Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Întâlnirea ministrului Cristian Adomniței cu liderii federațiilor sindicale din educație

Clasa 0

Întâlnirea ministrului Cristian Adomniței cu liderii federațiilor sindicale din educație

01.08.2007
Ministrul educației, cercetării și tineretului Cristian Adomniței s-a întâlnit astăzi, 1 august 2007, cu liderii celor patru federații sindicale din educație. Discuțiile s-au axat pe structura învățământului preuniversitar care se va regăsi în proiectul de lege pentru învățământul preuniversitar.

 

Potrivit ministrului Cristian Adomniței, educația timpurie a copiilor trebuie să dureze de la 3 la 6 ani in cadrul grădinițelor, iar MECT își asumă rolul de a crea premisele unei educații timpurii de calitate. Cristian Adomniței și liderii de sindicat au ajuns la un acord în ceea ce privește introducerea în structura învățământului preuniversitar a unei clase pregătitoare- clasa 0.
Astfel, învățământul obligatoriu de 10 clase va începe de la vârsta de 6 ani cu clasa pregătitoare 0 și va fi structurat pe două cicluri: primul ciclu va fi de la clasa 0 la clasa a IV-a iar cel de-al doilea de la clasa a V-a la clasa a IX-a.
De asemenea, s-a ajuns la consens în ceea ce privește generalizarea tezelor cu subiect unic la clasele a VII-a, a VIII-a și a IX-a. Semestrial, elevii vor susține teză la limba și literatura română, matematică și alternativ la una dintre disciplinele istorie, geografie și limbă străină.
Media finală a celor 18 teze susținute în cei trei ani va sta la baza eliberării unui certificat de absolvire a învățământului obligatoriu de 10 clase.
Un alt subiect important luat în discuție a fost procedura de admitere la liceu. Astfel, admiterea se va realiza în două etape, un aspect important fiind posibilitatea liceelor de a organiza examen de admitere.
În prima etapă, admiterea se va realiza pe baza mediei obținute între nota de la examen și media notelor de la tezele cu subiect unic din clasele a VII-a, a VIII-a și a IX-a. Cea de a doua etapă constă în repartizarea computerizată a elevilor care nu au obținut un loc la liceu în prima etapă. Repartizare computerizată se va realiza pe baza mediei de la tezele cu subiect unic și în funcție de opțiunile elevilor și va urmări completarea locurilor de la liceu rămase libere după prima etapă de admitere.
Ministrul Cristian Adomniței și-a exprimat dorința de revigorare a învățământului liceal astfel încât acesta să devină atractiv pentru un număr cât mai mare de elevi. „Un principiu al noii legi a învățământului preuniversitar este ca învățământul liceal să devină generalizat și gratuit. Dorim ca până în 2010 să atingem procentul asumat cu Uniunea Europeană în ceea ce privește numărul de absolvenți de liceu și anume 85% dintre tineri să aibă bacalaureatul", a declarat ministrul Cristian Adomniței.
În perioada următoare vor avea loc și alte discuții între ministrul Cristian Adomniței si reprezentanții federațiilor sindicale având ca subiect pachetul legislativ privind educația.
BIROUL DE PRESĂ


 

 

 

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:10:02 Ora standard a Europei de Est