Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Deciziile de titularizare se vor ridica în perioada 6-10 august 2007

Nu vă mai pierdeți vremea pe la ușile Inspectoratului Școlar!

Deciziile de titularizare se vor ridica în perioada 6-10 august 2007

Bucuroși de reușita la Concursul național unic de titularizare în învățământ, candidații (dar nu numai ei) s-au și prezentat vineri, 27 iulie, la Inspectoratul Școlar al județului Bihor să-și ridice deciziile de titularizare. De parcă deciziile lor ar fi venit pe fax sau prin internet odată cu lista posturilor ocupate în urma concursului național unic. Cică așa au auzit ei la televizor… „că se emit”. O fi așa, dar nu se și eliberează celor în drept, adică titularilor, decât în perioada 6-10 august 2007, cel puțin așa se va întâmpla în județul Bihor.

"Deciziile de titularizare se vor ridica de la secretariatul ISJ Bihor în perioada 6-10 august 2007."
Am citat Nota apărută la subsolul unei liste cu posturile ocupate în urma concursului național unic de titularizare, listă afișată sub poarta Inspectoratului Școlar Bihor. Dar, Nota cu pricina e scrisă atât de minuscul, încât să nu sară în ochi. Noroc că s-a găsit o dnă inspectoare (de la biroul personal) să o marcheze cu culoare ca să fie băgată în seamă!
Doar 243 de posturi au fost ocupate!
„La nivelul județului Bihor, s-au înscris la ediția din 16 iulie 2007 a Concursului național unic de titularizare în învățământ 1.614 candidați, din care s-au retras 31 (doi din motiv de boală). Din cei 1583 de candidați care au susținut examenul, doar 632 au luat note peste 7.00 (notă care le dă dreptul de a se titulariza pe un post declarat vacant). Iar în urma repartizării naționale computerizate, au fost ocupate 243 de posturi, după cum aveam să aflăm de la dna Lucia Curta, inspector școlar management resurse umane. Ceilalți candidați vor putea obține post de suplinitori calificați la ședința publică din 27 august – 3 septembrie.”
Următoarele cinci etape
„Literă de lege (vorba dnei inspector Lucia Curta): ca să obții un post, trebuie să participi la concurs!”
1. Un nou examen în 16 august
Cei care și-au depus dosarul în perioada 18-28 mai, pentru Concursul național unic, din 16 iulie, au participat la concurs și au luat notă sub 5.00, dar și cei 31 care nu s-au prezentat la concurs din diferite motive, pot participa la acest examen (din 16 august), precum și toți cei care vor să obțină un post. Teoretic, la acest examen pot participa toți cei 2196 care și-au depus dosarul între 18 și 28 mai, din care 467 sunt absolvenți din 2007 (mai puțin cei care au obținut deja post la repartizarea computerizată).
Concursul va consta într-o probă scrisă (urmată de un interviu), fiind găzduit de diferite școli din municipiu. Înainte vreme, acest concurs se dădea în perioada 28 august – 2 septembrie.
2.a Repartizarea în ședința publică (din 27 august -3 septembrie) a candidaților care au solicitat detașare la cerere, și care și-au depus dosarul în perioada 18-28 mai.
Repartizarea se va face potrivit punctajului obținut, conform Anexei 2 din Metodologia de mișcare a personalului didactic (se acordă puncte la absolvire, la obținerea unui grad didactic, potrivit rezultatelor obținute cu elevii, și calificativelor de la sfârșitul anului școlar, pentru activitatea metodică desfășurată în cadrul programului de reformă - participare la proiecte școlare, vechime etc).
  b. Repartizarea candidaților care au obținut cel puțin nota 5.00 la concursurile naționale unice din 2005  sau 2006.
E vorba despre suplinitorii calificați care au obținut calificativul FB și avizul consiliului de administrație al unității de învățământ, și au cel puțin jumătate de normă în specialitate. Doar aceștia pot solicita continuitate pe post (pe principiul continuității, în interesul elevilor).
  c. Repartizarea candidaților care au obținut cel puțin nota 5.00 la concursul național unic din 16 iulie 2007, și nu au ajuns să primească post la repartizarea națională computerizată.
  d. Repartizarea candidaților care au obținut cel puțin 5.00 la examenul din 16 august.
3. În 3 și 4 septembrie se depun (și se înregistrează) cererile pentru testarea din 5 - 6 septembrie (lucrare scrisă și interviu).
La această nouă testare (după examenul din 16 august) pot participa cei cu sau fără studii corespunzătoare postului.
4. Între 4 și 10 septembrie va avea loc repartizarea în cumul plata cu ora a personalului didactic titular pe orele rămase nerepartizate.
5. Ședința publică din 11 – 12 septembrie
La această ultimă ședință (și etapă) vor fi repartizați:
a. personalul didactic calificat care a participat la concursuri 
b. cadrele didactice pensionate (repartizate prin cumul plata cu ora 
c. suplinitorii fără studii corespunzătoare.
    Prin urmare, lucrurile sunt clare, și nu mai e nevoie să vă pierdeți vremea pe la ușile Inspectoratului Școlar, enervându-vă, și stresându-i pe cei care trebuie să se conformeze acestor etape.
Ovidiu DAN

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:41:25 Ora standard a Europei de Est