Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Educația muzeală, instrument de promovare a memoriei valorilor umane”

Un nou proiect (interactiv)

„Educația muzeală, instrument de promovare a memoriei valorilor umane”

Ieri (joi, 26 august 2010), la Muzeul Memorial „Aurel Lazăr” din Oradea, a avut loc o conferință de presă, prilej cu care ni s-a dezvăluit un nou proiect (interactiv), sugestiv intitulat „Educația muzeală, instrument de promovare a memoriei valorilor umane”.

Acest proiect este finanțat de AFCN – Administrația Fondului Cultural Național și implementat de Fondul de Dezvoltare a Euroregiunii Carpatice   (FDEC România), în parteneriat cu Complexul Muzeului Þării Crișurilor (muzeele memoriale „Aurel Lazăr”, „Iosif Vulcan” și „Ady Endre”), liceele teoretice „Aurel Lazăr” și „Ady Endre”, precum și Colegiul Național „Iosif Vulcan”.
La conferință, au participat coordonatorii de proiect, membri ai echipei de proiect, cadre didactice, elevi și reprezentanți ai presei.
 Prin intermediul acestui proiect se dorește (așa după cum a ținut să sublinieze dl Aurel Chiriac, directorul Muzeului Þării Crișurilor) perceperea corectă a reperelor culturale importante, promovarea muzeelor „vii”, trezirea lor la viață, o mai bună cunoaștere a patrimoniului și mesajului pe care le conțin și transmit publicului vizitator cele trei muzee memoriale, alături de Muzeul Þării Crișurilor.
S-a vorbit despre viitorul sediu al Muzeului Þării Crișurilor, despre  editarea a 900 de caiete bilingv (pentru a putea fi utilizate și de către vizitatorii străini), despre implicarea elevilor și cadrelor didactice de la cele trei licee orădene (în grupul țintă al proiectului fiind prinși 45 de elevi, câte cincisprezece elevi de la fiecare liceu), care vor avea cunoștințe adecvate despre valoarea patrimonială umană a persoanei al cărei nume îl poartă liceul respectiv. Caietele de educație muzeală, realizate de muzeografi, vor fi experimentate direct de către elevi, ocazie cu care aceștia vor putea interacționa cu muzeografii și patrimoniul muzeelor memoriale. Caietele vor conține: portretul personalității, legătura ei cu Oradea și cu celelalte personalități, istoric, epocă...
   Va avea loc un concurs pe tema celor trei personalități la care vor participa elevii claselor a XI-a, la sfârșitul căruia trei dintre elevi vor beneficia de un curs ECDL gratuit, util la susținerea examenului de bacalaureat. Toți elevii implicați în proiect vor putea deveni ghizi pentru colegii lor și nu numai. Concursul se va finaliza în 15 noiembrie.
„Scopul proiectului este acela de a promova patrimoniul local, valorile umane, prin folosirea de metode inovatoare, de elemente de educație (pedagogie) muzeală. Proiectul va duce la promovarea și perceperea muzeului ca un loc atractiv, ca un spațiu al procesului educațional care combină istoria, literatura și metodele moderne de învățare și va reprezenta un element de bună practică, cu potențial de replicabilitate la nivelul întregii comunități orădene și nu numai. Acest proiect este o inițiativă pilot care își propune promovarea a trei mari personalități: Iosif Vulcan, Aurel Lazăr și Ady Endre, prin instrumente de educație muzeală, ce vor fi puse în aplicație în cele trei  muzee memoriale...” a ținut să precizeze dna Lorena Stoica – directorul F.D.E.C.  
Prin urmare, profesorii din liceele implicate, dar și din celelalte licee din Bihor vor beneficia de instrumente inovative de educație nonformală, respectiv muzeală, pentru organizarea de activități extracurriculare sau pentru perfecționarea curriculei principalelor discipline vizate: istorie, literatură și informatică.
 Valoarea proiectului se ridică la 34.700 RON, din care 25.960 RON reprezintă finanțarea AFCN, iar 8.740 RON, confinațarea din partea FDEC România.
  Cei interesați pot vizita cele trei muzee memoriale în următorul interval orar: marți, joi și sâmbătă, între orele 10 și 15; miercuri, vineri și duminică, între orele 10-14, 16-18 (lunea, toate muzeele sunt închise).
Carmen Ile
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Educația muzeală, instrument de promovare a memoriei valorilor umane”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:28:47 Ora standard a Europei de Est