Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Copiii din Dorohoi au nevoie de grădiniță

Salvați Copiii României

Copiii din Dorohoi au nevoie de grădiniță

936 de copii din localitățile inundate din nordul Moldovei vor primi suport psihologic și educațional în centrele de vară și în taberele școlare organizate de Salvați Copiii România.

În cadrul campaniei „Ajută apele să se retragă și din ochii lor”, organizația Salvați Copiii România a acordat sprijin prioritar copiilor sinistrați, care necesită recuperare psihologică, precum și refacerii unităților de învățământ afectate. În urma inundațiilor severe din orașul Dorohoi din zilele de 28 și 29 iunie, Grădinița nr.10, unde învață 125 de preșcolari, nu își mai poate desfășura activitatea, având acoperișul avariat, precum și infiltrații în sălile de curs. Pentru reabilitarea acesteia, sunt necesare fonduri în valoare de aproximativ 3.500 de lei.
Organizația Salvați Copiii România a acordat ajutoare de urgență în Zamostea, Dornești, Voivodeasa, Sucevița și Dărmănești – județul Suceava, Hilișeu și Dorohoi – județul Botoșani, pentru 936 de copii. Echipele organizației au demarat activități educative și de consiliere psihologică în localitatea Zamostea: 46 de copii sinistrați beneficiază pentru o perioadă de o lună de un program educativ și de recreere, de suportul psihologic al specialiștilor Salvați Copiii, filiala Suceava și de o masă caldă pe parcursul desfășurării activităților.
În Dorohoi, Salvați Copiii România, în parteneriat cu Asociația Sarepta Dorohoi, Consiliul local Dorohoi și Școala nr.2 „Ștefan cel Mare“, a deschis luni, 26 iulie, porțile școlii de varǎ din Dorohoi, în care au fost integrați peste 150 de copii cu vârsta cuprinsă între 8  și 14 ani, care provin din familiile afectate în urma inundațiilor. La sfârșitul lunii august, în cadrul școlii de vară va sosi Circul pentru copii Lollypop din Elveția.
Începând cu data de 2 august, echipa de specialiști a Salvați Copiii va începe activitățile educative și de consiliere psihologică pentru 40 de copii din localitatea Dornești, jud. Suceava.
51 de copii din Dorohoi (Botoșani) și Dornești (Suceava), ale căror familii au fost afectate de inundațiile puternice din nordul Moldovei, participă la prima tabără organizată de Salvați Copiii România la Muncel, județul Iași. Începând cu luna august, alți 90 de copii din Zamostea, Dărmănești, Hilișeu și Dorohoi vor participa la taberele organizate în Eforie Sud, cu suportul primit de la Banca Comercială Română, E-ON, DJT Suceava și ARR Suceava.
„Solidaritatea noastră, a tuturor, se transformă în aceste momente în ajutor direct acordat copiilor, cele mai vulnerabile victime ale inundațiilor. Acești copii au văzut cum părinții lor pierd orice posibilitate de a-i ajuta și se simt, la rândul lor, neputincioși. Ei au nevoie de foarte multe acum, de la hrană sănătoasă până la recuperare psihologică, iar acestea sunt lucruri pe care le putem face, împreună”, spune Gabriela Alexandrescu, președinte executiv Salvați Copiii România.
Asistenții sociali ai organizației au identificat încă 140 de copii aflați în situație de risc, care sunt nevoiți să se adăpostească în barăci sau în case avariate. Pentru fiecare dintre ei, Salvați Copiii România a decis să constituie un grup de solidaritate, astfel încât toți cei 140 de copii să fie incluși în taberele școlare de la Muncel, Iași sau de la Eforie Sud. Costul unei tabere/copil este de 500 de lei, la care se adaugă aproximativ 100 de lei,
costul valizei de vacanță (îmbrăcăminte, încălțăminte, și produse de igienă). Toți cei care vor să sprijine campania Salvați Copiii se pot alătura unui grup de solidaritate.
Din evaluările psiho-medicale realizate în Zamostea și Dornești a rezultat că atât adulții, cât și copiii suferă de grave afecțiuni medicale (probleme digestive, deshidratare severă, diaree, erupții cutanate, pneumonii) și psihologice (coșmaruri, enuresiz nocturn, teama de abandon, refuzul de a dormi singur, plânsete și țipete în somn). Totodată, datorită faptului că mulți copii provin din familii extrem de sărace, există pericolul abandonului școlar.
Salvați Copiii România continuă campania „Ajută apele să se retragă și din ochii lor!“, făcând un apel la solidaritate și implicare socială. Astfel, în jurul fiecărui copil se poate constitui un grup de solidaritate care să îi sprijine recuperarea psihologică și integrarea într-una din taberele școlare organizate de Salvați Copiii România.
Cei care vor să se constituie în grupul de solidaritate al Mariei din Dorohoi, elevă în clasa a X-a, pot dona online, pe www.salvaticopiii.ro/romania/donati sau în contul deschis de Salvați Copiii România, filiala Suceava, la BCR Suceava: RO15 RNCB 0234 0230 4870 0010. Maria a obținut, în fiecare an școlar, premiul I. Din casa părinților ei, aflată în zona grav avariată de inundații, nu a mai putut fi salvat nimic.
Alina Rodica, elevă în clasa a XII-a la Școala de Arte și Meserii „I. Pillat” Dorohoi, Iulian , elev în clasa a VI-a și  Petru Ionuț, elev în clasa a V-a la Școala nr. Dorohoi sunt trei frați a căror casă a fost complet demolată în urma inundațiilor. Tatăl are un salariu de 600 lei lunar, iar mama este pensionată pe caz de boală. (Mihaela Ghinescu)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:27:58 Ora standard a Europei de Est