Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Educatoarele s-au consfătuit, luni, la „Ady Endre”

Consfătuirile cadrelor didactice

Educatoarele s-au consfătuit, luni, la „Ady Endre”

Educatoarele din municipiul Oradea s-au consfătuit, luni (20 septembrie 2010), la sala festivă a Liceului Teoretic „Ady Endre” din Oradea.

Pentru pregătirea și prezentarea materialelor de pe agenda reuniunii, inspectorul de specialitate, prof. Aurelia Bodea, a apelat la directorii a trei grădinițe: Maria Nan (directorul Grădiniței nr. 52), Viorica Indrea (Gr. nr. 42 - „Maria”) și Georgeta Bara (Gr. nr. 47).
În deschidere, dna inspector a prezentat analiza activității pe anul școlar 2009-2010, privită din perspectiva noului curriculum și a realizării dezideratelor acestuia: diversificarea strategiilor de predare, învățare, evaluare (cu accent pe activitățile integrate, învățarea prin descoperire, cooperare, promovarea unei educații incluzive, metode activ-participative și jocul ca acțiune fundamentală a copilului), mediul educațional, rolul familiei și valorizarea domeniilor de dezvoltare globală a copilului. Monitorizând activitatea derulată, au fost identificate punctele tari: *abordarea noului curriculum a fost prioritatea anului școlar *documentele școlare au fost riguros întocmite *grădinițele și-au elaborat CDS-ul în manieră atractivă *unitățile dispun de material curricular (plan de învățământ, ghid, metodici, programe, truse și materiale pentru jocuri), de materiale și mijloace moderne, de auxiliare didactice avizate de MECTS *derularea unor activități curriculare și extracurriculare atractive, variate, cu impact pozitiv în comunitate *participări la proiecte educaționale, concursuri naționale și internaționale, județene și locale *dezvoltarea unor parteneriate eficiente *încadrare cu personal didactic calificat *interes crescut al cadrelor didactice pentru propria formare *personal didactic și nedidactic bine format pentru servicii sociale; punctele slabe: mentalitatea reticentă a unor cadre didactice privind reforma învățământului și aplicarea noului curriculum, slabă preocupare pentru cunoașterea și aplicarea metodelor noi, insuficiente strategii didactice moderne, cu învățare centrată pe copil, inconsecvență în muncă și punctualitate la unele cadre didactice...; oportunități: diversitatea de oferte de la edituri, folosirea auxiliarelor didactice cu mult discernământ, creșterea nivelului de performanță a pregătirii curriculare a copilului, creșterea calității resursei umane angajate în grădiniță, educația timpurie, o nouă alternativă educațională, implementarea metodelor moderne, dezvoltarea unor proiecte internaționale, promovarea grădiniței în comunitate, atragerea și implicarea părinților în activitățile grădiniței, dezvoltarea unor relații de parteneriat care să susțină buna derulare a activității, gestionarea eficientă a resurselor materiale și financiare; amenințări: rutina instalată la unele cadre didactice, dezinteres pentru cursurile de perfecționare datorită taxelor mari, auxiliare didactice scumpe, tendința de migrare a personalului din învățământ spre alte domenii de activitate, mobilitatea copiilor și reducerea frecvenței acestora, datorate crizei economice, resurse financiare reduse pentru stimularea cadrelor didactice care obțin performanțe, scăderea populației preșcolare, lipsa de proiecte în vederea atragerii de resurse extrabugetare; bune practici la nivelul județului: concursuri (Micii campioni, Cupa „Maria”, Fantezie în pași de dans, Fantezii de iarnă, Coșul toamnei, Floare de lotus), festivaluri (La izvor de folclor, Împreună în Europa), simpozion național „Excelența sa, educatoarea”, târgul grădinițelor, sesiuni de comunicări (Educarea inteligenței emoționale și sociale - nov. 2010, Dincolo de curriculum – mai 2010); concluzii: Identificăm multiple preocupări ale educatoarelor pentru stimularea potențialului creativ și cognitiv al copiilor prin utilizarea unei palete largi de metode, mijloace și forme de individualizare a activității; educatoarele din Bihor s-au implicat în elaborarea unor materiale-suport pentru implementarea noului curriculum (Condica educatoarei, Caietul de lucru „Filip și cheia fermecată”, Caiet de educație sanitară „Cinci pași pentru sănătate”...); se observă o bună pregătire și implementare a unor instrumente ale educației multiculturale, incluzive; valorificând experiența acumulată, am realizat o abordare interdisciplinară, atât la nivel teoretic, metodologic, cât și la nivel practic; au fost puse în aplicare strategii alternative în care a primat învățarea de tip integrat...
Consfătuirea națională
În cadrul consfătuirii naționale a inspectorilor școlari de specialitate (desfășurate în 6-8 septembrie 2010, la Bușteni), au fost prezentate: diagnoza procesului educațional pe anul școlar 2009-2010; analiza activității de predare-învățare curriculum aplicate, strategiile didactice și metodele de predare-învățare utilizate, instrumentele de evaluare utilizate și rezultatele preșcolarilor la evaluarea curentă – exemple de bună practică; priorități ale educației pentru anul școlar 2010-2011; toate au fost trecute în revistă de doamna director Maria Nan. Materialul despre activitățile integrate (considerate o prioritate) a fost prezentat (tot în power point) de doamna director Viorica Indrea, iar doamna director Georgeta Bara a abordat problema auxiliarelor didactice în învățământul preșcolar. În cea de-a doua intervenție a sa, dna Aurelia Bodea a făcut precizări pentru anul școlar 2010-2011 (referindu-se la activitatea didactică a educatoarei, caietul de evidență a activității cu copiii, portofoliul personal, portofoliile copiilor, planificarea anuală, evaluarea, mediul educațional: Calendarul naturii și Jurnalul gtrupei, programe și proiecte, noutăți); Editurile prezente în cadrul  expoziției organizate în hol au fost invitate să-și prezinte oferta... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Educatoarele s-au consfătuit, luni, la „Ady Endre”.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:37:40 Ora standard a Europei de Est