Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Comenius... made in Poland

The Happy S.C.I.E.N.C.E.

Comenius... made in Poland

Cea de-a treia reuniune din cadrul proiectului multilateral The Happy S.C.I.E.N.C.E. a avut loc în perioada 5- 12 septembrie 2010, în orașul Tarnowskie Gory din Polonia, proiectul fiind coordonat de Școala Instituto Comprensivo Centro Storico din Florența, Italia.

La acest meeting s-au reunit partenerii următoarele școli: Gimnazia s prepodavane na chuzhdi ezitsi din Plevna, Bulgaria, Zespol Szkolno – Przedszkolny nr. 1, Tarnowskie Gory, Polonia și Grădinița nr. 56 – “Lotus” din Oradea, România.
   Scopul celei de-a treia reuniuni a constat în cunoașterea particularităților sistemului de învățământ din Polonia, a contextului educațional și a culturii acestei țări, de asemenea dezbateri despre calitate în educație, despre activitățile derulate de către fiecare partener până în acest moment în cadrul proiectului și demararea următoarelor activități în condiții optime.
  Festivitatea de deschidere a avut loc la Școala de limbi străine Zespol Szkolno - Przedszkolny nr.1 din Tarnowskie Gory, unde directorul școlii împreună cu coordonatoarea de proiect, Danka Herman, au ținut discursul de bun venit, întâmpinându-ne cu căldură în școala lor printr-o scenetă frumos interpretată de despre cele patru țări partenere. În continuare, am vizitat sălile de clasă, luând contact cu activitățile pe care le desfășoară elevii prin participarea, pe rând, la audirea unor legende poloneze și la desfășurarea unui interesant workshop de artă. Am luat parte apoi, potrivit modulelor Creativity, Search, Instructions, Nature din proiect,  la activitățile susținute de copii, în special copiii de la grădiniță și de către cei din clasele primare, care ne-au confecționat diverse instrumente de cântat ingenioase și tot felul de produse artistice pe care ni le-au dăruit cu drag în cadrul unui microrecital care ne-a impresionat mult. Vizita la Școala de Arte (nivel gimnaziu) ne-a dezvăluit diverse aspecte despre arta și cultura țării și despre modul de predare în școală, culminând cu expozițiile realizate de către talentații elevi și cu prezentarea minimuzeului școlii. În continuare, am vizitat Liceul Zespol Szkol Salezjanskich, pentru a observa modul în care acesta funcționează. Toate aceste vizite au culminat cu participarea tuturor partenerilor la o activitate interesantă, în care fiecare țară a avut de pictat câte o pânză mare, cu tempera, reprezentativă pentru țara de proveniență, acțiune care a avut loc sâmbătă, și în care s-a distins prin originalitate echipa formată din cadrele didactice ale Grădiniței nr. 56 - “Lotus” din Oradea.
 Legat de modulele proiectului Search, Culture, Nature, Europe, Care, am luat contact cu tradițiile, cultura și obiceiurile polonezilor, în general, cu cele din regiunea Silezia în special. În altă ordine de idei, am vizitat diverse monumente istorice, vestigii ale trecutului, castele și muzee, catedrale și biserici. În cadrul excursiei de o zi în Cracovia, vechea capitală, am vizitat castelul și catedrala Wawo, biserica Sf. Maria care au fost impresionante, atât prin vechimea și măreția lor, cât și prin stilurile arhitecturale folosite în realizarea acestora. Am poposit și pe la Muzeul Jan III Sobieski și la vechea mină de argint de lângă Tarnowskie Gory, ocazie cu care am luat contact cu valorile trecutului istoric, cel care ne-a amintit de trectul istoric al țării noastre. În cadrul vizitei realizate la palatul din Koszecin, am luat parte la experiențe extraordinare: am participat la un workshop minunat de dans folcloric silezian, Slaska, unde am vizionat fragmente din spectacole și am învățat un dans silezian, care a fost uimitor prin melodiile castelane vechi folosite pentru ritmul pașilor și demnitatea cu care se dansează. Workshop-ul s-a finalizat printr-o prezentare a costumelor naționale poloneze și a instrumentelor muzicale vechi, ocazie cu care am jucat un vesel joc de rol. De asemenea, am vizitat galeria de artă Na Tinku, unde am participat cu toții atât la cina oficială, cât și la expoziția de desene și recitalul coordonatorului Massimo Presciutti. Totuși, seara a culminat cu recitalul susținut de echipa țării noastre, care a constat în trei meodii populare românești, cadou care a impresiunat atât țara gazdă, cât și pe celelalte echipe din proiect.
 În concluzie, atât trecutul impresionant, cât și condițiile actuale ale educației și culturii poloneze prezentate în acest meeting au făcut ca reuniunea la care am participat să fie un schimb de experiență util, care și-a realizat obiectivele propuse și din care am preluat multe aspecte pozitive, benefice ridicării standardului calității în procesul instructiv-educativ. (Dana L.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:48:13 Ora standard a Europei de Est