Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Promisiuni neonorate și abandonuri rușinoase

Prin școli se lucrează și nu prea!

Promisiuni neonorate și abandonuri rușinoase

E vremea reparațiilor și zugrăvelilor prin școli.
Ieri (miercuri, 8 august 2007), am pornit raidul prin școlile orădene să vedem cum se lucrează pentru pregătirea unităților de învățământ în vederea deschiderii noului an școlar. Dacă la Școala cu clasele I-VIII „Ioan Slavici” și Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” se schimba parchetul ori se înlocuia instalația electrică, după caz, la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” consemnăm abandonarea lucrărilor.

La „Ioan Slavici”, s-a promis reparație capitală
În primăvară, proiectanții și alde armata de funcționari a primăriei se dădeau de ceasul morții să pună totul la punct pentru ca în vară să se purceadă la o reparație capitală la Școala „Ioan Slavici”, începând cu acoperișul și terminând cu geamurile termopan. Se bucura dna directoare, Lucia Obreja, la vremea aceea, ba chiar se temea ca nu cumva muncitorii să dea buzna să descopere școala până să nu se fi încheiat cursurile! Da de unde! Griji nejustificate! Acum, în august, alte griji pentru că vine septembrie, și acoperișul e bine merci, întreg și nevătămat! Doar nu se vor trezi vajnicii demolatori să se urce pe școală tocmai în septembrie sau octombrie?!  Fiți pe pace, dnă directoare, și luați-vă gândul de la … capitală!
Ieri, la „Slavici” se lucra pe două fronturi, în secretariat și sus la etaj, într-o sală de clasă. Unii cu pixul, alții cu ranga! La etaj, Balog Ladislau și Butos Ferencz de la A.C. „Arcons” scoteau cu ranga parchetul dintr-o sală de clasă pentru ca în final să înlocuiască tot parchetul din două săli mari de clasă, cancelarie și secretariat, în total cam 200 de metri pătrați. Cei cu gresia au fost mai harnici. Ei au montat deja cei 300 de metri pătrați de gresie pe toate coridoarele.
În secretariat, dna Leontina Ardelean, secretara școlii, cu treburile dumneaei, dosare și cărți de muncă, iar alături, frumoasa profesoară de engleză, Aida Pop, cu studiul documentelor școlare. În timp ce povesteam, numai ce ne trezim cu poștașul, Marius Varodi, slujbașul dnei Duma ce a reprezentat imaginea firmei mai zilele trecute printr-un cotidian local. Dumnezeu l-a trimis să ne dezvăluie unele lucruri. Era de-a dreptul încântat să dea ochii cu Aida, fosta sa colegă de școală (de la „Mihai Viteazul”), informaticiana și Miss adolescență’95. Între timp, Miss-a primei generații de informaticieni s-a „convertit”, abandonând mouse-ul și limbajul lui Pascal, și dând-o pe limba lui Shakespeare, dar și-a păstrat strălucirea tulburătoare! Drept pentru care, Marius a promis să treacă mai des pe la „Ioan Slavici”, cu sau fără „Tribuna învățământului”!
La „Gojdu”, „cei de la „Deniflor”și-au ridicat ambasada și s-au dus!”
„La blocul de alimente, lucrările au început cam odată cu bacalaureatul și s-au încheiat la 1 august. S-a pus gresie și faianță, s-a zugrăvit și s-au amenajat dușuri și grupuri sanitare. Suntem mulțumiți, nimic de reproșat, dar în curte, un adevărat spectacol, exclamă  Ioan Lungu, administratorul Colegiului Național „Emanuil Gojdu”. Pereții exteriori de la ramura A a clădirii au fost dezgoliți în partea inferioară, s-a dat jos tencuiala, iar molozul e la vedere, însă, cei de la  „Deniflor” și-au ridicat ambasada și s-au dus. Fără nicio explicație. Nu știe nimeni nimic. Nu mai are primăria bani? Nu știm. La subsol, au efectuat cam 60 la sută din izolație, dar au abandonat lucrarea cam de o jumătate de an!”
