Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Simpozionul județean „Educația – o provocare continuă”

Zilele municipiului Marghita s-au deschis, vineri (cu)

Simpozionul județean „Educația – o provocare continuă”

Prof. Maria Hurban (directorul Grădiniței nr. 2 din Marghita), prof. Mariana Ardelean și Daniela Rojan au pus la cale, vineri (24 septembrie 2010), prin intermediul centrului (CRED) Marghita, simpozionul județean „Educația – o provocare continuă”, cu tema „Creativitatea dascălului în universul copilului”.

Reuniunea de vineri, desfășurată în sala de consiliu a Primăriei Marghita, a însemnat, așa după cum avea să remarce și primarul municipiului Marghita, ing. Dorel Talpoș, debutul Zilelor municipiului Marghita (manifestări programate a se desfășura sâmbătă și duminică).
Simpozionul moderat de prof. Maria Ivănescu și Maria Hurban a mai avut un distins invitat pe dl prof. Gheorghiță Lupău, directorul filialei Marghita a Universității de Vest „Vasile Goldiș” Arad care a apreciat actualitatea și generozitatea temei propuse, oferindu-și serviciile spre a sprijini cadrele didactice în demersul lor de a se perfecționa și chiar de a găzdui următoarea ediție a simpozionului.
„Curajul de a educa”
Sferele problematice supuse dezbaterilor prin intermediul acestei manifestări au vizat, așa după cum a subliniat organizatorul principal (dna prof. Maria Hurban): „promovarea creativității și originalității în demersul didactic, crearea unor oportunități prin intermediul cărora  cadrele didactice pot valorifica experiența didactică, sensibilizarea participanților la educație asupra exploatării potențialului creativ existent, conștientizarea importanței tuturor ariilor curriculare în dezvoltarea personalității copiilor, diseminarea aspectelor de bună practică legate de managementul educațional, realizarea unui schimb de idei, opinii, experiențe ale cadrelor didactice, accentuarea colaborării școală-familie-comunitate.
Astfel, se poate spune că „a sosit momentul să reamintim că pedagogia este mai mult artă decât știință, adică ea acceptă sfaturi și tehnici, dar nu se va conduce niciodată decât după exercițiul de fiecare zi care, în cazurile cele mai fericite, datorează enorm intuiției”, după cum scrie Fernando Savater în „Curajul de a educa”.
În catalogul și pe agenda simpozionului au fost înscrise 46 de lucrări, aparținând unor cadre didactice din Oradea, Marghita, Aleșd, Beiuș, Salonta, Suplacu de Barcău, Tinca, Almașu Mare, Săldăbagiu de Barcău, Petreu, Cheț, Ghenetea, Pocola... Pe mulți dintre ei am reușit să-i audiem (și să-i pozăm): prof. Maria Ivănescu, prezentând „Strategii de promovare a creativității prin proiecte de mediu”, prof. Cornelia Româneac și Dorina Ințe, Georgeta Druța și Gabriela Dume, Rodica Lezeu, Claudia Ghiurău și Florica Lascău, Adriana Creț și Nicoleta Cristea, Irina Curtui, Balla Silvia, Angela Popu și Mihaela Rațiu, Barbu Edit și Elisabeta Rend, Cornelia Borz, Florica Vesa, Aurelia Opriș, Viorica Dobran... care au oferit modele și bune practici de a lucra și a gândi în vederea promovării și dezvoltării creativității... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Simpozionul județean „Educația – o provocare continuă”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:18:43 Ora standard a Europei de Est