Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

“Viața este singura ta șansă, ia-o în serios!

Profesorul Radu Ziman

“Viața este singura ta șansă, ia-o în serios!

Radu Ziman a fost profesor de matematică la școala din Drăgești între anii 1967-1973, iar din anul 1973 profesează la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea.

În tot acest timp, a fost responsabil de cerc pedagogic la nivelul municipiului, membru în Consiliul de administrație al școlii, precum și diriginte la multe promoții de elevi.
 În viață și în cariera de dascăl a luat în seamă și în serios îndemnurile Maicii Tereza din Calcutta:
„Viața este singura ta șansă, ia-o în serios!
Viața este o frumusețe, admir-o!
Viața este o bucurie, savureaz-o!
Viața este o provocare, răspunde!
Viața este un vis, adu-l la realitate!
Viața este o datorie, îndeplinește-o!
Viața este un joc, joacă-l!
Viața este un preț, prețuiește-o!
Viața este o avere, folosește-o!
Viața este dragoste, dăruiește-o!
Viața este un secret, dezleagă-l!
Viața este o promisiune, înfăptuiște-o!
Viața este un necaz, învinge-l!
Viața este un cântec, cântă-l!
Viața este o bătălie, luptă!
Viața este o aventură, accept-o!
Viața este o recompensă, merit-o!
Viața este viață, trăiește-o!”
Așadar, acestea sunt îndemnurile care i-au călăuzit cariera profesională de dascăl și mentor a generații și generații  de elevi în 42 de ani de apostolat.
 „A fost o șansă pentru școala noastră să-l aibă ca profesor de matematică pe Radu Ziman, după cum avea să sublinieze directorul instituției, prof. Gheorghina Bîrlădeanu. A fost dorit de părinți și copii, apreciat de elevi și astăzi regretat. De ce? Pentru că a fost profesorul care a muncit cu pasiune și dăruire nu numai cu cei pentru care matematica era o plăcere, ci și cu aceia care aveau un potențial mai scăzut (pentru care matematica era ca o limbă străină). Pentru noi, Radu a fost un coleg foarte apropiat, având întotdeauna pentru fiecare o vorbă caldă, o încurajare. A primit noii colegi cu brațele deschise și le-a împărtășit din experiența proprie. Ne-a fost alături în acțiunile strategice de împlinire instituțională. A fost cel care ne-a organizat în timp activitatea, realizând an de an orarul școlii, a fost bucătarul nostru la diverse sindrofii, a fost... este și va rămâne RADU, al nostru profesor de matematică, de succes!
 Dumnezeu să-i dea sănătate, ani mulți și frumoși de pensie, alături de cei dragi!” (Monica Toader)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:19:15 Ora standard a Europei de Est