După una caldă și alta rece, dl Lungu ne-a mai administrat una caldă. Cică laboratorul de fizică e de nerecunoscut. S-a schimbat dușumeaua, s-a refăcut instalația electrică și s-a amenajat un spațiu metodic. Urmează dotarea cu mobilier nou și aparatură performantă.
La final, administratorul a ținut să concluzioneze: „Nu ne plângem de calitatea lucrărilor, ci de faptul că nu se țin de cuvânt, în sensul că nu-și respectă termenul. Ne tot amână... de patru luni, și de o jumătate de an, în cazul celor două lucrări începute!”
La „Lazăr” se schimbă instalația electrică
Constructorul Sălard e la datorie. Pe coridorul de la etajul III, i-am surprins pe electricienii Holom Vasile și Dan Ștefan, unul pe scară, celălalt pe scaun, lucrând la doze după schimbarea instalației electrice. În camerele de la internat s-a zugrăvit, iar Kindle Norbert, Soos Mark și Iosif Torj pregăteau terenul pentru vopsit geamuri și uși. Administratorul liceului, Ioan Cheregi, ne dă mai multe detalii: „La parter, etajul I și IV, lucrările s-au finalizat. Și acolo s-a înlocuit instalația electrică, s-a zugrăvit, parchetat și rașchetat în sălile de clasă. S-a montat gresie în holul de la parter. La etajele II și III, așa după cum ați văzut, se schimbă instalația electrică. S-a zugrăvit, se rașchetează și se parchetează camerele de la internat. Anul trecut, s-au schimbat dulapurile și paturile, iar anul acesta se completează mobilierul în fiecare cameră cu câte trei noptiere și trei etajere. Se preconizează ca în toamnă să schimbăm  și jumătate din saltele.”
Trecând și pe la împărăție, aflăm multe de toate. Pentru început, dl director, Ioan Micu, ține să concluzioneze: „Când lucrările vor fi gata, vom putea spune că am încheiat acțiunea de reabilitare a întregii infrastructuri a liceului (apă caldă, apă rece, încălzire centrală și instalație electrică). Preocuparea prioritară de viitor va fi asigurarea unei baze materiale de excepție (mobilier școlar, material didactic, tehnică audio-vizuală), atât cantitativ, cât mai ales calitativ. Și în privința cabinetelor, avem noutăți: cabinetul de limba ronână este nou-nouț, mutat într-o nouă locație, cu mobilier nou. De fapt, toate laboratoarele sunt puse la punct, cu mobilier nou și materialele necesare.”
Rezultate de excepție la bac, iar Lavinia Bota primește felicitări!
Încetul cu încetul, directorul ne spune tot ce are pe suflet. E bucuros că i-au venit elevi buni în clasa a IX-a, după cum arată mediile de intrare, dar și supărat pentru clasa ce i s-a tăiat. Ce să-i faci, corectitudinea și sinceritatea se plătesc! Dacă umfla potul, și mai cerea o clasă, rămânea cu toate cele planificate. Nu a învățat „lecția” pe care o aplică unii directori (de CN) care cer fictiv câte o clasă în plus pentru ca în final să rămână cu ceea ce au în bătătură. Halal democrație, (des)centralizare și reformă!
La bac, lăzăriștii au jucat totul pe o carte: medii mari! Din cei 131 de absolvenți, doi au fost respinși, dar ceilalți s-au întrecut pe sine. Doar doi, cu medii între 7 și 7.50, cinci, cu medii între 7.50 și 8, 21 – între 8 și 8.50, 38 – între 8.50 și 9, 51 – între 9 și 9.50, iar 12 – între 9.50 și 10.
Șefa de promoție, Lavinia Mihaela Bota (din XII C) tocmai a primit felicitări în scris din partea prof. dr. Marius Bojiță, rectorul Universității de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca. Domnia sa a ținut să informeze conducerea liceului că Lavinia a intrat pe primele locuri, cu media 9.22, ocazie cu care dorește să adreseze felicitări conducerii și cadrelor didactice.
Frumos gestul!
Ovidiu DAN

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:20:41 Ora standard a Europei de Est