Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua Comenius

„All Different-All Equal”

Ziua Comenius

Liceul Teoretic „Lucian Blaga” Oradea derulează în perioada 2009 – 2011, la nivelul ciclului primar, un proiect de parteneriat multilateral Comenius, cu titlul „ALL DIFFERENT – ALL EQUAL”. Școlile partenere sunt din Lituania (țara coordonatoare), România, Italia, Bulgaria și Polonia. Bugetul alocat acestui proiect este de 24. 000 de euro.

Luni, 31 mai 2010, elevii și cadrele didactice implicate în proiect au sărbătorit „Ziua Comenius”, având ca temă prezentarea activităților realizate pe parcursul primului an de proiect și diseminarea rezultatelor obținute. Invitați au fost inspector școlar Florin Negruțiu, directorul liceului, prof. Ioan Hora, directorul adjunct, prof. Adriana Meșter, părinții elevilor, cadre didactice și reprezentanți ai presei.
 Activitatea prezentată de inst. dr. Dorina Roman a debutat cu majoretele claselor I-IV, care au fost aplaudate la scenă deschisă. A urmat dansul eco, al echipei „Floricelele” (ambele formații sunt coordonate de prof. Adriana Luca). Dansul eco, intitulat „Prieteni mereu”, a înfățișat prietenia dintre flori și copii.
Prin intermediul prezentării în power point am oferit asistenței o sinteză și o retrospectivă a activităților desfășurate în cadrul proiectului în anul școlar 2009 – 2010. În partea a doua a manifestării, elevii din clasele I B, II A și D, III A, B și C, IV B și C au participat, în echipe mixte, la un concurs de cultură generală, de verificare a cunoștințelor dobândite în cadrul proiectului Comenius. În timp ce juriul făcea calculele necesare stabilirii câștigătorilor, elevii clasei a III-a A ne-au demonstrat că sunt mari actori, prin intermediul piesei de teatru „Cine și-a pierdut fabula?” Momentul mult așteptat a răsplătit concurenții cu diplome și felicitări.
La finalul activității, protagoniștii manifestării au fost răsplătiți cu prăjiturele și suc, de către învățătorii lor: Traier Șandor, Roman Dorina, Fekete Eva, Păduraru Florica, Ambruș Rozalia, Hadade Silvia și Bocșe Alina.
Avem convingerea, la sfârșitul primului an de proiect, că elevii școlii noastre, prin participarea la acest proiect, au învățat un lucru important – respectul și toleranța față de cei care vorbesc alte limbi și care au o înfățișare diferită, atitudine atât de necesară în societatea modernă. Totodată, ei au  devenit conștienți de propria identitate culturală și au fost interesați de poziționarea geografică și de cultura țărilor partenere.
În ceea ce privește cadrele didactice, putem spune că a existat o cooperare între dascălii din țările partenere și, cu siguranță, au fost înțelese conexiunile culturale dintre țările europene și importanța muncii din cadrul proiectului. (Dorina R.)

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:30:36 Ora standard a Europei de Est