Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Însemnări din Portugalia

În cadrul programului de mobilitate ERASMUS

Însemnări din Portugalia

Sunt Mădălina Suciu, studentă la Facultatea de Științe Economice din cadrul Universității din Oradea, specializarea Economie și afaceri internaționale și în anul universitar 2009-2010, m-am numărat printre studenții care au beneficiat de programul de mobilitate ERASMUS.

Facultatea de Științe Economice a reușit de-a lungul anilor să dezvolte parteneriate de succes cu numeroase universități de pe continentul european. Bineînțeles acest lucru nu ar fi fost posibil fără atenta implicare a dnei decan Anca Dodescu și a dnei Adriana Giurgiu, coordonatorul Biroului de relații internaționale din cadrul facultății.
Destinația mea a fost Portugalia, mai exact Coimbra, celebrul oraș universitar  de pe malul râului Mondego, oraș situat la jumătatea distanței dintre Porto și Lisabona și la aproximativ 40 de km de Oceanul Atlantic.
Orașul Coimbra este cunoscut, atât în țară, cât și peste hotare, ca unul dintre cele mai importante  centre universitare, cu tradiții unice și o atmosferă  studențească autentică. Numărul studenților străini a ajuns pe parcursul acestui an la aproximativ 1.500; printre aceștia se numără și câțiva studenți din România, care prin prezența lor încearcă să promoveze o mai bună imagine țării noastre.
Când eram întrebată de unde sunt și le spuneam România, cei din jurul meu rosteau invariabil: Hagi, Nadia Comăneci sau Dracula, fapt care îmi dădea încredere și îmi servea ca punct de plecare în primele mele conversații în limba portugheză. Ce i-a surprins foarte mult, atât pe profesori, cât și pe colegii mei, a fost ușurința și rapiditatea cu care am reușit să învăț portugheza.
Din variate motive, pe care nu le mai amintesc acum, România nu are o imagine tocmai bună în Portugalia, de aceea, prin prezența și comportamentul meu, am încercat să schimb, oarecum, această percepție negativă.
Prin intermediul unui interviu pe care  l-am dat  ziarului “A Cabra”, publicație   a Universității din Coimbra, am încercat, prin modestele mele puteri, să promovez imaginea Universității din Oradea aici, în Portugalia. Le-am vorbit portughezilor despre  prestigiul pe care a reușit să și-l câștige, într-un timp relativ scurt,  tânăra Facultate de Științe Economice din Oradea. Le-am spus că ceea ce facem noi la Oradea rivalizează cu ceea ce se face în oricare din facultățile de tradiție din Europa, dar am fost nevoită să recunosc că în ceea ce privește tradițiile studențești, stăm mai modest. Și ca să vedeți că  nu spun neadevăruri, voi reveni cu un articol în care vă voi prezenta minunatele tradiții studențești din Coimbra.
Pentru mine, viața de student Erasmus a fost unică, iar experiențele de aici  le consider valoroase lecții de viață. Am învățat să comunic cu ușurință cu persoane din diferite colțuri ale lumii, am învățat să mă adaptez unei noi culturi, dar mai presus de toate, am înțeles că indiferent unde ajungem, nu trebuie să uităm niciodată de unde am plecat, că trebuie să fim mândri de originea noastră și că trebuie să ne facem cunoscuți prin fapte demne, doar așa putem câștiga respectul și admirația celor din jurul nostru.
Felicitări, Mădălina! (Ovi Dan)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:13:59 Ora standard a Europei de Est