Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Management Projects of European Training and Educational Projects

Diseminarea unui proiect

Management Projects of European Training and Educational Projects

Profitând de programul de mobilități individuale Comenius - Învățare pe tot parcursul vieții, dl prof. dr. Răzvan Lucian Vonea, profesor de contabilitate la Colegiul Economic „Partenie Cosma” din Oradea și director adjunct al acestei instituții, a fost beneficiarul unui astfel de grant, finanțat din fonduri europene.

În esență, este vorba de un program de formare continuă, program de mobilități individuale Comenius. A câștigat un astfel de grant în valoare de 1.965 euro la runda I de selecție a dosarelor care a avut termenul scadent în 15 ianuarie 2010. Detalii privind catalogul cursurilor de formare continuă prin programul Comenius, criterii de eligibilitate, termenele de depunere a cererilor de finanțare le găsiți pe site-ul Agenției Naționale de Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, www.anpcdefp.ro. Această agenție este agenția națională care se ocupă cu programele de formare continuă a cadrelor didactice și elevilor/studenților, programe Comenius, Leonardo da Vinci, Grundvig, Erasmus, agenție care gestionează fondurile comunitare în acest domeniu.
 Cursul la care am participat s-a desfășurat în Atena, în perioada 10-14 mai 2010, chiar după protestele populației din Atena. Cursul s-a intitulat „Management Projects of European Training and Educational Projects”, inițiat și organizat de către organizația ISOTIS Atena (www.isotis.org).
Cursul s-a bazat pe o prezentare teoretică și practică a inițierii, implementării și derulării unor proiecte educaționale între țările membre UE. Am fost inițiați în ceea ce privește conținutul teoretico-legal al cadrului privind derularea unor astfel de proiecte educaționale, cursul având ca suport o platformă educațională online www.learn-it-easy.com. Desfășurarea cursului a pus accent și pe pregătirea practică în ceea ce privește managementul unor astfel de proiecte între diferiți parteneri din sfera educației din țările membre UE. Cursul a constat în pregătire teoretică, pregătire practică, sistematizare și fixare a cunoștințelor, priceperilor și deprinderilor de scriere a unor astfel de proiecte, cu recapitulare și evaluare la finalul secțiunii de formare.
Participanții la acest curs au fost din România, Cipru, Belgia, Olanda, Spania și Marea Britanie.
Recomand cu căldură înscrierea și participarea cu încredere la aceste cursuri de formare continuă - mobilități individuale Comenius, deoarece activitatea științifică și practică asimilată în cadrul acestora este cu adevărat utilă, actuală, bine structurată și vine în direcția necesităților de colaborare în interiorul spațiului european al școlilor românești. Răzvan VONEA


Trimite email
joi, 30 ianuarie 2025, 09:02:44 Ora standard a Europei de Est