Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„În acest an, Universitatea din Oradea a fost cotată cu două stele”

Rectorul Cornel Antal

„În acest an, Universitatea din Oradea a fost cotată cu două stele”

Coaliția pentru Universități Curate (CUC) a lansat joi, 29 iulie 2010, ediția 2010 a Topului Integrității Universităților Publice.

După cum reiese din comunicatul postat pe pagina oficială a organizației, principalele concluzii ale cercetării sunt:
“Universitățile din România au evoluat mai ales la capitolul transparență și prezență online. Multe universități nu au afișat declarațiile de avere, iar atunci când sunt afișate iese la iveală  faptul că profesorii cu poziții administrative cumulează mai multe norme, ajungând la salarii enorme, de zeci de ori mai mari decât ale tinerilor asistenți sau lectori. Plagiatul rămâne în continuare o practică foarte răspândită și la studenți și la cadre didactice. Unele universități au învestit în softwareuri specifice pentru studenți, dar continuă să aibă plagiatori profesori. Evaluările studenților, un instrument a cărui importanță a crescut enorm în universitățile occidentale, rămân formale și nesemnificative.”
Referitor la Universitatea din Oradea, rectorul Cornel Antal este de părere că „eforturile actualei conduceri de îmbunătățire a imaginii, a serviciilor educaționale, a calității și cercetării științifice, a bazei materiale au dat rezultate. Dacă în topul din 2009, Universitatea din Oradea a fost cotată doar cu o stea, în acest an Universitatea din Oradea a fost cotată cu două stele, la fel ca Universitatea Politehnică București, Universitatea Politehnică Timișoara, Universitatea Ovidius din Constanța, Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din Cluj-Napoca etc., ceea ce este un lucru bun. Totuși, deși CUC a promis că evaluarea din acest an va ține cont doar de realizările de la ultima evaluare, din păcate și în acest an am fost depunctați pentru greșelile din trecut. Ca o completare, considerăm noi, evaluările relevante sunt cele realizate de organisme specializate și acreditate (ARACIS, CNCSIS etc.) după metodologii și criterii transparente și de către specialiști”. (Olimpia P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:32:46 Ora standard a Europei de Est