Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Rămas bun, doamnă învățătoare! (III)

O dăscăliță de 24 de carate

Rămas bun, doamnă învățătoare! (III)

O clasă frumoasă, cu elevi care în cei patru ani petrecuți împreună au devenit prieteni în adevăratul sens al cuvântului, care au cunoscut atâtea bucurii, date de rezultate deosebite!

Astfel am putea defini, pe scurt, colectivul clasei a IV-a C, de la Școala cu clasele I-VIII  Avram Iancu din Oradea,  îndrumat de prof. Steliana Cîrciumaru.
Cu câteva zile înainte de absolvire, cei 24 de elevi au oferit celor prezenți în curtea școlii o lecție de neuitat. Ca adevărați actori, au pus în scenă schițe cunoscute și îndrăgite de-ale lui I. L. Caragiale și Mircea Sântimbreanu, punctând, într-un mod plin de haz și de învățătură, momente importante din viața de școlar. Printre aceste momente („monumente”) au fost intercalate cântece în care era vorba de matematică, istorie, română, geografie... Crescut și format în spirit european,  grupul „Allegria” a abordat din vastul său repertoriu și problema „spinoasă” a Uniunii Europene. Prin monologurile și dialogurile alese cu atâta măiestrie de dascălul lor, absolvenții clasei a IV-a C și-au etalat atât bagajul de   cunoștințe, cât și deprinderile, aptitudinile și abilitățile cu care s-au înnobilat. Fiind mereu în prima linie și derulând zeci de proiecte, elevii au făcut bilanțul și au constatat cu mândrie că proiectul internațional „Eco-școala”, coordonat chiar de buna lor învățătoare, a fost mereu câștigător. Dar „Allegria” (grupul de nota 10) e la fel de priceput și la dans. Ne-au convins de acest lucru și ne-au determinat să-i declarăm campioni și la acest capitol.
 În tot acest timp, în care actorii și artiștii erau în centrul atenției, Steliana sta cuminte în „banca” sa, sorbindu-i din ochi. Cuvintele învățătoarei, presărate cu lacrimi, au fost puține într-un asemenea moment de cumpănă, dar au cuprins tot universul de suflet pe care l-a creat acest minunat dascăl cu har. Aflată în preajmă, doamna director, prof. Gheoghina Bîrlădeanu, nu putea să nu reacționeze pozitiv, felicitând elevii și părinții, dar și pe minunata lor îndrumătoare, un profesor de calitate, de 24 de carate!
 Să mai spunem că printre spectatorii prezenți la momentul lor de bilanț, s-au aflat și foști elevi de-ai doamnei învățătoare (din clasele a VIII-a și a XII-a), precum și câțiva preșcolari care și-au propus ca de la toamnă să le ia locul în bănci...
Absolvenții au fost răsplătiți cu diplome, iar ei i-au înmânat învățătoarei florile recunoștinței, îmbrățișând-o cu căldura inimilor pe care ea le-a bucurat timp de patru ani! (Dorina T.)  

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:04:59 Ora standard a Europei de Est