Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Rezultate finale, sesiunea de admitere „iulie 2010” la Universitatea din Oradea

Licență, masterat, doctorat

Rezultate finale, sesiunea de admitere „iulie 2010” la Universitatea din Oradea

Astăzi (vineri, 13 august 2010), a fost afișat pe pagina web a Universității din Oradea centralizatorul final al sesiunii de admitere iulie 2010. Fișierul poate fi vizualizat la butonul „Admitere 2010 – Rezultate finale”.

Menționăm că pentru admiterea 2010, ambele sesiuni – iulie și septembrie -  opt facultăți au solicitat suplimentarea locurilor cu taxă, rezultând un total de 940 de locuri suplimentate.
În sesiunea iulie a concursului de admitere 2010 s-au înscris 5.003 candidați pe un număr de 5.003 locuri scoase la concurs din care 1.638 bugetate și 3.365 cu taxă. Au confirmat ocuparea locurilor 3.474 de candidați, din care 1.560 bugetați și 1.914 cu taxă.  
După încheierea primei sesiuni de admitere, pentru învățământul de licență au rămas neocupate 2.449  de locuri din care 79 bugetate și 2.370 cu taxă. Acestea vor fi scoase la concurs în sesiunea de admitere „septembrie 2010”.
Înscrierile vor avea loc în perioada 6 - 17 septembrie 2010.
Rezultate finale, sesiunea de admitere „iulie 2010” la Universitatea din Oradea, ciclul de studiu - MASTERAT
Pentru studiile de masterat, Universitatea din Oradea a scos la concurs pentru anul universitar 2010 – 2011,  un număr de 2.975 de locuri, din care 900 bugetate și 2.075 cu taxă.
Fișierul cuprinzând centralizatorul final al sesiunii de admitere iulie 2010 poate fi vizualizat la butonul „Admitere 2010 – Rezultate finale”.
În sesiunea iulie a concursului de admitere 2010 s-au înscris 1.675 de candidați. Au confirmat ocuparea locurilor 1.471 de candidați, 856 bugetați și 615 cu taxă.
După încheierea primei sesiuni de admitere, pentru învățământul de masterat au rămas neocupate 1.506 de locuri din care 46 bugetate și 1.460 cu taxă. Acestea vor fi scoase la concurs în sesiunea de admitere „septembrie 2010”.
Înscrierile vor avea loc în perioada 6 - 17 septembrie 2010.
Referitor la locurile bugetate pentru cetățenii de etnie romă și din Republica Moldova, situația se prezintă astfel:
La licență s-au scos la concurs pentru romi 27 locuri bugetate. S-au înscris 25 candidați și au confirmat 24.
La licență pentru moldoveni s-au scos la concurs șapte locuri. S-au înscris șase candidați și au confirmat patru persoane.
La masterat au existat două locuri pentru Republica Moldova. Pe acestea s-au înscris doi candidați și a confirmat o persoană.
La masterat, pentru diasporă și Balcani oferta a fost de patru locuri și s-a înscris un candidat care și-a confirmat locul obținut.
Aceste locuri vor fi scoase la concurs în sesiunea de admitere „septembrie 2010”.
Pentru studiile doctorale, Universitatea din Oradea dispune de o ofertă de 170 de locuri – 30 fără taxă și 140 cu taxă.
Depunerea dosarelor are loc în perioada 6 – 17 septembrie 2010. (Olimpia P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:32:49 Ora standard a Europei de Est