Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Elevii de clasa a X-a pot opta pentru calificare de nivelul II

La Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea

Elevii de clasa a X-a pot opta pentru calificare de nivelul II

Elevii de clasa a X-a pot să opteze pentru calificare de nivelul II, făcând șase luni practică după absolvire (pentru ospătar, bucătar, cofetar, coafor-frizer sau mecanic auto).

Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” (cel mai mare liceu din Oradea) pornește la drum în noul an școlar cu 60 de clase, peste 1.830 de elevi și 103 posturi didactice. Toate sălile și grupurile sanitare au fost igienizate, cantina și internatul (cu 200 de locuri), dar și școala dețin autorizații de funcționare, după cum aveam să aflăm de la directorul colegiului, prof. dr. Ruben Filimon.
Cele nouă clase de a IX-a au profiluri de economic, calculatoare, turism, protecția mediului și alimentație publică. Celelalte 30 de clase de liceu, învățământ de zi cuprind elevii din a X-a, a XI-a, a XII-a și a XIII-a (3); plus cinci clase de-a XI-a (zi), an de completare, încă două (an de completare) la seral, 12 de liceu seral și încă două cu frecvență redusă (care merg în lichidare) – în total 60 de clase.
Două proiecte internaționale în derulare și încă un proiect Leonardo (cu șapte țări)
În ultimii ani, conducerea colegiului a pus mare preț pe proiectele internaționale cu finanțare și deschidere europeană, care aduc școlii multe avantaje (culturale, instructiv-educative și faimă internațională). Până la sfârșitul anului va continua proiectul „Gastro-reform - Tradiții și reformă în alimentație”, în parteneriat cu „Eötvös József Szakképzõ Iskola és Specialis Szakiskola” din Berettyóújfalu (Ungaria).
„Două țări, un scop, succes comun!”
Potrivit sloganului programului: „Două țări, un scop, succes comun”, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea și “Eötvös József Szakképzõ Iskola és Specialis Szakiskola” din Berettyóújfalu și-au propus: reformarea gastronomiei, cu păstrarea caracterul tradițional.
Activitățile proiectului sunt coordonate de un colectiv de profesori de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, alcătuit din: Nógrádi Márta, Erdei Georgeta, Filimon Ruben, Kusnyer Vasile, Nagy Aurelia, Radu Florica, Pop Teodora și Catona Valeria, iar în derularea proiectului sunt antrenați circa 250 de elevi în scopul formării unei viziuni corecte asupra problemei alimentației sănătoase și a rolului jucat de aceasta în asigurarea unei vieți calitativ superioare.
Cel de-al doilea proiect aflat în derulare (până la sfârșitul anului) este proiectul Comenius M.E.T.E.R. -  TIME AND LONGITUDE. Cea de-a treia întâlnire de proiect s-a desfășurat la Oradea, în perioada 4 - 8 mai 2010, având ca temă „Timpul și longitudinea”, o temă care a permis o abordare interdisciplinară (fizică, astronomie, geografie, istorie, filosofie și matematică). La reuniune au onorat toți liderii de proiect ai țărilor partenere: dna Leonarda Fuccili, de la școala G.G.Belli din Roma, dl Philippe Jeanjacquot de la liceul Charlie Chaplin din Lyon (coordonator internațional al proiectului), dl Bernard Todd, de la școala King Edward VI din Birmingham, dna Anna Tzima, de la liceul franco-elen d’Agia Paraskevi din Atena, dna Ingrid van der Wal, ca reprezentant al OSB din Amsterdam. Gazdele au fost reprezentate de directorul colegiului, prof. dr. Ruben Filimon și dna prof. Nicoleta Pazmany - coordonator de proiect; din partea Inspectoratului Școlar au participat
 Ilie Crăciun – inspector general adjunct și prof. ing. Florian Mieluț – inspector de specialitate.
Prima întâlnire – la Utrech (Olanda)
De-acum, a apărut la orizont un alt proiect internațional, un proiect Leonardo, aprobat, care va fi lansat în septembrie; un proiect de 300 de euro (din care 260 de euro sunt bani de la Uniunea Europeană). Este un proiect de mediu, intitulat „Learning for living: innovation in carreer  education”, care urmărește stoparea abandonului școlar, prin implicare în activități practice de protecție a mediului... La proiect participă șapte țări, iar prima întâlnire va avea loc la Utrech, în Olanda. (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:25 Ora standard a Europei de Est