Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

112 viitori ingineri au obținut competențe...

Programul PLM – ADAptor

112 viitori ingineri au obținut competențe...

ADA – The PLM Company, lider în România în implementarea soluțiilor pentru managementul ciclului de viață al produsului, în parteneriat cu Universitatea Oradea, Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnică oferă diplome de competențe pentru 112 studenți care au finalizat, la sfârșitul lunii iunie, primul modul de pregătire – „Concepția și proiectarea produselor” - din cadrul proiectului PLM-ADAptor.

Programul PLM – ADAptor susține dezvoltarea resurselor umane printr-o investiție de 2, 4 milioane euro confinanțată din Fondul Social European prin programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013.
În opt luni de la lansare, în centrul de instruire de la  Universitatea din Oradea, proiectul PLM –ADAptor a pregătit 110 de studenți pentru lucrul în departamentele de concepție și proiectare produse, în conformitate cu cerințele companiilor din industrie. Cursurile care tocmai s-au finalizat au fost susținute de profesorii din cadrul facultății, pe baza manualelor special realizate pentru acest proiect.
În cadrul modulului desfășurat în laboratoarele de proiectare ale universităților partenere, studenții au obținut competențe pentru conceperea și realizarea unui prototip virtual cu ajutorul unor soluții software de ultimă generație de tip CAD (Proiectare asistată pe calculator).
„Suntem bucuroși să înmânăm 112 diplome de competență pentru concepție și proiectare de produs, studenților - oferta de muncă de mâine. Succesul programului  PLM – ADAptor s-a observat de la debutul proiectului, când din cei 100 de studenți estimați pentru instruire gratuită, am primit 156 de cereri de înscriere, și pentru a beneficia cât mai mulți de această finanțare europeană am înscris cu 20% mai mulți studenți decât era prevăzut.
Prin programul PLM-ADAptor pregătim alături de Universitatea din Oradea, viitorii profesioniști în domeniul managamentului ciclului complet de viață al produsului – Product Lifecycle Management. În pregătirea practică a studenților se utilizează tehnologii moderne, dezvoltând astfel competențele cheie necesare unui inginer,” a declarat Ionel Barbu, managerul proiectului și directorul general ADA – the PLM Company.
Evaluarea studenților la finalizarea modulului și emiterea diplomelor s-a realizat pe baza testelor de evaluare a competențelor dobândite. Astfel, în cadrul primului modul de instruire din cadrul proiectului – „Concepție și proiectare a produselor”-  s-a urmărit formarea și evaluarea următoarelor competențe: elaborarea de soluții CAD, realizarea desenelor în format 2D și modelelor 3D pe bază de schiță cu aplicație de tip CAD, transpunerea fișierelor CAD pe suport, utilizarea elementelor standardizate în desenul tehnic, multiplicarea informației 2D/3D , realizarea de ansambluri și componente. La acestea se adaugă deprinderea utilizării softurilor specializate, care înglobează tehnologii de vârf în proiectarea asistată pe calculator.
„Beneficiul major al studenților este structura modulelor de pregătire construită conform răspunsurilor companiilor în cadrul studiului realizat la începutul proiectului, studiu privind nevoile de forță de muncă specializată. De aceea, prin PLM –ADAptor certificăm competențe CAD  (proiectare asistată pe calculator), CAE ( testare asistată pe calculator), CAM (fabricație asistată pe calculator) și PDM (managementul documentației tehnice) conform cerințelor de azi ale industriei și aceasta asigură studenților șanse concrete de angajare și un debut favorabil în carieră”,a mai declarat Ionel Barbu, manager de proiect PLM – ADAptor și director general ADA – The PLM Company. (Olimpia P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:32:13 Ora standard a Europei de Est