Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursurile de ocupare a posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate

Astăzi (luni) încep

Concursurile de ocupare a posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate

15.07.2007
Conform Metodologiei privind mișcarea personalului didactic din învățământul preuniversitar, în cele 33 de județe și în municipiul București unde nu se pilotează procesul de descentralizare, concursul cu probe scrise pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante se organizează în data de 16 iulie 2007. În acest sens, inspectoratele școlare județene au publicat 11.157 de posturi didactice/catedre vacante titularizabile, respectiv 45.146 posturi didactice/catedre vacante/rezervate netitularizabile. Pentru ocuparea acestora s-au înscris 47.971 candidați, din care 7.247 absolvenți ai promoției curente. Concursul se va desfășura în 142 centre de examen la 119 discipline.

 Pentru proba scrisă, Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului stabilește minimum 3 variante de subiect, din care se alege prin tragere la sorți numărul variantei pentru proba scrisă. Extragerea variantei de subiect se va face la sediul MECT, luni, 16 iulie, începând cu ora 8.55 și va fi anunțată la Radio România Actualități la ora 9.00.
Subiectele și baremele de corectare au fost elaborate de Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare în Învățământul Preuniversitar din cadrul MECT. Lucrările scrise pe discipline vor fi evaluate în centrele universitare și în unitățile de învățământ responsabile cu perfecționarea personalului didactic stabilite de Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului.
Candidații vor fi prezenți în sală cel mai devreme la ora 8.00 și cel mai târziu la ora 9.00, înainte de a fi deschis plicul cu subiectele de concurs. Candidații care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte sunt considerați neprezentați. După primirea subiectelor de concurs de către candidați (ora 10.00), durata de redactare a lucrărilor este de 4 ore, timp ce nu poate fi depășit. Pentru redactarea lucrărilor se folosește cerneală sau pix de culoare albastră. Desenele/graficele se pot executa și cu creionul negru. Candidații și supraveghetorii nu pot avea asupra lor, în sala de concurs, cărți, caiete, telefoane mobile sau alte mijloace de comunicare la distanță.
Candidații pot avea dicționare pentru specializarea latină sau greaca veche și planurile de conturi pentru specializarea contabilitate.
Nu au dreptul să participe la concurs persoanele care au fost înlăturate din învățământ printr-o hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală.
Rezultatele concursului se afișează la sediul inspectoratelor școlare și la sediul unității/instituției de învățământ unde s-a desfășurat concursul, cel mai târziu după trei zile de la susținerea acestuia.
Contestațiile se depun la inspectoratul școlar, în termen de cel mult 48 de ore de la afișarea rezultatelor la secretarul comisiei de concurs, care le transmite, în termen de 24 de ore, centrelor de evaluare.
Afișarea rezultatelor finale obținute de candidați are ca termen data de 23 iulie 2007.
Repartizarea candidaților care au obținut cel puțin nota/media 7 pe posturile didactice/catedrele vacante titularizabile se va realiza computerizat în data de 26 iulie 2007, în baza opțiunilor exprimate de candidați în fișa de opțiuni în perioada 24-25 iulie 2007.
Posturile didactice/catedrele rămase neocupate în urma titularizării (la nivel județean/al municipiului București) devin netitularizabile și sunt afișate pentru următoarele etape ale mișcării personalului didactic: detașare la cerere și suplinire.
Cadrele didactice care nu au participat la concursul din 16 iulie 2007 pot participa la concursurile pentru suplinire organizate de inspectoratele școlare în 16 august 2007 și 5-6 septembrie 2007.
Repartizarea candidaților care au participat la concursul din 16 iulie sau 16 august 2007 pe posturile didactice/catedrele vacante/rezervate netitularizabile se va realiza în ședință publică în perioada 27 august - 3 septembrie 2007.
Potrivit Metodologiei de organizare și desfășurare a concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante din unitățile de învățământ preuniversitar din județele nominalizate în H.G. nr. 1942/2004 (Brăila, Cluj, Dolj, Harghita, Iași, Neamț, Sibiu și Satu-Mare) concursurile pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate se desfășoară la nivelul unităților de învățământ sau pe grupuri de unități (centre) în perioada 17 mai - 27 iulie 2007. Probele scrise și practice/orale au avut loc în perioada 12 iunie - 13 iulie 2007. Având în vedere prevederile Ordinului comun al MEdC nr. 5004/31.08.2006 și al MAI nr. 1423/31.08.2006, în cele 50 de unități de învățământ cuprinse în cadrul proiectului „Managementul administrativ și financiar al școlii într-un mediu descentralizat" din județele Dolj, Harghita și Iași, concursul de ocupare a posturilor didactice vacante/rezervate, sesiunea mai - iulie 2007, se va organiza și se va desfășura la nivelul fiecărei unități. În afara acestor 50 de unități de învățământ, în alte 5 unități de învățământ din județul Cluj și 25 de unități de învățământ din județul Satu-Mare concursul de ocupare a posturilor didactice vacante/rezervate se va desfășura la nivel de unitate.
La data de 17 mai 2007 în județele nominalizate în H.G. nr. 1942/2004 s-au publicat 2.689 de posturi didactice/catedre vacante titularizabile și respectiv 10.588 posturi didactice/catedre vacante/rezervate netitularizabile.
Conform Metodologiei de organizare și desfășurare a concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante din unitățile învățământului preuniversitar din județele nominalizate în H.G. nr. 1942/2004,
subiectele și baremele de corectare vor fi elaborate de comisii constituite la nivelul unităților de învățământ/centrelor.
Lucrările scrise vor fi evaluate de comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare și de evaluare a lucrărilor scrise constituie la nivelul unității de învățământ/centrului. Repartizarea candidaților pe posturi se va realiza la nivel de unitate de învățământ/centru în perioada 16 - 27 iulie 2007.  (Biroul de presă)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:51:27 Ora standard a Europei de Est