Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

În tabără științifică la Barajul Leșu

Elevi de la C.N. „Arany János” din Salonta

În tabără științifică la Barajul Leșu

În perioada 5-9 iulie 2010, a avut loc, la Barajul Leșu, o tabără științifică la care au participat elevii de la Colegiul Național „Arany János” din Salonta care sunt membri ai proiectului coordonat de prof. Kiss Mária și Meszar Iuliana.

Manifestarea de la Barajul Leșu a însemnat, de fapt, continuarea și finalizarea proiectului național „Protejează natura, descoperă realitatea”, cu două activități importante: simpozionul științific din luna mai și  tabăra științifică de la Barajul Leșu. La finanțarea proiectului au participat: Asociația „Pro Lyceum” Salonta „Alapitvany” (fundația școlii), C.N. „Arany János” Salonta, Primăria municipiului Salonta, precum și Comitetul reprezentativ al părinților de la C.N. „Arany János”. Le mulțumim foarte mult și pe această cale pentru sprijinul acordat, fără de care nu ar fi fost posibilă această tabără.
 Dornici de a afla lucruri noi, entuziaști și curioși, am pornit spre tabăra de la Barajul Leșu; după trei ore de mers, nerăbdători și energici, iată-ne ajunși la destinație. Primul pas: momentul organizatoric care a început cu ocuparea camerelor, împărțirea pe grupe și deschiderea festivă care ne-a captivat; joc de cunoaștere a colegilor, stabilirea unor reguli la care ne-am adus și noi contribuția, atât în identificarea acestora, cât mai cu seamă în respectarea lor. Îndată am și pornit într-o scurtă drumeție, în cercetare spre peștera „cu sau fără lilieci!?”
 Seara a fost una distractivă, cu vizionare de film, iar doritorii s-au putut înscrie la campionatele de cruce, șah sau sudoku, după preferințe.
A doua zi, am început în forță cu trezirea la 7.30, iar după dejun și o mică pauză, am participat la primul curs: Informatică - editarea de filme în programul Adobe Premiere Pro CS4, prezentat de dl prof. Kiss Ernõ. Am dat apoi startul unui concurs de regizare a unor filme, pe teme diferite (distracțiile, cursurile și drumețiile), pe care urma să le prezentăm în ultima zi. Am pătruns în tainele științelor exacte după care am făcut o incursiune în tainele Universului și anume „Nașterea Universului în mitologie, literatură și știință, prezentată de dna prof. Zoe Nagy. Am vorbit despre miturile ce stau la baza nașterii Universului și am pus bazele unei viitoare dezbateri.
În paralel, colegii noștri de la secția maghiară au rezolvat jocuri logice, propuse de dna prof. Meszar Iuliana, probleme de admitere la facultate pentru clasa a XII-a. La matematică și fizică, cursurile s-au desfășurat pe două nivele: clasele IX-X și clasa a XI-a.
După pauza de masă, am învățat despre flora și fauna Munților Apuseni. Doamna prof. Rodica Păfucan ne-a prezentat un material din care am putut afla lucruri foarte interesante despre speciile de plante și animale, după care am trecut să le identificăm în peisajul alpin al pajiștei din apropiere.
Ziua de miercuri a fost destinată drumeției la Coada Lacului, dar ploaia ne-a stricat planurile, așa că am făcut o mică schimbare în program și am continuat cu fizica printr-un program foarte util în rezolvarea problemelor de fizică și matematică și anume „Geogebra”, propus de doamna prof. Kiss Mária, precum și rezolvarea unor subiecte de bacalaureat.
Am realizat și experimente chimice inedite, cu ajutorul doamnei prof. Domján Laura, precum: „batista care nu arde”, „șarpele negru”, „pomul lui Saturn” și „spuma de gelatină”. La tema „Iarna”, am observat că pe rămurelele bradului apar niște foițe albe care seamănă cu gheața, datorită proprietății naftalinei de a sublima... și alte efecte.
 Cea de-a patra zi de tabără, am început-o cu jocurile ecologice propuse de dna prof. Rodica Păfucan în cadrul cărora a trebuit să identificăm specii de plante. Nu ne-am lăsat și, în aceeași zi, am parcurs  traseul cel mai lung, de la Barajul Leșu la Coada Lacului, într-un timp record de două ore și 30 de minute, la întoarcere, din cauza oboselii, ne-au trebuit trei ore. În felul acesta, ne-am măsurat și calitățile fizice. Orientarea turistică și recunoașterea unor specii de plante și animale au fost alte două obiective.
Timpul s-a scurs repede și numai ce ne-am trezit cu ziua bilanțului: dezbaterea despre Nașterea Universului, premierea celor mai buni botaniști, cei mai abili matematicieni - premiile sudoku, câștigătorii campionatului de cruce și, nu în ultimul rând, cele mai bune filme care au redat multe momente bune și interesante din tabără.
Ne declarăm mulțumiți și norocoși pentru  ocazia pe care am avut-o de a participa la o astfel de tabără, cu o organizare foarte bună, cursuri bine documentate și prezentate cu talent și bunăvoința de  domnii profesori. (Ioana Păfucan)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:40:03 Ora standard a Europei de Est