Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Elevii dau o mână de ajutor la pregătirea sălilor de clasă

Bune practici la C.T. „Constantin Brâncuși” din Oradea

Elevii dau o mână de ajutor la pregătirea sălilor de clasă

În raidul pe care l-am făcut prin mai multe școli din municipiul Oradea și județul Bihor, aveam să surprindem elevi și foști elevi care dădeau o mână de ajutor la pregătirea sălilor de clasă pentru începerea noului an școlar. Asemenea bune practici am întâlnit și la Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea.

Doi tineri minunați, Silaghi Elisei Matei, olimpic național (premiul II pe țară) și Torok Raul Cristian, absolvent, au amenajat sala nr. 47 (cabinetul de desen tehnic și construcții, sala drei ing. Monica Gale), au gletuit, zugrăvit și vopsit, rașchetat și lăcuit. „Acum arată ca o sală de dans”, ne spunea dra ing. Monica Gale. În sala nr. 3, în cabinetul de prelucrare a lemnului, cei care zugrăveau și vopseau, cocoțați pe schele, nu erau zugravi și vopsitori, ci o echipă de șase elevi (din a XIII-a C): Marian Merca, Adrian Burlea, Adrian Sabău, Marius Popa (violonistul colegiului), Dan Călugăr și prietenul acestuia, Cosmin Moza (fost elev al școlii). Ei lucrau ca adevărați meseriași, sub îndrumarea dnei prof. ing. Elena Popa.
„Nu este an școlar în care elevii noștri să nu se întoarcă de la olimpiade și concursurile pe meserii cu premii și mențiuni naționale. La fel de mult ne bucurăm și atunci când vin să ne ajute la pregătirea sălilor. Este ca un „examen” dat la civică și practică, în care ei își etalează priceperea în specialitatea în care se pregătesc...”, ne-a declarat directorul colegiului, distinsul profesor Mihai Crețu.
Orarul, întocmit și afișat încă din 9 septembrie!
Cei ce au răspuns de întocmirea orarului s-au conformat întocmai, iar joi (9 septembrie 2010), l-au afișat la intrarea în sala profesorală. La „Brâncuși”, o săptămână de școală (fără practică comasată) totalizează 961 de ore. Într-un an școlar, la toate clasele, profesorii colegiului țin nu mai puțin de 21.229 de ore (inginerii au 13.100 de ore). Numărul orelor de practică a scăzut mult prin dispariția școlii de arte și meserii. De anul viitor, maiștrii nu o să mai aibă ore.
În acest an școlar, colegiul funcționează cu 40 de clase, și cu un efectiv de peste 1.120 de elevi; cinci clase de-a IX-a (tehnician desenator pentru construcții și instalații, tehnician operator tehnică de calcul, tehnician mecatronist, tehnician în prelucrarea lemnului – secția maghiară și o clasă de seral); liceu tehnic și tehnologic la zi, la clasa a X-a, șapte clase (3+4), plus o clasă la seral; tot câte șapte clase de liceu tehnic și tehnologic și la clasele a XI-a și a XII-a zi; trei clase de-a XIII-a liceu tehnologic la zi; cinci clase de seral: două la a XII-a și trei la a XIII-a; patru clase de liceu cu frecvență redusă și o școală postliceală de maiștri (anul II).
Două proiecte școlare în derulare cu francezii și italienii
În cadrul unui parteneriat pe care colegiul orădean îl dezvoltă cu Centrul de ucenici din Poitiers (un centru de formare profesională a ucenicilor din Franța), brâncușienii orădeni experimentează un modul nou de excelență – modulul de restaurare de monumente istorice și culturale. În toamna trecută (pe 7 noiembrie 2009), 19 elevi francezi care se pregătesc în centrul din Poitiers au fost în vizită la Oradea. Timp de două săptămâni, zidarii francezi au făcut practică pe șantierele de construcții ale S.C. CIAC, alături de partenerii lor orădeni.
 Din inițiativa și prin mijlocirea domnului Ercole Raimondo, fondatorul - responsabil al Centrului Cultural Italian din Oradea, în 2008, s-a demarat proiectul de parteneriat „Omul și piatra”, între Istituto Tecnico Geometri „Andrea Pozzo” din Trento (Italia), trei licee orădene (între care Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși”) și un colegiu din Șimleu Silvaniei (județul Sălaj). În virtutea acestui proiect de parteneriat, într-o primă etapă, în noiembrie 2008, elevii italieni au venit în vizită la Oradea, iar orădenii le-au întors vizita în luna mai 2009. În iunie 2009, a avut loc, la Oradea, o nouă etapă, rezervată doar adulților (membri ai Uniunii arhitecților). În cadrul celei de-a patra etape, 33 de elevi italieni de la „Andrea Pozzo” (și șapte însoțitori, între care prof. Paolo Rasera – directorul adjunct al liceului și Marco Frenez) au pornit, luni (19 octombrie 2009), într-o excursie de șase zile, având ca obiectiv central vizitarea partenerilor de proiect din Oradea și Șimleu Silvaniei. Prin tradiție și profilul liceului, elevii italieni, ajutați de specialiști, și-au propus executarea unor lucrări de pavare. Un alt câștig al proiectului de parteneriat vor fi pentru elevii români cursurile teoretice și practice susținute de specialiști italieni pentru însușirea tehnicii de pavare cu piatră porfido.
(Ovi Dan)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:32:26 Ora standard a Europei de Est