din Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:14:53 Ora standard a Europei de Est