Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Cel mai bun prieten”

Diferiți…, dar împreună

„Cel mai bun prieten”

Toți suntem diferiți, dar, în același timp, egali. Diversitatea este mirodenia care ne încântă viața în relațiile pe care le stabilim cu ceilalți. A fi altfel și a vorbi altă limbă nu fac din noi decât un rezervor inepuizabil de experiențe noi și diferite.

Împărtășindu-le nu se realizează decât o îmbunătățire a culturii pe care o simțim a noastră și a unui spațiu pe care îl simțim al nostru. Capacitatea de a primi și a dărui trebuie împărtășită de la cea mai fragedă vârstă pentru a putea ajunge la realizarea scopului dorit, și anume la conceptul de cultură universală în care fiecare să-și regăsească specificul național și să se bucure de acesta fără teama de a fi judecat sau ignorat.
 Acestea au fost premisele de la care au pornit cadrele didactice de la Școala cu clasele I-IV din Săbolciu (șosea) și Grădinița din Săbolciu în realizarea proiectului intercultural „Diferiți..., dar împreună”. Proiectul, coordonat de dl înv. Negrău Florian Adrian și realizat în colaborare cu dnele educatoare Ruzsa Natalia, Iovan Sanda și Sotoc Simona, a vizat o mai bună cunoaștere și apropiere între copiii romi și români din cele două unități școlare. Activitățile s-au derulat pe parcursul lunilor februarie-1 iunie 2010 și au constat în discuții despre datini și obiceiuri ale celor două etnii, prezentarea portului tradițional specific, realizarea de expoziții comune cu lucrări ale copiilor de 1,8 Martie și de Paște, iar finalizarea proiectului s-a realizat pe data de 1 Iunie.
De ziua tuturor copiilor, toți partenerii s-au reunit și au desfășurat activități deosebit de interesant și distractive: au desenat împreună, au cântat, au dansat, s-au întrecut în jocuri pe placul tuturor, „Cursa măgărușului”, „Balonul buclucaș”, „Scaunele muzicale”… Surpriza dulce a zilei a fost tortul pregătit de câteva mămici care au asistat cu plăcere la activitățile zilei.
Bucuria și entuziasmul s-au putut citi pe chipul fiecărui copil, fie el român sau rom, preșcolar sau școlar în momentul înmânării diplomelor „Cel mai bun prieten”.
Proiectul a fost binevenit în contextul în care începând de anul viitor școlar, copiii romi de la Școala cu clasele I-IV din Săbolciu (șosea) vor fi integrați în clasele primare din Săbolciu. (Elena N.)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:14:50 Ora standard a Europei de Est