Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cu sălile renovate, parchetate și covoare noi!

La început de an școlar

Cu sălile renovate, parchetate și covoare noi!

La Grădinița nr. 20 din Oradea, anul școlar a început cu sălile renovate, parchetate și covoare noi, după cum aveam să aflăm de la directorul grădiniței, dna Rodica Toda.

„Cu săli renovate, parchetate și foarte bine aranjate, cu covoare noi, așa am așteptat noi copiii încă de la 1 septembrie. Am avut parte de o firmă extraordinar de serioasă. Mulțumim primăriei pentru investiția făcută, peste 25.000 de lei, mulțumim firmei pentru calitatea lucrărilor și încadrarea în grafic!
Intrând astfel ca într-o casă nouă, luni (13 septembrie 2010 – n.n.), în prima zi de școală, părintele Paul Erdei, după Te Deum, a sfințit toate sălile de clasă”, ne-a declarat doamna director.
Grupele mari și pregătitoare i-au primit pe cei mai mici preșcolari (60) cu dulciuri, baloane, confetii și un program artistic. „Bobocii” grădiniței au intrat în săli prin tunelul de flori creat de colegii lor mai mari.
Investiții s-au făcut în vară și la grupele speciale, unde, ca niciodată, au fost foarte multe solicitări, ajungându-se chiar la o listă de așteptări. De la partenerii din Belgia s-au primit module de mobilier, specifice autiștilor, plus dulăpioare pentru vestimentație, primite din sponsorizări.
„Copii diferiți, șanse egale!”
Proiectul de parteneriat cu cei din Debrețin - Ungaria („Copii diferiți, șanse egale!”) va continua și în acest an școlar, ca și proiectul ecologic propriu. În plus, se va căuta accesarea unui proiect Comenius pentru învățământul de masă. Contractul cu un club de călărie din Băile Felix, care a dat roade nesperate, se menține întrucât hipiterapia a făcut adevărate minuni în cazul grupelor speciale...
În concluzie, la Grădinița 20, semne bune anul are, iar copiii din cele 10 grupe (din care trei speciale) au parte de condiții minunate și de un colectiv pe măsură! Suntem de principiu că succesul naște succes! Așadar, ne așteptăm la noi și noi izbânzi care să continue seria celor din anii trecuți. Să ne reamintim de succesul înregistrat de educatoarea Mariana Pop la expoziția internațională „Creativitatea și promovarea valorilor autentice, universale (organizată la Deva, în 5 iunie 2009), și la rezultatele remarcabile obținute de copiii educatoarelor Mariana Pop și Aurica Dumitraș la concursul internațional de creație plastică pentru copii  „Pe urmele iepurașului” și la concursul internațional de desene „Copiii și marea”, de la Mangalia, din 2008. (Ovi Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cu sălile renovate, parchetate și covoare noi!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:52:31 Ora standard a Europei de Est