Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Administrarea calculatoarelor și a rețelelor”

O noua disciplină opțională

„Administrarea calculatoarelor și a rețelelor”

Din anul școlar 2010 - 2011, elevii de liceu vor putea studia disciplina opțională „Administrarea calculatoarelor și a rețelelor”.

Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului a aprobat, prin Ordinul de ministru nr. 4.720/24 august 2010, programa școlară pentru disciplina opțională „Administrarea calculatoarelor și a rețelelor”. Opționalul, pus la dispoziție de Cisco prin memorandumul semnat între cele două instituții, poate fi utilizat în sistemul de învățământ ca ofertă centrală de curriculum la decizia școlii (CDS).
Inițiativa vine ca urmare a angajamentului pe care doamna Oana Badea, secretar de stat în Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului, l-a luat în cadrul întâlnirii cu reprezentanții Cisco. În cursul lunii octombrie 2009,  secretarul de stat a inițiat un grup de lucru pentru introducerea cursurilor Cisco în liceele teoretice. „Mi-am luat un angajament nu doar în fața Cisco, dar și a elevilor și profesorilor care așteptau această ofertă educațională. A fost un proiect pe care mi l-am asumat și pe care l-am dus până la capăt.  Am convingerea că opționalul va fi apreciat, pentru că oferă absolvenților avantaje clare în integrarea pe piața forței de muncă. Mai mult, competențele dobândite ca urmare a absolvirii cursului, completează cu succes achizițiile dobândite pe parcursul școlarității elevului, astfel încât să fie pregătit pentru provocările ulterioare”, a declarat Oana Badea.
Disciplina se poate studia în clasele a IX-a, a X-a, a XI-a sau a XII-a, o oră/săptămână, pe durata unui an, în cadrul curriculumului la decizia școlii (CDS), pentru filierele teoretică și vocațională, la toate specializările. Opționalul oferă posibilitatea studiului avansat al elementelor de tehnologia informației, cu accent pe componentele hardware, gestionarea și utilizarea acestora. Competențele dobândite prin studiul acestui opțional oferă absolvenților de liceu teoretic și vocațional un sprijin în dezvoltarea competențelor pentru secolul XXI. Pentru liceele care aleg opționalul „Administrarea calculatoarelor și a rețelelor”, conținutul acestuia va fi disponibil online, în mai multe limbi, ceea ce oferă posibilitatea utilizării lui în învățământul bilingv sau cel pentru minoritățile naționale. Cursul este tradus în limbile maghiară, germană, franceză, italiană, rusă, poloneză, spaniolă, portugheză, turcă, arabă, greacă, hindi și japoneză. La finalul cursului, elevii au posibilitatea să susțină un examen care, în condițiile promovării, le oferă o certificare recunoscută internațional în domeniul administrării și utilizării calculatoarelor (desktop și laptop), funcționării și securității rețelelor de calculatoare. Conținutul cursului este aliniat cu următoarele calificări: CompTIA A+ (SUA) și EUCIP IT Administrator (UE).
Info background
Programul Cisco Networking Academy a fost inițiat ca urmare a semnării, în 2005, a unui Memorandum de colaborare între Ministerul Educației și Cisco. Documentul prevedea introducerea de cursuri oferite de Cisco, în curriculumul obligatoriu din învățământul profesional și tehnic. În cadrul acestui parteneriat, Cisco a asigurat suporturile de curs în limba engleză, accesul la sistemul de evaluare și testare online, precum și formarea instructorilor. La rândul său, Ministerul Educației, prin Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic, a introdus cursurile NetAcad în curriculumul obligatoriu, pentru un număr de opt calificări din învățământul preuniversitar: electronist rețele de telecomunicații, tehnician operator tehnică de calcul, tehnician de telecomunicații, tehnician în automatizări, tehnician echipamente de calcul, tehnician infrastructură rețele telecomunicații, administrator rețele locale și de comunicații, analist programator. De la implementarea acestui program, 218 profesori/instructori au fost certificați pentru a preda IT Essentials 1 și 2. Alte 105 instituții de învățământ din toată țara, organizate sub forma unor Academii Locale Cisco, sunt autorizate să ofere cursuri  în cadrul programului Cisco Networking Academy. Nu în ultimul rând, începând din anul școlar 2007-2008, aproximativ 16.000 de elevi au urmat cursurile Cisco, recunoscute de angajatori de top din România și din străinătate. Ca urmare a obținerii de fonduri europene, Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic a introdus versiunea în limba română pentru IT Essentials: PC Hardware and Software din cadrul Cisco Networking Academy. (B. P.)
Foto: evz.ro

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:46:34 Ora standard a Europei de Est