Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Clase Freinet și Step by step

Noutățile anului școlar la Șc. nr 11 din Oradea

Clase Freinet și Step by step

Directorul Școlii cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea, prof. Adelina Iacob, vrea să facă minuni! Dar nu din acelea care țin trei zile (cum se spune)...

Dascăl – apostol, specialist, bun psihopedagog, deschis la nou, cooperant și bine intenționat, noul manager înființează în acest an școlar, în premieră, în Oradea, o clasă Freinet la ciclul primar (secția maghiară).
Ce spune pedagogia Freinet?
Fiecare copil învață în ritmul său (individualizarea învățării); grupul de elevi descoperă singur cunoștințele (învățarea prin descoperire); mai multă deschidere spre natură, spre lumea înconjurătoare; relaționarea cu copiii și adulții în procesul de învățare; o școală modernă care pregătește copiii de azi să ia parte la lumea de mâine…
Pedagogia Freinet poate să vă ajute să vă jucați în alt mod rolul de dascăl!
Potrivit principiilor, avem de-a face cu o pedagogie centrată pe copil, o pedagogie a muncii motivate, o pedagogie personalizată și o pedagogie a comunicării și cooperării.
Cele 18 principii ale învățării
1.Orice învățare trebuie să se bazeze pe valoarea și capacitatea inerente fiecărui individ
2.Orice învățare conduce la o mai mare libertate și autonomie
3.Orice învățare autentică duce la o coerență sporită între sine și univers
4.Orice învățare trebuie să-și găsească sursa în individ
5.Orice învățare trebuie să se bazeze pe realitatea percepută
6.Orice învățare trebuie să se bazeze pe experiența personală
7.Orice învățare autentică implică utilizarea tuturor proprietăților organismului
8.Orice învățare trebuie să conducă la o conceptualizare și la o modelare a modelelor interioare
9.Orice învățare implică respectarea diferențelor individuale
10.Orice învățare autentică trebuie să se bazeze pe o motivație internă
11.Doar individul este cel mai în măsură să ofere feed-back-ul pentru propria sa învățare
12.Orice învățare se face de-a lungul timpului
13.Orice învățare implică schimbări reale și semnificative
14.Evaluarea este parte integrantă a procesului de învățare
15.Folosirea erorilor face parte integrantă din procesul de învățare
16. Orice învățare implică un climat de securitate și libertate
17.Orice învățare vizează creșterea individului și interacțiunea sa cu mediul
18.Formatorii transmit întotdeauna un mesaj prin structura muncii pe care o propun și intervențiile pe care le fac.
Această clasă a fost încredințată dnei prof. Kor Maria Magdalena (dascăl cu experiență, de 26 de ani în învățământ).
O clasă Step by step
Tot din această toamnă, doamnele învățătoare Eva Olău și Domnica Popa au pornit la drum cu o clasă de 29 de copii, la alternativa Step by step.
„În acest sistem, copilul învață prin reproducerea modelului dat. Educația este generatoare, egalizatoare, după un model care nu este întotdeauna înțeles de către copil cu toate că este probat și acceptat de către adulți. Performanța rezultată se evaluează prin notare, astfel nota, prin judecata de valoare asociată, devine „vina” sau „meritul” copilului”, este de părere Eva Olău.
„Copilul învață prin descoperire în interacțiunea sa cu mediul. Interacțiunea cu mediul și motivația explorării sunt cultivate de pedagog. Metodele și mijloacele de explorare și cunoaștere ale copilului sunt individuale, adesea neașteptate, originale. Educația este individualizată, copilul merge spre cunoașterea lumii înconjurătoare și identificarea comportamentelor utile pe căi personale”, a adăugat Domnica Popa.
Limba germană -  a doua limbă la clasa a V-a
Seria noutăților continuă cu introducerea limbii germane la clasa a V-a, ca a doua limbă modernă, prima fiind engleza. Sala de mese a fost renovată (din temelii). Școala după școală s-a introdus și la gimnaziu, dar este opțional. Face cine dorește. Părinții și-au înființat asociația „Comunita”. Suflul nou, emulația și spiritul de echipă, angajarea și coperarea au depășit granițele școlii și aduc tot mai mulți copii spre școală. La Școala nr. 11 învață și copii din Cipru, Italia și Brazilia. În școală își desfășoară orele de practică pedagogică studenți ai Universității din Oradea de la șapte specializări (130 de la pedagogia învățământului primar și preșcolar). Datorită faptului că direcțiunea colaborează foarte bine cu primăria (o colaborare perfectă, punctuală și eficientă – după cum recunoaște doamna director), la primul corp de clădire s-au montat geamuri termopan și s-a lucrat la rețeaua de încălzire.
Așadar, prof. Adelina Iacob întărește regula: dacă vrei, poți; pretutindeni, omul sfințește locul! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Clase Freinet și Step by step.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:03:35 Ora standard a Europei de Est