Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„La noi, cursurile pot începe chiar mâine!”

Joi, la școala din Sîntandrei

„La noi, cursurile pot începe chiar mâine!”

Joi (2 septembrie 2010), venind de la Girișu de Criș, ne-am propus să intrăm și pe la Școala cu clasele I-VIII din Sîntandrei, chiar dacă ne așteptam să nu găsim pe nimeni, fiind trecut de ora 13.00 (13.10)

Și totuși ușa era deschisă, iar doamna secretară (Maria Mărcuș) era la post. L-a sunat pe dl director (Sorin Ban), care ne-a asigurat că revine în 10 minute. Între timp, ne-am întreținut cu doamna Mărcuș, de 32 de ani secretara școlii. Multe a auzit și știe. Îi place ceea ce face și o face cu multă tragere de inimă. A fost educată în cultul muncii, al respectului și disciplinei. Cinstea, onoarea, demnitatea, adevărul și dreptatea sunt pentru dumneaei valori nestemate, la care ține și în care crede ca în Biblie.
„La noi, cursurile pot începe chiar mâine,” ne-a asigurat domnul director, și ne-a invitat să vizităm școala și grădinițele din curte (GPP și GPN, cu program prelungit și program normal). Pe lângă acestea, în componența școlii, ca unitate școlară cu personalitate juridică, mai intră Grădinița din Palota. Cele trei grădinițe funcționează cu o grupă (la Palota), două și trei grupe la Sîntandrei (respectiv, 11, 45 și 80 de copii).
Reabilitarea am făcut-o pe structuri și corpuri de clădire
 La ora vizitei noastre, la Grădinița cu program prelungit, copiii erau la orizontală, în pătuțuri. „Școala numără aproximativ 270 de elevi, câte două clase la fiecare nivel de clase. Reabilitarea am făcut-o pe structuri și corpuri de clădire. Anul acesta am finalizat lucrările la GPN (care ne-au costat circa 45.000 de lei). Am schimbat în totalitate instalația electrică, am făcut lucrări de construcție, zugrăveli, parchetat și mobilier... Curtea a fost dotată cu obiecte și instalații de joacă încă din 2009. În toate clădirile avem încălzire centrală pe gaze naturale, instalații moderne, digitale, cu programare electronică pe zile și ore.
Autorizațiile de funcționare sunt în termen. Sunt valabile până în decembrie 2010. Așa le-am făcut noi pe un an calendaristic, nu pe un an școlar. E mai bine așa. De ce să avem dureri de cap la fiecare început de an școlar?! Centralele termice (11) sunt autorizate ISCIR. Școala funcționează în trei corpuri de clădire (A,B și C). Școala de la Palota am desființat-o. Aveam doar cinci copii în două clase simultane. Nu avea rost. Pentru transportul celor 20 de copii de la Palota (fabrică), primăria ne-a asigurat un microbuz. Plata o facem din bugetul școlii, la o adică, dacă nu ne asigură Inspectoratul Școlar decontarea abonamentelor copiilor”, ne-a declarat domnul director.
Sorin a primit 6 ari de pământ
Ca o recunoștință din partea comunității, domnul primar Ioan Mărcuș și Consiliul local i-au oferit dlui director Sorin Ban (după cinci ani de directorat), 6 ari de teren, să-și construiască o locuință familială („Deja fundația e făcută”, adaugă cu mândrie tânărul director). Directorul și primarul colaborează foarte bine, iar acest lucru se vede de la o poștă, cum se spune, după starea în care se prezintă unitățile de învățământ. Sorin este și un tip foarte popular, deschis și sincer. Sincer, nu naiv. Nu îi este rușine să recunoască faptul că pune mâna și pe coasă. „Săptămâna trecută am cosit iarba din curtea grădinițelor, împreună cu Neluțu, Ioan Socaciu – fochistul nostru”.
La Sîntandrei, cadrele didactice sunt titulare și localnice, mai bine de 50%. Domnul director regretă detașarea învățătorului Petru Duma la Penitenciarul Oradea, dar îl înțelege, fiindcă se alege cu o îndemnizație de 30%. Și mai are un caz. O educatoare titulară din Palota, rămânând doar cu 5,5 milioane salar net, după proverbiala ajustare  cu 25% a salariilor bugetarilor, și-a depus cerere pentru concediu fără plată. Părăsește un an sistemul și muncește cu folos la străini (peste hotare), pentru un salariu cât de cât decent! Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „La noi, cursurile pot începe chiar mâine!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:14:38 Ora standard a Europei de Est