Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Nu e locul tău, nici mașina ta, prin urmare … nu o zgâria!”

„C e c â ș t i g i d a c ă d i s t r u g i ?”

„Nu e locul tău, nici mașina ta, prin urmare … nu o zgâria!”

Vineri, 16 iulie 2010, în sala mare de consiliu a Inspectoratului de Poliție al județului Bihor a avut loc lansarea proiectului „Ce câștigi dacă distrugi?”, pentru prevenirea distrugerilor de autoturisme, proiect inițiat de I.P.J. Bihor, prin Compartimentul Poliției de Proximitate din cadrul Poliției municipiului Oradea și Compartimentul de Analiză și Prevenire a Criminalității și susținut de Primăria municipiului Oradea.

Scopul proiectului, al cărui slogan este „Nu e locul tău, nici mașina ta, prin urmare … nu o zgâria!”, îl reprezintă reducerea numărului de infracțiuni de distrugere de autoturisme care au ca punct de plecare neînțelegerile dintre cetățeni privind ocuparea unui anumit loc de parcare.
În perioada 1 ianuarie – 21 iunie, la Poliția municipiului Oradea au fost depuse 113 plângeri referitoare la diverse distrugeri de autoturisme, din care  60 % au fost săvârșite de așa manieră încât să sugereze în mod indubitabil cauza ca fiind parcarea autoturismului într-un spațiu folosit de obicei de către o altă persoană. De altfel, și repartiția geografică a faptelor confirmă potențiala cauză, cele mai multe distrugeri de autoturisme concentrându-se în zonele cu multe blocuri, aglomerate și cu locuri de parcare insuficiente (cartierele Rogerius, Nufărul și Ioșia).
În ceea ce privește modurile de operare, cele mai frecvente distrugeri sunt comise prin spargere, fiind vizate geamurile (lunetă, parbriz) sau farurile și stopurile. Un număr ridicat de distrugeri constau în zgârierea unor elemente de caroserie. În cazul ruperilor sunt vizate ștergătoarele sau oglinzile retrovizoare, iar în cazul celor comise prin înțepare sau tăiere sunt vizate anvelopele.  
Din punct de vedere al perioadei de timp, 57% dintre fapte au fost comise noaptea, iar în zilele de miercuri și duminică s-a înregistrat o ușoară creștere.                                                               
Aproximativ 20% dintre infracțiunile de distrugere au la bază stări conflictuale mai vechi, iar cca. 10% sunt comise pe fondul altercațiilor spontane în trafic.
În ce privește zonele de risc identificate de polițiștii orădeni, cele mai multe fapte sunt concentrate în zona cuprinsă între străzile Sovata – Decebal și bulevardul Dacia.   
 Printre obiectivele proiectului se regăsesc informarea cetățenilor cu privire la consecințele penale ale săvârșirii unor astfel de fapte, implicarea asociațiilor de proprietari în organizarea parcărilor aferente blocurilor de locuințe, urmând a fi organizate acțiuni comune împreună cu reprezentanții Primăriei municipiului Oradea.
În cadrul proiectului, polițiștii orădeni vor participa la ședințele asociațiilor de proprietari, vor purta discuții cu membrii acestora, pentru a identifica problemelor existente referitoare la locurile de parcare, posibilitatea amenajării unor noi locuri de parcare și folosirea judicioasă a celor existente.
De asemenea, vor fi organizate campanii stradale, în care cetățenii vor fi informați  cu privire la consecințele distrugerii și vandalizării de autoturisme. Totodată, vor fi identificate autoturismele abandonate în spațiul public, pentru a descongestiona locurile dintre blocuri folosite pentru parcarea autoturismelor.
 Pentru promovarea mesajului proiectului, organizatorii au realizat două spoturi preventive, unul video și altul audio, care prezintă urmările unei infracțiuni de distrugere, 10.000 de pliante cu mesaj preventiv care vor fi distribuite cetățenilor și 100 de afișe, care vor fi postate în locuri publice aglomerate din municipiul Oradea, respectiv în zonele identificate cu risc. (Alina Dinu)
“E un proiect bun!”
Primarul urbei, ing. Ilie Bolojan, prezent la lansarea proiectului, consideră ca fiind “un proiect bun, preventiv, care are menirea de a educa cetățeanul în sensul de a-și respecta vecinul”...
Prezentând punctul de vedere al primăriei, precum și acțiunile care vor avea loc pentru informarea și conștientizarea populației, dar mai cu seamă pentru creșterea numărului de parcări în cadrul asociațiilor de proprietari, primarul Ilie Bolojan le-a demonstrat președinților de asociații de proprietari că este bine informat și cunoaște situația cu care se confruntă fiecare asociație în parte. Mai mult a răspuns punctual și pertinent fiecărui vorbitor, detaliind situația și arătând că primăria este preocupată de remedierea unor disfuncționalități, dar așteaptă și din partea proprietarilor mai multă implicare în a-și face curățenie în propria curte („ogradă”), inundată de bălării. La propunerea asociațiilor de proprietari, primăria va trasa locurile de parcare din cadrul asociațiilor, dar mai departe, asociațiile sunt cele care le vor gestiona, încasând taxa...
Primarul s-a arătat indignat de vandalizarea coșurilor de gunoi (care nu sunt puține în municipiu: 300-400), a băncilor din parcuri, precum și a aparatelor de joacă, dar și de mizeria de pe jos, de pe stradă, nu neapărat în preajma containerelor de gunoi. (Ovi Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Nu e locul tău, nici mașina ta, prin urmare … nu o zgâria!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:52:18 Ora standard a Europei de Est