Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O nouă perspectivă, un nou „Orizont”

13 septembrie 2010 (sau) Cum se scrie istoria

O nouă perspectivă, un nou „Orizont”

Să fie oare o zi norocoasă sau una cu ghinion ziua de 13 septembrie? Întâi de toate este ziua începerii cursurilor unui nou an școlar.

Pentru elevii și dascălii fostelor C.S.E.I. nr. 2 și 3 din Oradea, este un an școlar marcat de un nou început – acela al schimbării, atât în ceea ce privește locația (str. Traian Lalescu nr. 3), cât și a denumirii actualei instituții - Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Orizont”, ceea ce înseamnă o nouă perspectivă, un nou orizont.
Evenimentul a fost marcat printr-o festivitate de deschidere la care au participat distinși invitați (anunțați de conducerea noii instituții - director Angela Marușca, director adjunct Elena Erdeli): dl Radu Þîrle – președintele Consiliului Județean Bihor, prof. Nicolae Ungur – inspector școlar general adjunct al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, prof. Doina Gyori – inspector școlar de specialitate, dl Ioan Moisil – reprezentantul poliției, prof. ing. Ileana Varga – directorul Grupului Școlar „Ioan Bococi”, prof. Lucia Popa și Carmen Ilisie – director, respectiv director adjunct ai C.S.E.I. nr. 1 din Oradea.
Părintele preotul Ioan Șumălan a binecuvântat începerea noului an școlar și noua instituție de învățământ, oficiind un Te Deum pentru elevi, părinți și pe cadrele didactice. În cuvântul său, președintele Consiliului Județean a asigurat cadrele didactice și părinții de tot sprijinul pe care urmează să-l acorde și în continuare pentru ca și acești copii să beneficieze de o educație corespunzătoare;
 generalul adjunct al I.S.J. Bihor  a amintit faptul că de o perioadă de timp încoace s-au căutat soluții dintre cele mai bune pentru a găsi un spațiu astfel încât cele două centre școlare să-și poată desfășura activitatea în cele mai bune condiții; dna inspector Doina Gyori a încurajat cadrele și elevii și așteaptă în continuare sprijinul promis de Consiliul Județean, de a acorda ajutor în transportul  elevilor; reprezentantul poliției a sfătuit copiii, dar mai ales profesorii și părinții să fie atenți la circulație, pentru a nu se expune accidentelor.
Și, așa cum se obișnuiește la români, la orice inaugurare, invitații au fost primiți cu pâine, sare și foarfece pentru tăierea panglicii inaugurale.
Gazdele și-au invitat apoi oaspeții să viziteze clădirea renovată, care prin hărnicia meșterilor, dar și a personalului auxiliar (care nu a mai avut un weekend obișnuit) și-a putut deschidă porțile la timp și în condiții cât se poate de primitoare.
Nu este mică responsabilitatea conducerii unui astfel de centru (cu vreo 25 de clase și cu un personal de  vreo 90 de suflete, din care 20 de profesori de sprijin prin tot județul), dar managerii noștri au experiență, și împreună cu profesorii, alături de care sunt și părinții copiilor, pornim cu speranță și credința în Dumnezeu că va fi mai bine pentru toți.
Pe această cale, dorim să mulțumim tuturor celor care ne-au sprijinit în obținerea acestui spațiu, dar și în amenajarea lui, pentru ca acești copii să aibă o a doua casă primitoare, iar procesul instructiv-educativ să se desfășoare în cele mai bune condiții. (Maria Ungur)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:55:48 Ora standard a Europei de Est