Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Vor fi experimentate catalogul electronic și poșta electronică

Pentru o cât mai rapidă informare a părinților, respectiv dascălilor,

Vor fi experimentate catalogul electronic și poșta electronică

„Școală de calitate, școală și iar școală...” Astfel sună prioritatea priorităților în anul școlar 2010-2011, la Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Bălcescu” din Oradea, potrivit declarației dlui director Ioan Mocan.

Cele zece săli ale elevilor din clasele I și a V-a au fost zugrăvite și igienizate, spațiile comune, holurile și grupurile sanitare, igienizate, curtea asfaltată a fost plombată. Tot în curte, au fost montate 15 bănci, și au fost reparate porțiuni din fațadă. Toate lucrările s-au efectuat în regie proprie, cu concursul personalului didactic și nedidactic, de la directori la portari și oameni de serviciu, și cu sprijinul părinților. În același regim a fost recondiționat și mobilierul, bănci, scaune și dulapuri...
„Identitate și diversitate”
Unele proiecte școlare naționale și internaționale implementate vor continua, la fel și parteneriatele cu diferite școli orădene și Inspectoratul Școlar. Un nou proiect Comenius a apărut la orizont, în parteneriat cu șase țări: Spania – țara coordonatoare, Italia, Franța, Anglia, Turcia și Finlanda, intitulat „Identitate și diversitate”. Prima întâlnire de proiect va avea loc în Italia, luna viitoare (18-22 octombrie). În lumina pluriculturalității, proiectul urmărește evidențierea bunelor practici instituite în activitatea instructiv-educativă cu copii de diferite etnii.
Conducerea școlii (director – prof. Ioan Mocan, director adjunct – Szabo Gyongyi) se arată încântată de reușitele anului școlar trecut: multe premii și mențiuni județene, la română, matematică, informatică, religie, engleză și germană. „După o evaluare națională cu rezultate foarte bune, 80 la sută din cei 126 de absolvenți ai clasei a VIII-a s-au îndreptat și au intrat la „Emanuil Gojdu”, Mihai Eminescu”, Economic, „Pedagogic” și „Ady Endre”. Avem campioni naționali la atletism și gimnastică ritmică, dar și artiști de top, cu premii și mențiuni la „Mamaia copiilor” și „Ursulețul de aur”, ba chiar și o colegă, învățătoare, care ne-a făcut o surpriză plăcută în acest sens”...
Cei doi directori ne-au mai reținut atenția cu preocupările pe care le au de a informa rapid, prin intermediul e-mailului personal, colegii, cadrele didactice, prin transmiterea electronică a tuturor materialelor importante care îi privesc din punct de vedere profesional. Experimentul, agreat în unanimitate, va fi extins și în relațiile instituite cu părinții copiilor, tot prin intermediul poștei electronice. Astfel se intenționează informarea promptă a părinților în legătură cu rezultatele elevilor, prin intermediul catalogului electronic. Părinții vor afla periodic notele copiilor, direct din catalog, doar consultându-și adresa personală de e-mail. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Vor fi experimentate catalogul electronic și poșta electronică.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 16:09:16 Ora standard a Europei de Est