Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O audiență nesperată, un succes de neimaginat!

„Re-creația de vară” la „Avram Iancu”

O audiență nesperată, un succes de neimaginat!

Dascăli inimoși de la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea au desfășurat, în regim de voluntariat, în perioada 14 iunie -16 iulie 2010, la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea o lună specială de vacanță, în cadrul proiectului „Re-creația de vară”, proiect finanțat de Primăria Oradea.

Așa după cum am mai scris, acest tip de școală de vară pentru copii este o premieră absolută în învățământul bihorean, dar și o reușită de neimaginat...
„Nu credeam să ne bucurăm de o asemenea audiență. Am estimat un grup de 75 de copii, dar am avut un număr dublu de participanți, copii de toate vârstele din școala noastră, dar și din alte școli: „Nicolae Bălcescu”, „Dimitrie Cantemir”, „Iosif Vulcan”, „Aurel Lazăr”, de la grădinițele nr. 55 și 27...”, ne-a declarat doamna profesor Gheorghina Bîrlădeanu – directorul școlii.  
Vineri – încheierea, la nivelul ultimelor ateliere
Vineri (16 iulie), sunetul muzicii avea să ne ademenească și să ne conducă pe coridorul unde fusese organizată impresionanta expoziție cu lucrări și imagini de la „Re-creația de vară”. La ora 9.30, în curte se pregătea scena, iar în două săli, o armată de copii și un grup de artiști erau încă la locul faptei. Unii își finalizau coifurile pentru petrecere, iar ceilalți repetau pentru spectacolul final. Directorul era printre copii, iar directorul adjunct instala stația de amplificare, verifica microfonul și CD-urile.
Cinci ateliere și peste 150 de copii
Așadar, în perioada 14 iunie -16 iulie, elevii școlii, dar nu numai, au putut să-și petreacă o lună de vacanță participând benevol și gratuit la atelierele preferate și la activitățile complementare: la atelierul de desen-pictură și colaj (sub îndrumarea prof. Monica Toader și Lakatos Gyongyke), atelierul de muzică „Cântecele verii” (condus de prof. Elena Bejușca și Mihaela Vidican), atelierul de artă japoneză (îndrumat de prof. Steliana Cîrciumaru, Felicia Goina, Monica Toader, Claudia Șpan și Nicoleta Trifan – de la Grădinița nr. 27), atelierul de teatru (condus de prof. Claudia Șpan și Aurelia Bora) și atelierul de informatică (sub îndrumarea prof. Cosmin Velimirovici – directorul adjunct al școlii). La organizarea activităților complementare: jocuri de mișcare și perspicacitate, de îndemânare și de practicare a unor jocuri și întreceri sportive, protagoniștii au fost tot profesori: Iulia Gavriș, Dana Andruța și Irina Tortorean.
Teatru, muzică, dans, diplome și înghețată
Dacă pe parcursul lunii, părinții au fost curioși să vadă ce fac copiii lor la școală, cu atât mai mult au dorit să fie părtași la petrecerea lor de final, așa încât și-au luat copiii în brațe sau în cărucioare și au venit în sala de atelier și în curte. Ei înșiși au fost o plăcută surpriză pentru dascăli și conducerea școlii, dar și o bucurie pentru odraslele lor, care le-au prezentat lucrările de la expoziție și momentele artistice de final.
Cu toții s-au distrat vizionând scenetele prezentate de micii actori - „Cornuletzul cu lapte” și „Extemporalul... buclucaș”... Conducătorii de ateliere i-au felicitat pentru activitate și lucrările realizate și i-au premiat cu diplome. După dans și cântece la microfon, dulciuri și poze, s-a lăsat cu torturi de înghețată... de fructe, frișcă și ciocolată, după gust și preferințe...
După un asemenea succes (de neimaginat), la anu’, doamna director intenționează să o facă și mai lată... și mai lungă! Nu petrecerea, ci „Re-creația de vară”, pe care intenționează să o desfășoare pe toată durata vacanței de vară, spre bucuria copiilor și părinților! (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:08:31 Ora standard a Europei de Est