Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

De la bucurie la extaz, de la regrete la lacrimi

Bacalaureatul la final

De la bucurie la extaz, de la regrete la lacrimi

Afișarea rezultatelor, astăzi (duminică, 4 iulie 2010), a pus bacalaureații pe jar... Cu mai multe sau mai puține emoții, ca și în cazul susținerii probelor scrise, unii au pornit încrezători să-și vadă rezultatele, alții, mai rezervați, și mai slabi de înger au preferat să afle rezultatele prin telefon, de la colegii binevoitori.

În curtea Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul”, aveam să întâlnim cei dintâi absolvenți fericiți. Georgiana Biriș era în al nouălea cer, alături de două colege și de dirigintele clasei, prof. Nagy Aurelia, și ea foarte fericită de reușita elevei sale. Cu media 9,26, Georgiana este pe locul doi pe școală (9,80 - la română, 8,60 - la mate și 9,40 – la chimie). „Oricum mi-am asigurat intrarea la Arad, la Controlul și expertiza produselor alimentare, când am obținut premiul I la olimpiada națională, profilul Tehnician în analiza produselor alimentare”, ne-a declarat Georgiana. La „Traian Vuia”, la ora vizitei noastre (14.55), erau puțini curioși și vizitatori. Oficial, se anunțase ora 16.00, ora limită de afișare a rezultatelor. Dar afișarea a început, cam peste tot, la ora 12.00, după cum a circulat zvonul. „La română nu sunt mulțumită, fac contestație. La mate am luat cea mai mare notă. Au picat foarte mulți...” comunică cineva la telefonul mobil, continuând să treacă în revistă rezultatele celorlalți colegi. În holul Colegiului Național „Emanuil Gojdu”, bucurie mare, părinți și absolvenți fericiți!
Lioara Dragomir, din XII B, e bucuroasă de media 9,41. „Cum să nu fim fericite văzând 9,60 - la matematică. Foarte frumos! Mulțumim domnilor profesori Sadoveanu și Stan”, spune mămica Lioarei. În partea opusă, am zărit-o pe dna Maria Nan (directorul Grădiniței nr. 52), și ea încântată de rezultatele fiicei sale, Ioana Roxana Nan: 9,50 - la română, 9,45 - la matematică și 10.00 - la anatomie, media 9,65. Alături, Tudor Zbîrcea era mai rezervat. Nu se bucura precum mămica sa din cauza informaticii; 9,95 - la mate, 9.00 - la română și doar 8,70 - la informatică. „Voi face contestație”, declară Tudor. Nici Rareș Câmpeanu (din XII C), fostul coleg de clasă al lui Tudor și al Lioarei nu este mulțumit de info - 8,40, și așteaptă ora 16.00, ca să depună contestație. Apar vedetele din XII G, vedete în sensul pozitiv, artiste de primă mână, Ioana Maria Repciuc și Renata Tolvai. Ioana are media generală 9,33, cu 10 - la geografie, 9,30 - la română și 8,70 - la istorie. Ioana va da admitere le Teatru, la Cluj-Napoca. „Sunt foarte mulțumită de zâna mea”, ne mărturisește mama Ioanei. Renata are media generală foarte apropiată de a Ioanei, 9,31, cu 10,00 - la istorie. Renata va da admitere tocmai în S.U.A., la Boston. Așadar, XII G  (cu „G” de la „geniali”) - „gândăceii” domnului profesor Nicolae Moldovan au făcut o figură extraordinară și la bac. La Pedagogic, unii comunicau notele prin telefon, încântați de rezultatele proprii, alții erau tăcuți. Ana-Maria Zbuce tot încerca să-și pozeze notele cu telefonul și nu prea reușea claritatea pe care și-o dorea. Am încercat să o ajutăm. Înainte de ora 16.00, la „Brâncuși”, erau vreo patru-cinci curioși. Rezultatele de la „Brâncuși” și „Leonida” fuseseră afișate separat. Când am ajuns la Economic, se făcuse ora 16.05. Și totuși, în hol nu era multă lume. Cipri era încântat de nota maximă (10.00), obținută la matematică. Într-un colț, trei fete nu păreau mulțumite de rezultate. Ultimul popas l-am făcut la Colegiul Național „Mihai Eminescu”. Stupoare! Două colege erau profund indignate și revoltate. Una pentru nota de la română – 7, când ea se aștepta la cel puțin 8,50, iar cealaltă pentru 8,35 la istorie, în timp ce ea estimase 9.50. „Știu foarte bine ce am făcut, de aceea sunt revoltată. E imposibil cum au luat alții note mari pe nemerit!” Cu 9,60 și 9, 85, cu 9,60 – media pe liceu, cu 10 la istorie în patru ani de liceu și un concurs național de istorie câștigat, nu-și poate explica nota 8, 35 luată la istorie la bac. „Iar eu am luat 7- la română, în timp ce alții, care nu au învățat tot anul, iar acum au copiat după mine, au luat 8,30. E revoltător!!!”
Fetele erau foarte tulburate și decise să depună contestații, deși le era frică să nu aibă parte de neșansă și în cazul contestațiilor.
„De ce nu am putut avea și noi noroc de profesori corectori ca și gojdiștii?”, se întreabă fetele.
Trist, dar adevărat. Ceva e putred, ceva nu funcționează corect. Copiii buni sunt dezamăgiți. Sunt șefi de promoție care nu au cunoscut succesul deplin la bac, în timp ce colegi mediocri le râd în nas cu note... maxime! Oare de ce??? (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: De la bucurie la extaz, de la regrete la lacrimi.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:02:57 Ora standard a Europei de Est