Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Activitatea desfășurată și rezultatele obținute

Serviciul pentru Imigrări - Bihor

Activitatea desfășurată și rezultatele obținute

În vederea îndeplinirii atribuțiilor conferite de actele normative în vigoare pe linia asigurării ordinii și siguranței publice, Serviciul pentru Imigrări al județului Bihor din cadrul Oficiului Român pentru Imigrări, desfășoară permanent activități cu caracter preventiv și de combatere a șederii ilegale și munca nedeclarată a străinilor.

Acestea vizează exercitarea unui control permanent asupra mediului reprezentat de cetățenii străini pe teritoriul României, respectarea legalității, a ordinii și siguranței publice.
Rezultatele acestor activități în trimestul al doilea din 2010, au fost următoarele:
În scopul îndeplinirii sarcinilor pe linia combaterii și muncii ilegale a străinilor, la nivelul serviciului au fost planificate și executate 52 de acțiuni și controale, din care cu forțe proprii – 29 și în cooperare cu alte instituții 23. Astfel, au fost controlați 372 de cetățeni străini, 34 fiind depistați cu ședere ilegală. Dintre aceștia 10 cetățeni străini au primit decizii de returnare de pe teritoriul României, 20 au fost conduși la Centrul Arad în vederea luării în custodie publică și îndepărtărea ulterioră din țară, un străin a primit acces la procedura de azil. Întrucât, doi cetățeni străini îndeplineau condițiile, aceștia au fost invitați la sediul pentru reglementarea dreptului de ședere, iar într-un caz a fost interzisă îndepărtarea, străinul fiind căsătorit cu cetățean român.
Pentru punerea în aplicare a măsurii de returnare au fost organizate și executate 11 escorte cu forțe proprii, toate la Centrul de cazare al străinilor Arad. În ce privește îndepărtarea străinilor prin emiterea deciziilor de returnare de pe teritoriul României, în perioada de referință au fost acordate 16 decizii, 12 pentru ședere ilegală, una urmare a constatării unei căsătorii de conveniență, două la solicitarea cetățenilor și una ca urmare a revocării prelungirii dreptului de ședere.
În perioada menționată, au fost emise 34 de autorizații de muncă. Cei mai mulți lucrători străini au venit din China (27), Coreea de Sud (1), Turcia (2) și Vietnam (4). Principalele meserii pentru care au fost solicitate autorizații de muncă sunt: lucrător comercial, bucătar, manipulant marfă, muncitor necalificat.
 Totodată, 25 de străini au fost sancționați contravențional pentru încălcarea prevederilor legale în ceea ce privește regimul străinilor pe teritoriul României, valoarea amenzilor fiind de 8.700 de lei.
Serviciul pentru Imigrări al județului Bihor continuă activitățile de prevenire și combatere a șederii ilegale și munca la negru a străinilor pe teritoriul de competență, utilizând toate resursele proprii de care dispune pe acest segment de activitate și cooperând cu toate instituțiile interesate în menținerea unui climat de ordine și liniște publică în rândul comunității noastre.
Informații suplimentare
Serviciul pentru Imigrări Bihor -, formațiune teritorială a Oficiului Român pentru Imigrări, structură de specialitate, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Administrației și Internelor, cu atribuții în domeniul migrației și azilului  – își desfășoară activitatea în Oradea, str. Dunării, nr. 2, tel/fax 0259/403.330 și are următorul program de lucru cu publicul: luni, marți, joi și vineri, între orele 8.30 și 16.30, iar miercurea, între 8.30 și 18.30.
Baza legală în temeiul căreia Serviciul pentru Imigrări Bihor își desfășoară activitatea, o constituie O.U.G. 194/2002 privind regimul străinilor în România, O.U.G 102/2005 privind libera circulație pe teritoriul României a cetățenilor membri ai U.E. și S.E.E și a membrilor lor de familie, completată prin Legea nr. 260/2005, O.U.G 56/2007 privind încadrarea în muncă și detașarea străinilor pe teritoriul României, cât și a celorlalte legi și hotărâri, respectiv acorduri în materie de vize încheiate de România cu alte state, a protocoalelor de cooperare cu celelalte instituții cu atribuții pe linie de străini.
Pentru informații privind activitatea Oficiului Român pentru Imigrări, aspecte legate de aplicarea prevederilor legale în domeniu, vă invităm să vizitați site-ul public al instituției la adresa www. ori.mai.gov.ro sau la tel.021.410.00.42 și e-mail ori@mai.gov.ro. (Anamaria Câmpan)

Trimite email
vineri, 27 decembrie 2024, 04:05:11 Ora standard a Europei de Est