Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,We are so different but still we are the same”

Proiectul de parteneriat multilateral Comenius

,,We are so different but still we are the same”

Proiectul de parteneriat multilateral Comenius al Grupului Școlar „Ioan Bococi” din Oradea este finanțat de Comisia Europeană prin programul de Învățare pe tot parcursul vieții și cu sprijinul Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale.

În proiect sunt partenere 10 școli din opt țări europene: Portugalia - coordonator de proiect (Caldas da Rainha si Bombarral), Lituania, Letonia, Polonia, Italia, Grecia, Turcia și România (Oradea și Sibiu). În acest an au avut loc următoarele reuniuni de proiect:
*în luna noiembrie – la Vilnius, unde s-au pus bazele primului an de proiect prin stabilirea strategiei pentru desfășurarea activităților și a următoarelor vizite, data acestora, precum și numărul profesorilor și elevilor care vor participa, responsabilitățile și sarcinile fiecărui partener, hotărâri necesare pentru o bună colaborare europeană. În cadrul primei întâlniri, am avut ocazia să ne cunoaștem, să participăm la diferite activități ale școlii din Vilnius - prezentarea școlii, concert de bun venit al elevilor, lecție deschisă, vizite de documentare privind orașul Vilnius și a vechii capitale a Lituaniei, Trakai.
*în luna februarie – la Sibiu, s-a realizat site-ul proiectului www.differentbursame.org, precum și un dicționar în cele opt limbi europene, conținând cuvinte/expresii de prezentare și de prim-ajutor, s-a votat loggo-ul proiectului (a câștigat loggo-ul colegilor noștri din Sibiu), s-a prezentat o metodă/idee de predare a unei lecții de limba maternă, geografie sau artă și s-a prezentat sistemul de învățământ din fiecare țară.
*în luna martie – la Istanbul, s-a votat reclama proiectului (a câștigat Grecia), s-a prezentat un material „Bucătăria tradițională”, urmând a se realiza ca produs final o carte de bucate europene, s-a prezentat curriculumul școlar al fiecărei școli și s-a prezentat o metodă/idee de predare a unei lecții de IT, istorie, istoria artei. Profesorii participanți au ținut lecții de 45 de minute de limbă maternă, cu câte o echipă formată din șase elevi turci. Prin vizitele tematice, profesorii au avut ocazia să cunoască mai bine mediul școlar din Turcia, să observe tradițiile istorice și culturale din această țară.
*în luna mai, o nouă reuniune a  proiectului multilateral Comenius ,,We are so different but still we are the same” s-a desfășurat în Caldas da Rainha, Portugalia, la Escola Secundaria Rafael Bordalo Pinheiro.
Echipa Grupului Școlar „Ioan Bococi”, formată din trei cadre didactice și patru elevi, a fost așteptată și întâmpinată cu multă căldură de către elevii și profesorii școlii gazde. La reuniune au participat atât cadre didactice, cât și elevi de la toate cele 10 școli partenere.       
Elevii români au fost cazați în familii, având ocazia să cunoască viața cotidiană a acestora, cu obiceiuri, activități familiale, religie, relații de familie, mâncare tradițională și nu în ultimul rând ospitalitatea familiilor gazdă. Elevii din școlile partenere au schimbat impresii și au participat împreună la activitățile proiectului. Programul întâlnirii a constat din prezentarea video „O zi din viața școlii” (fiecărei școli partenere), prezentarea unei idei de predare a unei lecții, la alegere din următoarele obiecte de studiu: limba engleză, geografie sau artă. Tot acum au fost prezentate propunerile fiecărei școli pentru alegerea cântecului proiectului. Prin votarea coordonatorilor de proiect s-a stabilit cântecul propus de cei din Polonia. Profesorii participanți la întâlnirea din Caldas da Rainha au ținut lecții de 45 de minute de limba maternă, cu câte o clasă de elevi portughezi.
Elevii au pregătit câte un dans tradițional specific fiecărei țări pe care l-au prezentat îmbrăcați în costume populare. Tot elevii au participat și la următoarele workshopuri: politica educației, bucătăria portugheză, dansuri și reportaj foto.
 La fel de interesante au fost și celelalte activități: vizitarea școlii - care în urma modernizării este la standarde europene ridicate -, activități cultural-artistice care au reflectat cultura și tradițiile zonei, întâlniri cu autoritățile locale – întâlnire cu primarul din Caldas da Rainha, vizite tematice la obiectivele culturale de referință din Lisabona și din partea de vest a Portugaliei.
Activitățile primului an de proiect s-au încheiat prin reuniunea de proiect care s-a desfășurat în perioada 23-28 iunie la școala din Katerini, Grecia. La această ultimă reuniune, au participat coordonatorii și directorii școlilor partenere și alături de evaluarea intermediară a primului an de proiect s-au desfășurat și activități de prezentare a unui studiu privind obiceiurile alimentare, prezentarea unui material „Imaginea școlii”, rezultatul chestionarului „Cetățenia europeană” aplicat elevilor, profesorilor, diriginților și părinților, precum și o metodă de predare a unei lecții la alegere, dintre biologie, cultură sau matematică, după cum aveam să aflăm de la prof. Mihaela Popovici – director adjunct al Grupului Școlar „Ioan Bococi” din Oradea, coordonatorul proiectului. (Ov. D.)

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 13:57:42 Ora standard a Europei de Est