Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Sănătatea cadrului didactic: „Ai grijă de tine ca să te poți îngriji de elevii tăi!”

Școala de vară (ediția a VI-a)

Sănătatea cadrului didactic: „Ai grijă de tine ca să te poți îngriji de elevii tăi!”

Asociația pentru promovarea cooperării în educație (A.P.C.E.) din Oradea, în parteneriat cu Catedra de Științe ale Educației, Facultatea de Științe Socio-Umane a Universității din Oradea, Casa Corpului Didactic Oradea și Inspectoratul Școlar Județean Bihor organizează în perioada 12 – 23 iulie 2010, școala de vară: Învățarea prin cooperare – Sănătatea cadrului didactic: „Ai grijă de tine ca să te poți îngriji de elevii tăi!” (sesiunea avansați, în perioada 12-16 iulie 2010) și Învățarea prin cooperare – „ABC-ul cooperării” (curs de bază, în perioada 19-23 iulie 2010).

Mesele rotunde și atelierele de lucru se desfășoară la Universitatea Oradea (strada Universității, clădirea Facultății de Științe Socio-Umane, clădirea X, sala X014).
Dintru început (de șase ani), cursurile sunt susținute de profesorul formator (pe tema „Învățării prin cooperare”) Carlton J. Fitzgerald, ed.d., decan asociat al programului de Master în Educație din New England College, New Hampshire, USA.
La cele două cursuri s-au înscris 70 de persoane (35 pentru sesiunea avansați și 35 pentru cursul de bază), cadre didactice din învățământul preunivesitar și superior, respectiv studenți interesați de însușirea unor strategii interactive de predare pentru optimizarea interrelațiilor psihosociale la nivelul grupurilor de elevi.
Asist. univ. dr. Simona Laurian (responsabil de program) motivează astfel modelul învățării prin cooperare: „Modelul învățării prin cooperare este un model de predare centrat pe elevi, oferindu-le ocazia de a-și concretiza nevoia de a lucra împreună într-un climat de întrajutorare și sprijin reciproc.
Asociația pentru promovarea cooperării în educație (împreună cu Catedra de Științe ale Educației, Inspectoratul Școlar Județean și C.C.D. Bihor) vine în sprijinul cadrelor didactice interesate în a-și dezvolta, respectiv a le dezvolta elevilor lor, deprinderi de comunicare, învățare și de muncă în grupuri cooperante.
Prin intermediul acestor două teme ne propunem sensibilizarea celor care lucrează în învățământ față de problema cooperării în educație, ca o alternativă viabilă la practicile școlare tradiționale.
Prezența formatorului american reprezintă o excelentă oportunitate oferită participanților de a lua contact cu modele de predare alternative, lărgindu-și astfel viziunea asupra procesului educațional”.
Conceptele de sănătate și stres
În cadrul cursului sunt abordate trei capitole, cu nenumărate probleme fiecare: conceptul de sănătate (exercițiul fizic, programul de întreținere corporală, activitățile fizice, dieta și nutriția, grupele cerealelor, fructelor, cărnurilor și leguminoaselor, uleiurilor, laptelui, iaurtului și brânzeturilor...); conceptul de stres (monitorizarea stresului, în căutarea armoniei, nevoile umane, stabilirea echilibrului, gândirea pozitivă, cum ne raportăm la lumea în care trăim, ce fel de oameni vrem să fim, ce ne definește, a învăța cum să dăm drumul, a învăța să iertăm, să iertăm aici și acum, conflictele, relațiile importante, să învățăm să cedăm, negocierea de tipul „Toată lumea câștigă”; mesaje de tipul „Eu – mijloc de atenuare a conflictelor interpersonale...).
Prezentarea A.P.C.E. Oradea
Asociația pentru promovarea cooperării în educație (A.P.C.E.), cu sediul în Oradea (str. Universității, nr. 1), înființată în martie 2006, are ca misiune dezvoltarea unei societăți deschise, bazate pe respect și cooperare între toți actorii sociali.
Asociația urmărește promovarea unor valori, precum cooperarea, egalitatea șanselor și respectul între diferiți parteneri sociali, prin îndeplinirea unor obiective: *dezvoltarea cooperării la nivelul factorilor sociali cu impact în educație *promovarea participării active în viața socială *promovarea egalității de șanse între indivizi, indiferent de categoriile sociale din care provin *dezvoltarea toleranței și a respectului față de semeni *dezvoltarea personală și întărirea imaginii de sine a actorilor sociali *formarea continuă și dezvoltarea profesională a membrilor societății.
Mai multe detalii puteți afla de la responsabilul de program – asist. univ. dr. Simona Laurian - e-mail: mmonalaurian@yahoo.co.uk (Valentin & Ovidiu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Sănătatea cadrului didactic: „Ai grijă de tine ca să te poți îngriji de elevii tăi!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:01:06 Ora standard a Europei de Est