Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Curiozitate și adevăr”

Diseminare proiect

„Curiozitate și adevăr”

Joi, 10 iunie 2010, sala Comenius de la C.S.E.I. nr. 3 Oradea a găzduit musafiri precum membrii proiectului „Curiozitate și adevăr”, invitați ai I.S.J Bihor (dl inspector școlar general adjunct prof. Ungur Nicolae Marcel), de la Uniunea Femeilor Bihor (dna ing. Miorița Săteanu), precum și reprezentanți ai presei.

O problemă importantă în formarea personalității individului, prezentă în orice formă de societate, este educația sexuală.
Curiozitățile de ordin sexual ale copilului în perioada pubertății/adolescenței sunt extrem de complexe. Adulții vor să creadă că adolescenții sunt prea tineri să se gândească la sex și atunci preferă să păstreze o tăcere în ceea ce privește acest subiect. Întrucât adolescenților nu le este permis acest subiect în cadrul familiei, ei îl interpretează ca fiind un lucru accesibil doar adulților și din dorința lor de a părea deja maturi ei preferă să facă acest pas fără a fi discutat în prealabil cu părinții. Celor mai mulți părinți le este jenă să aducă în discuție acest subiect și preferă să tacă, presupunând că ei vor prinde din zbor niște informații privind acest subiect de la școală sau din mass-media. Alții cred că informându-ți copiii despre actul sexual nu va face decât să-i încurajeze să experimenteze mai repede.
Ideea de a iniția acest proiect a rezultat în urma cunoașterii prin sondaj a nevoilor de informare ale elevilor din clasele a VII-a și a VIII-a în cadrul orelor de consiliere.
Proiectul educațional „Curiozitate și adevăr” care s-a derulat la C.S.E.I. nr. 3 din Oradea începând cu luna februarie 2010, este  primul proiect de educație sexuală care se adresează copiilor din clasele a VII-a și a VIII-a cu cerințe educative speciale din cadrul învățământului special. Proiectul este coordonat de dir. adj. prof. Denes Melinda, împreună cu echipa de proiect (prof. Bejan Loredana și prof. Terheșiu Raluca, asistent social Bealcovschi Mariana și asistent medical Dănilă Gabriela). Partenerii proiectului sunt: Direcția Publică de Sănătate Bihor, Biroul de Promovare a Sănătății, coordonator - director adj. dr. Zoia Bitea - Sănătate Publică și Programe, echipa de proiect: dr. Călin Sonea, biolog Carmen Dinescu, sociolog Adina Lazăr și Fundația My Brother’s Keeper /Centrul de consiliere pentru femei în criză de  sarcină „Puls”, coordonator - asistent social Virca Alexandra și psiholog Chiș Tabita.
Proiectul are drept obiective: *identificarea transformărilor corpului prin creștere, folosind termeni simpli de anatomie *cunoașterea consecințelor debutului timpuriu al vieții sexuale *aplicarea conștientă a regulilor de igienă pentru menținerea sănătății (acasă, la școală, în comunitate) *cunoașterea metodelor de prevenire și tratare a bolilor cu transmitere sexuală.
De la lansarea proiectului s-au desfășurat șapte activități, din care cinci au fost practice: Cunoașterea corpului uman, Igiena corpului uman, Educația sexuală, Bolile cu transmitere sexuală, Mituri și adevăruri despre sex.
Ca o concluzie finală, fiecare partener implicat a ținut să-și exprime părerea cu privire la reacțiile copiilor, dar și la provocările venite din partea copiilor atunci când „barierele au fost înlăturate” fiind simțite de adulți, atât emoțiile tinerilor, cât și extrem de multa dragoste. Astfel, dna sociolog Adina Lazăr a formulat un nou titlu pentru proiect – „Emoție și dragoste”, remarcându-l pe elevul Puiu care și prin implicarea mamei (medic de profesie) a reușit să conducă discuțiile ca un adult, fiind chiar „invidiat” de colegi. Dna director al C.S.E.I.nr. 3, prof. Erdeli Elena, a ținut să amintească importanța lărgirii sferei de grup țintă, lucru realizabil și prin implicarea părinților, înlăturându-se astfel blocajele existente între copii și părinți.
Dl dr. Călin Sonea a subliniat dificultatea abordării unei astfel de teme într-un proiect dintr-o școală având copii cu cerințe educative speciale, cărora le-a fost mai ușor să se deschidă în fața lor decât în fața propriilor părinți, propunând pentru pasul următor, ca proiect extins, o întâlnire pentru realizarea unui ghid care să se axeze mai mult pe prevenție decât pe informare. „Oricum, rezultatele de moment s-au văzut, rezultatele se vor vedea în timp, iar la o nouă evaluare se va vedea ce au reținut elevii”, a concluzionat dl Sonea.
Asistentul social Virca Alexandra a subliniat  cât este de important ca elevii să fie informați cu privire la bolile cu transmitere sexuală, fapt ce s-ar putea realiza prin împărțirea de pliante care să-i informeze chiar și pe părinții copiilor. Filmulețul prezentat „Fără regrete” le-a dat puțin de gândit copiilor mai ales după ce dna asistent social a folosit o metodă mai pe înțelesul copiilor folosind trei trandafiri pentru a înțelege cum e să te simți moral (primului trandafir i-au fost smulse toate petalele, celui de-al doilea îi lipseau câteva, iar ultimul era intact, frumos), spunându-le totodată, că puterea unui bărbat stă în caracterul lui.
Ideea dnei Miorița Săteanu, aceea de a fi prezentate unele teme și elevilor școlii de vară de la Școala „Ion Bogdan”, a venit la final ca o provocare pentru coordonatorii care au mulțumit tuturor celor implicați pentru sensibilitate și dăruire fiind considerate însușiri supreme. (Melinda & Maria) 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:52 Ora standard a Europei de Est