Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul de ocupare a posturilor/catedrelor didactice vacante

Astăzi, C.N.U. de titularizare - alt concurs, cu altă pălărie

Concursul de ocupare a posturilor/catedrelor didactice vacante

Conform Metodologiei privind mișcarea personalului didactic din învățământul preuniversitar, concursul cu probe scrise pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante se desfășoară astăzi, 14 iulie 2010 (de la ora 10.00).

Candidații vor fi prezenți în sala de concurs, cel mai devreme la ora 8.00 și cel mai târziu la ora 9.00, înainte de a fi deschis plicul cu subiecte. După primirea subiectelor de concurs de către candidați, durata de redactare a lucrărilor este de patru ore, timp ce nu poate fi depășit.
Pentru organizarea și desfășurarea concursului în toate județele și municipiul București s-au organizat 93 de centre de concurs. La data de 4 iunie 2010, s-au publicat 5.278 de posturi didactice/catedre vacante titularizabile, respectiv 49.229 posturi didactice/catedre vacante/rezervate netitularizabile. Cele mai căutate discipline sunt institutori/învățători, consiliere psihopedagogică, economic, administrație, poștă, mecanică, limba și literatura română, psihopedagogie specială, agricultură-horticultură, maiștri instructori, educație fizică și sport. 
Spre deosebire de anul trecut, subiectele și baremele de evaluare sunt elaborate de Centrul Național de Evaluare și Examinare. Pentru evaluarea lucrărilor scrise s-au constituit 11 centre zonale de evaluare pe discipline în care funcționează, prin decizia inspectorului școlar general, comisia de evaluare a lucrărilor scrise. Securizarea lucrărilor, în vederea corectării acestora, se face prin cod de bare specific fiecărui candidat.
Rezultatele concursului se afișează la sediul unității/instituției de învățământ unde s-a desfășurat concursul, în data de 16 iulie. Înregistrarea contestațiilor și transmiterea acestora comisiei de rezolvare a contestațiilor (în termen de cel mult 48 de ore de la afișarea rezultatelor) are loc în intervalul 16 - 18 iulie, iar afișarea rezultatelor finale obținute de candidați are ca termen data de 20 iulie. Etapa I de repartizare - repartizarea în ședință publică, la nivel de centru de concurs/unitate de învățământ, a candidaților care au obținut cel puțin nota 7,00 (șapte), pe posturile didactice/catedrele vacante titularizabile se realizează în perioada 21-22 iulie 2010. (Biroul de presă)
În Bihor, sunt 188 de posturi titularizabile și 580 netitularizabile și 2.355 de candidați înscriși
Pe listele Inspectoratului Școlar Județean Bihor au fost scoase la concurs 188 de posturi titularizabile și 580 de posturi netitularizabile, precum și 618 fracțiuni de norme didactice, în total 1.386.
La actuala ediție a concursului s-au înscris 2.355 de candidați, după cum aveam să aflăm de la cosilierul juridic al I.S.J. Bihor, jr. dr. Ramona Bacter.
Candidații vor susține proba scrisă în trei centre de concurs: 443 la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, 662 la Colegiul Național „Mihai Eminescu” și 1.250 la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”.
Cei mai mulți candidați s-au înscris la educatoare (400) și învățători (225), la limba română (158), iar la matematică (157)...
Repartizarea pe centre
La centrul nr. 1 (de la C.N. „M. Eminescu”), vor susține concurs învățătorii (lb. română, maghiară, slovacă, romani...) și profesorii de limbi (engleză, franceză, germană, greacă veche, italiană, latină, spaniolă, maghiară..., de limba și literatura română).
La centrul nr. 2 (de la Lic. T. „O. Ghibu”): artele (acompaniament, ansamblu folcloric, canto, arhitectură, cenaclu literar, ceramică, dans modern, dans popular..., desen, design, educație muzicală, plastică, vizuală, muzică ușoară, instrumentală..., pictură, sculptură, teatru), biologie, chimie, cultură civică, educație fizică și sport, tenis judo, kinetoterapie, educatoarele (secția română, maghiară, germană, slovacă), filosofie, fizică, geografie, informatică, istorie, matematică, pedagogie, psihologie, profesor documentarist, sociologie și  tehnologia informației.
La centrul nr. 3 (de la C.T. „M. Viteazul”): agricultură, hoticultură, alimentație publică și turism, construcții și lucrări publice, disciplinele teologice de specialitate (teologie ortodoxă, penticostală), religiile (baptistă, evanghelică, greco-catolică, ortodoxă, penticostală, reformată, romano-catolică), silvicultură, textile, economic-administrativ, economie aplicată, educație tehnologică, educatoare/educator, electromecanică, electronică, electrotehnică, energetică, estetică, îngrijirea corpului omenesc, industrie alimentară, învățător-educator, învățător itinerant/de sprijin, mecanică, pregătire-instruire practică, prelucrarea lemnului, profesor-educator, profesor în centre și cabinete de asistență psihopedagogică, profesor itinerant/de sprijin, prof. logoped, prof. psihopedagog, protecția mediului, psihopedagogie specială...
Baftă! (Ovi DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:53:00 Ora standard a Europei de Est