Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Un măr pe valurile Dunării”

Asociația și școala „Fibonacci”

„Un măr pe valurile Dunării”

Doamna Mariana Mion Pop (femeia de succes a anului 2009, deținătoare a trofeului Gala Femeilor de Succes 2009 la categoria Învățământ, și autoarea cărții „Etichetă și protocol”) a zăbovit mai multe zile în municipiul de pe Crișul Repede.

La inițiativa sa, în luna iunie, a luat ființă și la Oradea Asociația Proeducenter „Fibonacci” (fiind cea de-a doua din țară, după București), care își propune: dezvoltarea unor metode de învățământ moderne, novatoare, de pregătire școlară a elevilor din ciclurile preșcolar, primar, gimnazial și liceal, prin realizarea unor metodologii moderne de învățare rapidă și eficientă a diverselor materii școlare cuprinse în programele de învățământ.
Timp de trei zile (luni-miercuri, 21-23 iunie 2010), doamna Mariana Mion Pop s-a întâlnit, în amfiteatrul Bibliotecii Județene „Gheorghe Șincai” din Oradea, cu cadre didactice, părinți și copii, pentru a-i incita... cu metoda Clofy (al cărei brevet îl deține) și lansându-le ideea de a înființa și la Oradea o școală particulară „Fibonacci” (după „numele” renumitului matematician italian – pe numele său adevărat Leonardo di Pisa).
„De fapt, intenția mea este să înființez „lanțuri” școlare de performanță „Fibonacci” în toată țara, prin intermediul acestor asociații, precum cele din București și Oradea. În perioada imediat următoare vor apărea astfel de asociații „Fibonacci” la Cluj-Napoca, Iași, Constanța și Târgu Mureș”.
Femeia de succes a anului 2009 și-a propus să intre și în cartea recordurilor cu „Un măr pe valurile Dunării” (un proiect prin care intenționează să realizeze o rolă în lungime de 2.860 de kilometri, din desene și poezii, planșe de matematică-fizică... ai căror autori vor fi copii și cadre didactice din țările pe unde curge Dunărea). Cele dintâi desene și poezii au fost create, miercuri, la Oradea. Așadar primii metri din rola celor 2.860 de kilometri au fost realizați în municipiul de pe Crișul Repede.
Optimizarea actului învățării
 Cei 10 membri fondatori (Mariana Mion Pop – președinte, Dan Dulciu și Adrian Mitea – toți trei din Capitală; Eugenia Aprozeanu – vicepreședinte, Olimpia Urdea – secretar general, Corina Curilă, Circiu Csilla, Viorica Trif, Simona Trip și Carmen Aprozeanu – toți șapte din Oradea), majoritatea cadre didactice, și-au propus prin înființarea acestei asociații, câteva obiective specifice: creșterea calității actului informațional în educație; optimizarea actului învățării, implicit ameliorarea rezultatelor învățării, dezvoltarea personalității tinerilor și sensibilizarea societății civile asupra actului educațional. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Un măr pe valurile Dunării”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:13:08 Ora standard a Europei de Est