Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Admiterea la Universitatea din Oradea

Unii cu probele, alții cu rezultatele

Admiterea la Universitatea din Oradea

Joi dimineața (26 iulie), în fața Facultății de Medicină și Farmacie Oradea, candidații de la specializările Medicină, Medicină dentară, Balneo-fiziokinetoterapie și recuperare, Asistență medicală generală, Laborator clinic, Radiologie și imagistică,Tehnică dentară, Farmacie și Asistență de farmacie așteptau să intre la proba concursului de admitere. Joi și vineri au susținut probele și candidații de la Facultatea de Arhitectură și Construcții, domeniul și specializarea arhitectură, timp în care candidați de la alte facultăți erau cu ochii pe listele cu rezultate (afișate joi, miercuri, ba chiar și marți, 24 iulie).

Așadar, candidații de la șase facultăți ale Universității din Oradea au avut de susținut probe de admitere, în timp ce la celelalte 12 facultăți nu s-a dat examen. Probele au început luni, 23 iulie, la Facultatea de Teologie Ortodoxă, domeniul teologic, specializările: artă sacră, teologie ortodoxă didactică, teologie ortodoxă pastorală și teologie ortodoxă socială. Marți, 24 iulie, au fost planificate probe la două facultăți, Facultatea de Arte Vizuale, domeniile arte plastice, decorative și design, specializările: arte decorative, arte plastice (pictură), arte plastice (sculptură), conservare și restaurare, design, istoria și teoria artei, pedagogia artelor plastice și decorative, precum și la Facultatea de Muzică, domeniul muzică, specializările interpretare muzicală, pedagogie muzicală, domeniul teatru, specializarea artele spectacolului (actorie). Miercuri, 25 iulie, a venit rândul sportivilor, candidații Facultății de Educație Fizică și Sport, domeniul educație fizică și sport, specializările educație fizică și sportivă, respectiv, kinetoterapie și motricitate specială, iar joi și vineri, după cum vă spuneam, au intrat în examen candidații de la Medicină și Farmacie, respectiv, Arhitectură și Construcții.
„Concurența a fost de la foarte mare la foarte mică”
5.750 de candidați înscriși pe 1.570 de locuri bugetate, și 5.117 locuri cu taxă, la cele 18 facultăți (60 de domenii și 112 specializări) ale Universității din Oradea.
„Concurența a fost de la foarte mare la foarte mică, după cum aflăm de la prof. univ. dr. ing. Cornel Antal, președintele comisiei centrale de admitere. La Științe Economice au fost 9,1 candidați pe un loc, la Istorie-Geografie - 7,3, la Științe Juridice – 6,4, la Arhitectură și Construcții – 5,2, la Protecția Mediului  - 5, la Socio-Umane – 4, ca să vă dăm câteva exemple de concurență, în timp ce la Facultatea de Textile-Pielărie, nu s-au ocupat locurile decât în procent de 60 la sută, pe cele 34 de locuri bugetate concurând doar 21 de candidați. În general, la facultățile tehnice, concurența a fost slabă”.
Ca să vă faceți o părere vă dăm câteva cifre, credem, edificatoare: până în 23 iulie, la Științe Economice (la cursuri de zi) erau înscriși 1.049 de candidați pe cele 115 locuri bugetate și 700 de locuri cu taxă; la Istorie-Geografie – 722 de candidați pe 99 de locuri bugetate și 424 de locuri cu taxă; la Arhitectură și Construcții – 410 (până în 23 iulie, și încă 50 după aceea), pe 79 de locuri bugetate și 105 locuri cu taxă; la Științe Socio-Umane (inclusiv FR) – 502 candidați pe 125 de locuri bugetate și 275 de locuri cu taxă; la Medicină și Farmacie – 304 candidați (până în 23 iulie, și încă 50 după aceea) pe 196 de locuri bugetate și 505 locuri cu taxă; la Științe - 104 candidați pe 114 locuri bugetate și 250 de locuri cu taxă; la Energetică – 54 de candidați pe 71 de locuri bugetate și 90 de locuri cu taxă.
Foarte important!
Întrucât mulți candidați s-au înscris la două sau mai multe facultăți, ba chiar și la alte universități din țară, în maximum 10 zile de la anunțarea rezultatelor, candidații admiși atât pe locuri bugetate, cât și pe cele cu taxă, au obligația să confirme locurile ocupate, în caz contrar le pot pierde!
Confirmarea se face prin achitarea taxei de înmatriculare (în valoare de 35 de RON, respectiv 350.000 de lei vechi, indiferent de facultate) și depunerea chitanței la secretariatul facultății; plata taxei de școlarizare, tranșa I (pentru candidații admiși pe locuri cu taxă) și depunerea chitanței la sediul facultății; depunerea cererii de înmatriculare la secretariatul facultății.
Și ca să nu faceți cale întoarsă, după ce ați mai și stat la coadă la casierie, să aveți asupra voastră, obligatoriu, cartea de identitate, pe baza căreia se vor completa datele personale (inclusiv CNP-ul).
Pentru a nu sta la cozi interminabile, nu amânați confirmarea până pe ultima sută de metri, adică până în cea de-a zecea zi de la anunțarea rezultatelor! Chiar dacă ați aflat, probabil, că anul acesta s-a dublat capacitatea de încasare a taxei de înmatriculare, în sensul că de-acum veți putea plăti la unul din cele zece puncte de încasare a taxei, față de cele cinci existente în 2006. Cele zece locuri de încasare a taxelor sunt plasate astfel: cinci în Pavilionul administrativ I (la casieria centrală, ca înainte), iar celelalte cinci, în Pavilionul F (Științe Economice, lângă Aula Magna). Orarul casieriilor este de luni până vineri (inclusiv) de la ora 8.00 la 16.00 (sau de la 8.00 la 14.00, în cazul în care temperatura de afară depășește 37 de grade Celsius), iar sâmbătă și duminică, de la ora 9.00 la 13.00.
Trebuie să mai spunem că în cazul în care un candidat a confirmat ocuparea unui loc cu taxă achitând prima tranșă a taxei de școlarizare, iar după refacerea listelor de admitere, candidatul a ajuns pe un loc bugetat, respectivului candidat i se va restitui suma aferentă primei tranșe a taxei de școlarizare.
Candidații declarați admiși, care doresc să obțină cazare în căminele studențești, trebuie să depună o cerere în acest sens  la secretariatul facultății, până la 1 august 2007.
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Admiterea la Universitatea din Oradea).

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 02:08:12 Ora standard a Europei de Est