Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Să nu fim ca ei și să ocrotim natura!

Mulți stau orbi și surzi în marele templu al naturii

Să nu fim ca ei și să ocrotim natura!

Îndemnați de aceste gânduri, elevii claselor V-VIII (secția română) de la Școala cu cls. I-VIII ,,George Coșbuc” din Oradea și profesorii îndrumători ai acestora: Trif Viorica, Mihalache Anca, Suciu Otilia și Bucurean Cristina au desfășurat activități în cadrul proiectului intitulat “Biodiversitatea mediului înconjurător”, concretizat într-o excursie organizată în localitatea Șuncuiuș, în perioada 28-29 mai 2010.

Excursia a avut ca tematică interdisciplinară: biodiversitatea locului, finalizarea proiectului “Matematica în natură” și valorificarea frumuseților naturii în activități de creație literară.
Scopul excursiei a fost unul informativ prin aprofundarea și sintetizarea cunoștințelor de matematică, teorie literară, geografie și educație ecologică, însușite la clasă în strânsă legătură cu specificul și biodiversitatea cadrului natural; dezvoltarea orizontului de cunoaștere prin îmbinarea cunoștințelor interdisciplinare cu biodiversitatea și specificul cadrului natural, dar și unul  educativ prin cultivarea sentimentului de mândrie patriotică, prin declanșarea de emoții asupra frumuseților mediului înconjurător și frumuseților speologice, devenite obiective turistice renumite, prin formarea deprinderilor de observare a aspectelor ecologice, a elementelor naturii înconjurătoare și a factorilor de poluare a mediului înconjurător, prin educarea comportamentului elevilor în scopuri ecologice.
Obiectivele excursiei au fost în primul rând de natură cognitivă, urmărindu-se ca elevii să  comunice fondul general al cunoștințelor privind semnificațiile, particularitățile și importanța principalelor aspecte ale mediului înconjurător și ale obiectivelor vizitate, dar și să coreleze resursele și obiectivele turistice din regiune cu specificul cadrului natural. S-au avut în vedere și obiective de natură afectiv-atitudinale. Astfel, pe parcursul excursiei, elevilor li s-a oferit posibilitatea să învețe să aprecieze frumusețile și bogățiile naturii din zona vizitată. De asemenea, profesorii îndrumători au organizat o astfel de activitate extrașcolară și cu scopul real de a consolida și de a îmbunătăți relațiile elev- elev și elev-profesor într-un context de socializare cu totul diferit de cel din sălile de curs. Nu în ultimul rând, prin obiectivele de natură psihomotorie s-a avut în vedere dezvoltarea simțului de orientare geografică și formarea unei conduite ecologice a elevilor în mediul înconjurător.
Elevii au perceput biodiversitatea mediului înconjurător ca pe o infinită diversitate a plantelor și micilor viețuitoare. Observându-le cu atenție, elevii au înțeles necesitatea ocrotirii naturii pentru a fi un om sănătos într-un mediu sănătos. Introducerea directă sau indirectă a unui factor poluant poate aduce prejudicii sănătății umane sau calității mediului în care trăim, poate împiedica până și utilizarea mediului înconjurător în scop recreativ, așa cum ei înșiși recunosc că le place. Aceasta este și motivația acțiunilor de ecologizare inițiate la fața locului  de către profesorii însoțitori .
Coordonați de doamna profesoară de matematică Trif Viorica, elevii au desfășurat în aer liber activități matematice prin care au rezolvat probleme cu aplicabilitate practică, sintetizând cunoștințele interdisciplinare   dobândite la clasă, cum ar fi: calculul înălțimii peretelui de stâncă de la Peștera Unguru Mare, calculul lățimii albiei Crișului  Repede, a înălțimii unui copac prin mai multe metode și apoi compararea rezultatelor, stabilirea punctelor cardinale cu ajutorul ceasului de tip clasic.
Sub atenta îndrumare a doamnelor profesoare de limba română, Suciu Otilia, Mihalache Anca și Bucurean Cristina,  elevii și-au imaginat pentru scurt timp că sunt creatori literari și au descris elemente ale unor tablouri reale din natură. Inspirați de frumusețile naturii, ei au reușit să creeze figuri de stil și imagini artistice, asemeni poeților din manualele școlare.
Excursia a oferit elevilor satisfacția muncii în echipă, participând la identificarea și culegerea de flori și plante din care se pot prepara în mod tradițional sucuri și ceaiuri naturale, în detrimentul celor artificiale care au invadat rafturile magazinelor. În acest fel, practic s-a finalizat un alt proiect de activitate desfășurat la orele de dirigenție în care elevii și-au preparat singuri și apoi au consumat un delicios suc de soc și care s-a încheiat cu un concurs pe echipe al cărui principal scop a fost formarea obiceiului de a consuma sucuri naturale preparate în casă în locul celor artificiale.
Natura pictează pentru noi, zi după zi,  imagini de o infinită frumusețe. (John Ruskin)
Noi am pornit în căutarea ei și am găsit-o mai fermecătoare decât ne-o imaginam… (Viorica Trif ) 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:27 Ora standard a Europei de Est