Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Burse europene pentru profesori

La C. T. „D. Leonida” Oradea și C.T. „Unirea” Ștei

Burse europene pentru profesori

În perioada 24 – 28 mai 2010, dnele prof. Sǎcǎcian Dorina și prof. Drăgoi Rodica au participat la un stagiu de formare continuă Comenius, la F.C. „Europaclub” LIDS „Sapienza” University – Roma.

Acest curs de formare a primit finanțare dublă: prin programul sectorial Comenius, în cadrul programului de învățare pe tot parcursul vieții, cu fonduri de la Comisia Europeană și prin Fondul Social European (FSE), în cadrul programului sectorial Dezvoltarea resurselor umane (POSDRU).
Bursa a fost obținută în urma depunerii candidaturii la Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale.
„Cursul la care am participat a fost pe IT, având titlul EURODIDAWEB - PEDAGOGICAL USE OF INTERNET AND MULTIMEDIA TOOLS. Am avut astfel posibilitatea de a achiziționa noi competențe IT de realizare a paginilor web, utilizând programul Plone, care este un software „open source”, precum și limbajul HTML. Plone este un program free care permite persoanelor non-tehnice să creeze și să mențină informații pentru un site web public sau un intranet folosind doar un browser web”- Dorina S.
La curs au participat profesori din cinci țări: România, Cipru, Grecia, Spania și Turcia. „Prin participarea la acest curs am avut posibilitatea de a cunoaște alte sisteme de învățământ european, să ne împărtășim exemple de bună practică, găsind astfel răspuns la problemele comune din educație. Noi, profesorii, am avut posibilitatea de a stabili legături cu alte școli din Europa în scopul fructificării lor în timp: realizarea de proiecte educaționale, schimb de idei, de informații.
Am îmbinat plăcutul cu utilul, vizitând repere turistice precum: Biserica Sfântul Petru, Colosseumul, Panteonul și multe altele. Acest curs a fost o experiență pozitivă care ne-a permis îmbogățirea atât pe plan profesional, cât și spiritual și recomandǎm tuturor profesorilor participarea la astfel de cursuri de formare”- Rodica D.
Data limitǎ pentru depunerea urmǎtoarelor candidaturi este 30 septembrie 2010. (Ov.D.)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:26:20 Ora standard a Europei de Est