Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

M.E.T.E.R - TIME AND LONGITUDE

Întâlnire Comenius la C.T. „Mihai Viteazul”

M.E.T.E.R - TIME AND LONGITUDE

În perioada 4-8 mai 2010, s-a desfășurat la Oradea, cea de a treia întâlnire din cadrul parteneriatului multilateral Comenius, intitulat „M.E.T.E.R.”.

Tema reuniunii a fost „Timpul și longitudinea”, o temă generoasă care a permis o abordare interdisciplinară (fizică, astronomie, matematică, geografie, istorie, filosofie și limba engleză). 
La deschiderea festivă, coordonatorii de proiect și-au prezentat echipele și școala de proveniență. Au fost prezenți la Oradea: dna Leonarda Fuccili, de la Școala G.G.Belli din Roma, dl Philippe Jeanjacquot de la Liceul Charlie Chaplin din Lyon (coordonator internațional al proiectului), dl Bernard Tedd, de la Școala King Edward VI din Birmingham, dna Anna Tzima, de la Liceul franco-elen d’Agia Paraskevi din Atena, dna Ingrid van der Wal, ca reprezentant al O.S.B. din Amsterdam și, nu în ultimul rând, dna profesor Nicoleta Pazmany de la C.T. „Mihai Viteazul” din Oradea.
La festivități, am fost onorați de prezența unor distinși invitați: prof. Ilie Crăciun – inspector școlar general adjunct al I.S.J. Bihor, prof. ing. Florian Mieluț – inspector școlar de specialitate, precum și dl prof. dr. Filimon Ruben, directorul C.T. „Mihai Viteazul”.
După deschidere, primele activități s-au derulat în incinta școlii, sub forma unor workshop-uri tematice, cu grupe formate din participanți din țări diferite, iar în cursul după-amiezii activitățile au continuat la Cetatea Oradea. Putem spune că am avut parte de modele de lecții moderne, desfășurate și în alte locații decât sala de clasă, caracterizate prin spirit constructiv și lucru în echipă. „Echipa franceză a prezentat determinarea longitudinii folosind un program de astronomie pe calculator, colegii din Anglia și Grecia i-au învățat pe copii să-și construiască cadrane solare orizontale sau analematice, în timp ce echipa Olandei i-a ghidat pentru a învăța să navigheze, precum vikingii, adică folosind polarizarea luminii pentru determinarea poziției soarelui. Echipa României a prezentat, utilizând planetariul mobil, modalitatea de a folosi unele constelații pentru a construi un ceas stelar, colaborând cu echipa Italiei care a prezentat aceeași temă, dar într-o abordare total diferită. Tocmai acest fapt este extraordinar: să vezi aceeași temă abordată în maniere extrem de diferite de copii din țări diferite. Atelierele de lucru au continuat deplasându-ne la Biserica cu Lună (care are un mecanism unic în Europa ce prezintă fazele Lunii).
A doua zi au avut loc deplasări în afara orașului și județului. Ne-am oprit mai întâi la Observatorul astronomic din Cluj-Napoca, unde copiilor li s-a prezentat diferența între timpul solar și cel sideral. Tot aici, au putut vedea cum funcționează o pendulă de timp sideral și au putut admira cărți rare de astronomie aflate în bibliotecă. Vizita a continuat la Grădina botanică, unde se află amplasat un cadran solar, ca și ghid.
Concluzionând, putem spune că elevii au avut astfel posibilitatea de a învăța unii de la alții, de a se cunoaște mai bine, de a comunica între ei folosind limba engleză și chiar de a se împrieteni în sensul adevărat al cuvântului. În final, a fost compus chiar un cântecel al întregului grup pe care l-au interpretat cu toții”, după cum am aflat de la coordonatorul de proiect, doamna profesor Nicoleta Pazmany. (Ov. D.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:48:04 Ora standard a Europei de Est