Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

„Principiul complementarității formal-nonformal în educație aduce plusvaloare actului educativ”

La C.T. „Dimitrie Leonida”

„Principiul complementarității formal-nonformal în educație aduce plusvaloare actului educativ”

„Prin noua lege a învățământului, se încurajează învățământul tehnic, inclusiv pentru cei care urmează facultatea în specializarea absolvită”, ține să sublinieze directorul Colegiului Tehnic „Dimitrie Leonida” din Oradea, prof. Georgeta Sadoveanu.

În articolul nr. 32 din noua Lege a Educației Naționale se stipulează: „Statul susține învățământul profesional și învățământul liceal – filiera tehnologică sau vocațională, prin: a) recunoașterea în învățământul terțiar non-universitar a creditelor profesionale obținute în cadrul învățământului profesional și în învățământul liceal – filiera tehnologică sau vocațională b) gratuitate la școlarizarea în cadrul școlilor postliceale c) burse speciale și alte forme de sprijin material d) garantarea gratuității primului an de studiu pentru absolvenții de învățământ liceal - filiera tehnologică sau vocațională, admiși în profilurile corespunzătoare din învățământul superior”.
Pe perioada verii, colegiul a organizat cursuri de recalificare pentru șomeri; zilnic, câte șase ore de teorie (teorie care înseamnă 1/3, iar 2/3 practică) pentru dobândirea meseriei de electrician constructor, cursuri care se finalizează în aceste zile. A fost reorganizat compartimentul administrativ, iar anul școlar trecut a fost achiziționat soft educațional, carte pentru bibliotecă și truse electro. La clasele a IX-a, unii profesori diriginți i-au așteptat pe „boboci” cu surprize în prima zi de școală, iar părintele preot a sfințit sălile de clasă. Potrivit obiceiului, „bobocii” colegiului vor fi „botezați” la Balul bobocilor. Acțiunea comunitară (de voluntariat) este opțional pentru a XI-a, iar cei din a XII-a au ca opțional teatrul englez. Concursul tradițional „clasa de aur” continuă, iar din acest an școlar, instruirea practică a elevilor de la specializarea tehnician electric electronist auto (domeniul electric) se va face la service auto și în instituții de profil (S.C. Casa Auto, S.C. Zecenut și S.C. Heris); pregătirea echipelor de fotbal, handbal și aerobic intră în orarul profesorului de educație fizică și sport, iar din acest an școlar și tenisul de masă...
Toate acestea sunt noutățile pe care le-am aflat la început de an școlar la Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” din Oradea.
Vin italienii, grecii și turcii...
Proiectele școlare și parteneriatele tradiționale continuă;  îndrăgitul proiect „Bihoreni iluștri” e în al doilea an de derulare; joi (30 septembrie 2010), colegiul va lansa un nou proiect Comenius, în parteneriat cu șase țări: Italia, Spania, Grecia, Polonia, Turcia și Bulgaria, iar prima întâlnire de proiect va avea loc la Oradea, în perioada 24-30 octombrie.
Și colegiul „Dimitrie Leonida”, ca orice școală, se mândrește cu olimpicii săi naționali (Gabriel Călugărița – mențiune la națională, la electromecanică; Marius Covaci și Laurențiu Gemănar – telecomunicații; Florin Petrița și Ionuț Șerghișan – automatizări), Gheorghe Þărău și Andrei Filip – participanți la concursul național de matematică „Adolf Haimovici” (de la Iași), Lavinia Șanta – participare la Festivalul de cântec francofon de la Baia Mare..., cu toți premianții școlii și câștigătorii numeroaselor concursurilor școlare și extrașcolare desfășurate la nivel local și județean. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Principiul complementarității formal-nonformal în educație aduce plusvaloare actului educativ”.

Trimite email
luni, 3 februarie 2025, 17:48:01 Ora standard a Europei de Est