Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul național „Bune practici” în educația pentru protecția mediului

Luni și marți, la C.T. „Transilvania”

Concursul național „Bune practici” în educația pentru protecția mediului

Este vorba despre un proiect educațional inițiat și organizat de Inspectoratul Școlar Județean Bihor, în urmă cu trei ani, concursul național fiind înscris în calendarul activităților educative al M.E.C.T.S.

Elementul de noutate la cea de-a treia ediție constă în faptul că de-acum, concursul se adresează și elevilor din ciclul primar, pe lângă cele două cicluri inițiale, gimnazial și liceal.
Și la actuala ediție, organizatorii s-au bucurat de o bună participare. La ciclul primar, au concurat echipaje din județele Bihor, Satu Mare, Bistrița – Năsăud, Timiș, Constanța și Hunedoara; la ciclul gimnazial, au fost prezente echipaje din Bihor, Bistrița – Năsăud, Satu Mare, Brăila, Botoșani, Neamț, Constanța, Timiș, Hunedoara și municipiul București, iar la ciclul liceal, s-au întrecut echipaje din Bihor (două echipaje), Satu Mare, Iași, Brăila și municipiul București. Bihorul a fost reprezentat de elevi de la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea (îndrumați de prof. Steliana Cîrciumaru), de la Școala cu clasele I-VIII din Marghita (prof. Monica Porțan), Colegiul Tehnic din Vadu - Crișului (prof. Bogdan Bodea) și Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea (prof. Camelia Timofte). Gazda bună a concursului a fost Colegiul Tehnic „Transilvania” din Oradea. La deschiderea manifestărilor au onorat: prof. Nicolae Ungur – inspector școlar general adjunct al I.S.J. Bihor, Călin Mocan – director al Comisariatului Județean Bihor al Gărzii Naționale de Mediu, prof. dr. Mariana Ruge – directorul colegiului gazdă, prof. univ. dr. Ioan Chereji de la Facultatea de Protecția Mediului, alți inspectori școlari din cadrul echipei de proiect: Florin Negruțiu, Violeta Taichiș, Doina Gyori și Elisaveta Roșu – coordonatorul principal.
Luni, în prima zi de concurs, a avut loc evaluarea materialelor din portofoliu: pliant, afiș, cinci fotografii, alături de prezentarea scenetei pe teme ecologice (la învățământul primar); la învățământul gimnazial a fost prezentată investigația sau cercetarea realizată în arealul adoptat, iar la învățământul liceal, tot o investigație și un filmuleț de trei minute, cu aspecte din activitatea de protecția mediului desfășurată de elevii participanți la concurs în arealul adoptat.
„Marți, a fost programată o aplicație de teren în zona Remetea, Meziad și Roșia, având ca obiectiv exersarea deprinderilor de a investiga un areal natural prin observație directă dirijată și a identifica aspecte de microclimat, floră și faună specifice zonei, dar și a identifica intervenția antropică în mediu, eventuale dezechilibre, produse de aceasta și să propună soluții de ameliorare a impactului antropic negativ asupra mediului (soluții sub formă grafică); miercuri, este programată o vizită în parcul dendrologic al Universității din Oradea”, după cum ne-a spus coordonatorul principal al proiectului, profesor - inspector Elisaveta Roșu.
S-au acordat foarte multe premii speciale
Aseară, a avut loc festivitatea de premiere. La înmânarea premiilor a participat și generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, prof. Dorel Luca, pe lângă prof. univ. dr. Ioan Chereji și Călin Mocan, sponsorii susținători ai premiilor speciale.
Au fost acordate foarte multe premii speciale, pe cicluri de învățământ și categorii de materiale.
Iată cum arată clasamentul general:
La ciclul primar: pe locul I – echipajul Școlii „Avram Iancu” din Oradea (Claudia Gui, Andrei Avram, Darius Fildan și Andrei Căvășdan), locul II – echipajul Școlii din Pișcolt – Satu Mare, locul III – echipajul Școlii „Av. Iancu” din Bistrița, jud. Bistrița – Năsăud.
La gimnaziu: pe locul I – echipajul școlii din Tichilești – Brăila, locul II – echipajul Școlii din Marghita (Maria Porțan și Diana Bandula), locul III – echipajul Școlii „Av. Iancu” din Bistrița.
La liceu: pe locul I – echipajul Lic. T. „O. Ghibu” din Oradea (Ștefan Babătă, Răzvan Ciumpe) și echipajul Colegiului Tehnic din Vadu – Crișului (Zarina Iancu, Tecsi Andrei), locul II – echipajul C.N. „Gh. M. Murgoci” din Brăila, locul III – echipajul Gr. Șc. Agr. „H. Vasiliu” din Podu Iloaiei, județul Iași.
Fiind invitați să ia cuvântul, conducătorii echipajelor s-au arătat încântați de organizarea competiției și condițiile de cazare și masă. Echipajul din Tichilești – Brăila, aflat la a doua participare, a întrebat dacă nu se pot face „abonamente” la acest concurs național... (Ovidiu DAN) 

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:29:36 Ora standard a Europei de Est