Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Pedagogia Waldorf pe înțelesul tuturor

În trei zile, la Grădinița nr. 36 din Oradea

Pedagogia Waldorf pe înțelesul tuturor

Timp de trei zile, la Grădinița nr. 36 din Oradea, s-au ținut cursuri speciale cu părinții care și-au înscris copiii la grupele Waldorf...

Grădinița nr. 36 din Oradea este singura grădiniță din municipiul de pe Crișul Repede (și județul Bihor) unde, din septembrie 2010, vor funcționa primele trei grupe Waldorf (două la secția română și una la secția maghiară), pe lângă cele trei grupe de învățământ tradițional.
Pentru a pregăti părinții pentru „marea confuntare” din toamnă, directorul unității, prof. Lidia Petrica a considerat potrivită o întâlnire a părinților cu un formator Waldorf, pentru inițierea lor în pedagogia Waldorf.  
 Invitatul special al acestor întâlniri de suflet a fost doamna profesor Ileana Vasilescu (din București – formator Waldorf), prezentă la Oradea cu prilejul cursurilor de specializare pentru formarea educatorilor Waldorf.
Educație pentru libertate... și creativitate
Prof. Ileana Vasilescu, Lidia Petrica și Eugenia Drăgoi au oferit părinților posibilitatea de a înțelege cum se face instrucție și educație în alternativa Waldorf, care pune accentul pe educația pentru libertate și creativitate, pe educarea omului întreg (educarea spiritului, sufletului și corpului). În lumina acestei pedagogii se urmărește crearea omului moral, liber și creativ.
La cele trei reuniuni s-au dezbătut teme interesante (Principiile educației Waldorf, Ce știm și ce nu știm despre copilul nostru, Raportul dintre autoritate și libertate...), s-au făcut aplicații practice, jocuri și demonstrații, părinții fiind de-a dreptul încântați de aceste întâlniri de suflet.
„Waldorf-educație este materializarea convingerii că fiecare din noi poate să fie schimbarea ce și-o dorește în lume și că importantă este statornicia deciziei luate, drumul cu greutățile lui, satisfacțiile venind din efortul depus, din dăruire, din încrederea în idealul propus și nu neapărat din rezultatele imediate... Privind în jur conștient, nu poți să nu te întrebi de ce atâtea lucruri nu funcționează sau merg prost. Și tot privind și analizând ajungi la cauze, multe cauze…Una dintre ele…educația.
O mulțime de abilități de comunicare și relaționare interumană, atitudinea față de viață se dobândesc printr-o educație sănătoasă. Dar educația este pasată de școală către părinți, de aceștia înapoi către școală. Între cele două, copilul crește la voia întâmplării. Prin educație se modelează de fapt viitorul individului, omenirii, lumii. După școală, la omul matur, ar trebui să funcționeze școlirea ca părinte, autoeducația…informarea continuă.
Deviza noastră: Educarea copilului este un drum spre noi înșine.
Nu visele, eforturile materiale și teoriile noastre îl educă pe copil, ci strădania de a fi un părinte/educator mai bun, mai informat, responsabil.
Misiunea noastră: Să informăm, să prilejuim experiențe, să sprijinim părintele/educatorul în conștientizarea responsabilităților, în găsirea soluțiilor personalizate.
Valorile noastre: Spiritualitate, Adevăr, Frumos și Bine în Educație...”, susține doamna profesor Ileana Vasilescu. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Pedagogia Waldorf pe înțelesul tuturor.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:23:23 Ora standard a Europei de Est