Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Pentru a reuși în viață, un om are nevoie de multă determinare...”

Interviu cu Claudiu Keșeru

„Pentru a reuși în viață, un om are nevoie de multă determinare...”

Claudiu Keșeru, fostul elev al Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu” (născut la 2 decembrie 1986, la Oradea), a început să practice fotbalul la vârsta de 8 ani la clubul Săgeata Crișului, iar după numai un an, a debutat la F.C. Bihor, unde a rămas până în 2003, când a plecat la F.C. Nantes (Franța).

 Curioși să aflăm mai multe lucruri despre el, l-am supus unui „foc” concentrat, la care Claudiu a rezistat cu brio!
 Pentru a reuși, consideri important sprijinul părinților?
 Claudiu Keșeru: Primordial! De la susținerea morală și până la cea materială ...
 De ce crezi că are nevoie un om pentru a reuși în viață?
 Pentru a reuși în viață, un om are nevoie de multă determinare, încredere în sine și de noroc în anumite momente.
 Ai reușit ghidându-te după aceste valori?
 Am reușit e mult spus, dar am ajuns până în momentul de față ghidându-mă după valorile enumerate.
 Crezi că au importanță visurile din copilărie?
 Cuvântul „vis” nu reflectă realitatea, cuvântul „obiectiv” se pretează mai mult situației ținând cont de potențialul fiecăruia.
 La vârsta de nici 17 ani, ai plecat la F.C. Nantes, în ce fel s-a schimbat viața ta după aceea?
 S-a schimbat enorm din punct de vedere al cadrului de viață, dar în ceea ce privește obiceiurile, acest lucru nu e valabil.
 Ce diferențe sunt din punctul tău de vedere între fotbalul din România și cel din Franța?
  Aș zice că nu sunt diferențe foarte mari, deoarece în ambele țări echipele fac apel la jucători străini, ceea ce echilibrează balanța cu privire la caracteristicile fotbalului practicat.
 Ai jucat pentru naționala de tineret a României, ba chiar ai fost căpitanul acesteia; cum te-ai simțit intonând imnul cu banderola de căpitan pe mână?
 M-am simțit ca un copil care tremură și are pielea de găină în momentul intonării Imnului național, deoarece orice copil care se apucă de fotbal visează la un astfel de moment.
 Îți amintești toate golurile pe care le-ai dat? Dar ratările?
 Sincer, cred că da! Dar și ratările cele mai evidente încă mi le amintesc.
 La ce echipă evoluezi în prezent ?
 Evoluez la Angers SCO, în liga secundă a Franței, începând cu sezonul competițional 2010 - 2011, cu care am contract timp de trei ani.
 Ai de gând să te întorci în România, pentru a evolua la vreo echipă din țară?
 Nu am cum în momentul de față, dar aș fi încântat să retrăiesc o promovare cu F.C. Bihor într-un anumit moment din carieră.
 Ai fost ofertat de vreo echipă românească până în prezent?
 Da, de mai multe.
 Care este cuvântul care te caracterizează?
 Cleo – pentru cei care mă cunosc cu acest nume.
 Îți multumesc pentru interviu.
Carmen ILE
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Pentru a reuși în viață, un om are nevoie de multă determinare...”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:38:26 Ora standard a Europei de Est