Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Patru premii teritoriale la concursul „Planul meu de afaceri”

Aseară, în Aula Magna, „Gala antreprenoriatului feminin AntrES”

Patru premii teritoriale la concursul „Planul meu de afaceri”

Prof. univ. dr. Anca Dodescu (manager proiect) și conf. univ. dr. Maria-Madela Abrudan (coordonator teritorial) au înmânat, ieri (luni, 30 august 2010), în Aula Magna a Universității din Oradea, patru premii teritoriale (de 1.000 de lei fiecare), câte un premiu pentru fiecare centru local AntrES, fiind astfel premiate cele mai bune patru planuri de afaceri la nivel teritorial.

 Angelica Lepădatu (din cadrul Centrului local Aleșd) a fost premiată pentru elaborarea documentațiilor economice-devize, antemăsurători pentru lucrări de construcții; Kristo Viorica (din Centrul local Beiuș), pentru „Căsuța fermecată” – loc de joacă pentru copii; Anca Ioana Nan (din Centrul local Salonta), pentru planul său de afaceri în consultanță, și Gyenge Tunde (din Centrul local Marghita), pentru Beautiful – activități de întreținere corporală. Tot cu acest prilej au fost înmânate încă patru diplome celor care au obținut premii și mențiuni la nivelul centrului local în cadrul aceluiași concurs („Planul meu de afaceri”): Andreea Zaha (C.L. Salonta) – premiul I, Monica Daniela Codrean (C.L. Beiuș) – premiul II, Daniela Crina Petruș (C.L. Beiuș) – premiul III, Beke Paula (C.L. Aleșd) – mențiune.
În cadrul concursului „Planul meu de afaceri”, la nivel local, au fost evaluate 96 de planuri de afaceri, în cele patru centre locale AntrES (Aleșd, Beiuș, Marghita și Salonta), iar 16 dintre acestea au fost evaluate la nivel teritorial în perioada 9 – 15 august 2010. Planurile de afaceri au fost întocmite de grupurile țintă I (femei manager) și II (femei care doresc să-și inițieze propria afacere), din cele patru centre locale AntrES, care au fost instruite gratuit în cadrul Școlii antreprenoriale AntrES, în perioada 5 ianuarie – 30 iunie 2010.
 „Ați dovedit că aveți voință și veți reuși!”
La Gala de ieri, au fost invitați: prof. univ. dr. Constantin Roșca – expert consultant interregional în dezvoltarea resurselor umane, primarii orașelor Aleșd și Beiuș (Þipțer Zeno Dănuț și Adrian Domocoș), jurist Claudia Sorina Vlaș – expert consultat interregional, primari ai unor localități unde s-au constituit centre rurale (în perioada mai – iunie 2009, prin semnarea de acorduri de parteneriat cu administrația publică locală, au fost constituite 12 centre rurale, la sediile primăriilor, din localitățile: Aușeu, Vadu-Crișului, Bratca, Budureasa, Roșia, Pomezeu, Diosig, Sălacea, Spinuș, Tinca, Avram Iancu și Tulca).
În cuvântul său, prof. univ. dr. Constantin Roșca a ținut să felicite coordonatorii și echipa de proiect, precum și pe cele opt reprezentante ale sexului frumos care au fost premiate pentru planurile lor de afaceri, încurajându-le (dându-le aripi): „Ne oferiți un nou model de antreprenoriat, un model interregional de școală antreprenorială pentru femei. Cu siguranță veți dovedi că se poate pentru că vreți să faceți ceva. Când vrei, te mobilizezi, cauți resurse și acționezi. Ați dovedit că aveți voință și veți reuși!” (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Patru premii teritoriale la concursul „Planul meu de afaceri”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:17:30 Ora standard a Europei de Est