Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferința de încheiere a proiectului „Consolidarea identității locale prin realizarea unei viziuni strategice de dezvoltare a teritoriului”

Vineri, la Căminul Cultural din Alparea

Conferința de încheiere a proiectului „Consolidarea identității locale prin realizarea unei viziuni strategice de dezvoltare a teritoriului”

La Căminul Cultural din Alparea (proaspăt reabilitat), a avut loc, vineri (23 iulie 2010), conferința de încheiere a proiectului „Consolidarea identității locale prin realizarea unei viziuni strategice de dezvoltare a teritoriului”, eveniment onorat de senatorul Cornel Popa.

Festivitatea de încheiere a proiectului a fost deschisă de Ioan Pop, primarul comunei Oșorhei (în calitate de moderator al manifestării), care a salutat prezența la conferință a senatorului Cornel Popa, a reprezentaților Consiliului Județean Bihor (Elena Sferlea), zonei Metropolitane Oradea (director executiv Iulius Delorean), OJPDRP Bihor (expert Florentina Cicort), precum și a distinșilor invitați din Ungaria (Szabados Zsuzsanna – animator GAL Elteto Balaton)...
În alocuțiunea sa, primarul comunei Oșorhei, dl Ioan Pop, s-a referit la politica de dezvoltare rurală privită prin prisma programului LEADER, care „oferă comunităților rurale instrumentele necesare pentru a juca un rol activ în modelarea propriului lor viitor.
Abordarea de tip LEADER a dus la obținerea unor rezultate importante în multe state membre în perioada când UE era alcătuită din 15 state membre și ar putea juca un rol semnificativ în ajutorarea zonelor rurale din România, pentru ca acestea să se adapteze la realitățile contemporane aflate în continuă schimbare.
În perioada 2007-2013, LEADER nu este un program separat, ci este încorporat în Programul Național de Dezvoltare Rurală, făcând posibilă aplicarea acestui gen de abordare pe scară largă și într-o serie vastă de activități de dezvoltare rurală”...
Primarul a subliniat apoi beneficiile pe care abordarea de tip LEADER le poate aduce comunității locale prin înființarea Grupului de Acțiune Locală (GAL) la nivelul microregiunii OHI (Oșorhei – Hidișelu de Sus – Ineu), vorbind de o abordare „de jos în sus” privind strategia și selectarea priorităților...
Din partea actorilor și partenerilor GAL OHI au vorbit: Adrian Clitan, consilierul primarului comunei Hidișelu de Sus, Camelia Indrie, directorul Școlii cu clasele I-VIII din Oșorhei, Dumitreanu Mihnea, consilier al Primăriei Oșorhei, sociolog Andrea Șuta, iar Bernath Krisztina (sociolog la ResQ Consulting) a prezentat strategia de dezvoltare GAL. Marius Mălan (animator al GAL OHI) a înmânat diplome participanților la seminariile tematice din cadrul proiectului. Florentina Cicort (expert OJPDRP Bihor) a prezentat situația proiectelor depuse la OJPDRP Bihor, după care senatorul Cornel Popa și reprezentantul Consiliului Județean Bihor (dna Elena Sferlea - șeful serviciului Integrare) au felicitat Grupul de Acțiune Locală OHI pentru inițiativă, precum și echipa de proiect, dorindu-le succes la selecția GAL.
Invitații din Ungaria au prezentat (în power point) experiențe pozitive proprii privind elaborarea strategiei de dezvoltare locală și inmplementarea programului LEADER în cadrul GAL Elteto Balaton.
După pauză, conferința a continuat cu o sesiune de întrebări și răspunsuri și un workshop tematic (întâlnire de lucru a partenerilor GAL OHI). Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința de încheiere a proiectului „Consolidarea identității locale prin realizarea unei viziuni strategice de dezvoltare a teritoriului”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:06:23 Ora standard a Europei de Est