Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Admiterea la Universitatea din Oradea

Unii cu probele, alții cu rezultatele

Admiterea la Universitatea din Oradea

Joi dimineața (26 iulie), în fața Facultății de Medicină și Farmacie Oradea, candidații de la specializările Medicină, Medicină dentară, Balneo-fiziokinetoterapie și recuperare, Asistență medicală generală, Laborator clinic, Radiologie și imagistică,Tehnică dentară, Farmacie și Asistență de farmacie așteptau să intre la proba concursului de admitere. Joi și vineri au susținut probele și candidații de la Facultatea de Arhitectură și Construcții, domeniul și specializarea arhitectură, timp în care candidați de la alte facultăți erau cu ochii pe listele cu rezultate (afișate joi, miercuri, ba chiar și marți, 24 iulie).

Așadar, candidații de la șase facultăți ale Universității din Oradea au avut de susținut probe de admitere, în timp ce la celelalte 12 facultăți nu s-a dat examen. Probele au început luni, 23 iulie, la Facultatea de Teologie Ortodoxă, domeniul teologic, specializările: artă sacră, teologie ortodoxă didactică, teologie ortodoxă pastorală și teologie ortodoxă socială. Marți, 24 iulie, au fost planificate probe la două facultăți, Facultatea de Arte Vizuale, domeniile arte plastice, decorative și design, specializările: arte decorative, arte plastice (pictură), arte plastice (sculptură), conservare și restaurare, design, istoria și teoria artei, pedagogia artelor plastice și decorative, precum și la Facultatea de Muzică, domeniul muzică, specializările interpretare muzicală, pedagogie muzicală, domeniul teatru, specializarea artele spectacolului (actorie). Miercuri, 25 iulie, a venit rândul sportivilor, candidații Facultății de Educație Fizică și Sport, domeniul educație fizică și sport, specializările educație fizică și sportivă, respectiv, kinetoterapie și motricitate specială, iar joi și vineri, după cum vă spuneam, au intrat în examen candidații de la Medicină și Farmacie, respectiv, Arhitectură și Construcții.
„Concurența a fost de la foarte mare la foarte mică”
5.750 de candidați înscriși pe 1.570 de locuri bugetate, și 5.117 locuri cu taxă, la cele 18 facultăți (60 de domenii și 112 specializări) ale Universității din Oradea.
„Concurența a fost de la foarte mare la foarte mică, după cum aflăm de la prof. univ. dr. ing. Cornel Antal, președintele comisiei centrale de admitere. La Științe Economice au fost 9,1 candidați pe un loc, la Istorie-Geografie - 7,3, la Științe Juridice – 6,4, la Arhitectură și Construcții – 5,2, la Protecția Mediului  - 5, la Socio-Umane – 4, ca să vă dăm câteva exemple de concurență, în timp ce la Facultatea de Textile-Pielărie, nu s-au ocupat locurile decât în procent de 60 la sută, pe cele 34 de locuri bugetate concurând doar 21 de candidați. În general, la facultățile tehnice, concurența a fost slabă”.
Ca să vă faceți o părere vă dăm câteva cifre, credem, edificatoare: până în 23 iulie, la Științe Economice (la cursuri de zi) erau înscriși 1.049 de candidați pe cele 115 locuri bugetate și 700 de locuri cu taxă; la Istorie-Geografie – 722 de candidați pe 99 de locuri bugetate și 424 de locuri cu taxă; la Arhitectură și Construcții – 410 (până în 23 iulie, și încă 50 după aceea), pe 79 de locuri bugetate și 105 locuri cu taxă; la Științe Socio-Umane (inclusiv FR) – 502 candidați pe 125 de locuri bugetate și 275 de locuri cu taxă; la Medicină și Farmacie – 304 candidați (până în 23 iulie, și încă 50 după aceea) pe 196 de locuri bugetate și 505 locuri cu taxă; la Științe - 104 candidați pe 114 locuri bugetate și 250 de locuri cu taxă; la Energetică – 54 de candidați pe 71 de locuri bugetate și 90 de locuri cu taxă.
Foarte important!
Întrucât mulți candidați s-au înscris la două sau mai multe facultăți, ba chiar și la alte universități din țară, în maximum 10 zile de la anunțarea rezultatelor, candidații admiși atât pe locuri bugetate, cât și pe cele cu taxă, au obligația să confirme locurile ocupate, în caz contrar le pot pierde!
Confirmarea se face prin achitarea taxei de înmatriculare (în valoare de 35 de RON, respectiv 350.000 de lei vechi, indiferent de facultate) și depunerea chitanței la secretariatul facultății; plata taxei de școlarizare, tranșa I (pentru candidații admiși pe locuri cu taxă) și depunerea chitanței la sediul facultății; depunerea cererii de înmatriculare la secretariatul facultății.
Și ca să nu faceți cale întoarsă, după ce ați mai și stat la coadă la casierie, să aveți asupra voastră, obligatoriu, cartea de identitate, pe baza căreia se vor completa datele personale (inclusiv CNP-ul).
Pentru a nu sta la cozi interminabile, nu amânați confirmarea până pe ultima sută de metri, adică până în cea de-a zecea zi de la anunțarea rezultatelor! Chiar dacă ați aflat, probabil, că anul acesta s-a dublat capacitatea de încasare a taxei de înmatriculare, în sensul că de-acum veți putea plăti la unul din cele zece puncte de încasare a taxei, față de cele cinci existente în 2006. Cele zece locuri de încasare a taxelor sunt plasate astfel: cinci în Pavilionul administrativ I (la casieria centrală, ca înainte), iar celelalte cinci, în Pavilionul F (Științe Economice, lângă Aula Magna). Orarul casieriilor este de luni până vineri (inclusiv) de la ora 8.00 la 16.00 (sau de la 8.00 la 14.00, în cazul în care temperatura de afară depășește 37 de grade Celsius), iar sâmbătă și duminică, de la ora 9.00 la 13.00.
Trebuie să mai spunem că în cazul în care un candidat a confirmat ocuparea unui loc cu taxă achitând prima tranșă a taxei de școlarizare, iar după refacerea listelor de admitere, candidatul a ajuns pe un loc bugetat, respectivului candidat i se va restitui suma aferentă primei tranșe a taxei de școlarizare.
Candidații declarați admiși, care doresc să obțină cazare în căminele studențești, trebuie să depună o cerere în acest sens  la secretariatul facultății, până la 1 august 2007.
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Admiterea la Universitatea din Oradea).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:18:22 Ora standard a Europei de Est