Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

A doua ediție a proiectului Entrepreneurship Summer Camp

AIESEC Oradea organizează în perioada 16 -25 iulie 2007

A doua ediție a proiectului Entrepreneurship Summer Camp

AIESEC Oradea organizează, la Sânmartin, în județul Bihor, în perioada 16 -25 iulie 2007, cea de-a doua ediție a proiectului Entrepreneurship Summer Camp, în scopul abordării problemei lipsei cunoștințelor antreprenoriale ale tinerilor, lipsă datorată faptului că nu există programe de agest gen.

Astfel, AIESEC Oradea își propune să organizeze o serie de seminarii care să ofere tinerilor informațiile necesare cu privire la temele mai sus menționate. Vor exista sesiuni de pregătire privind modalitățile de investigare a mediului economic (ce trebuie să conțină o simulare de studiu de piață și adaptarea activității la cerințele pieței prin modelul Balance ScoreCard), și o sesiune de punere în practică a spiritului antreprenorial prin planificarea activității propriu-zise (participanții vor avea libertatea de a-și alege o temă pe care să dezvolte acest subiect, sesiunea va conține și instrumentul de planificare O.G.S.M.(Outcomes, Goals, Strategies și Measurement), în încheiere având loc o sesiune ce va dezbate comportamentul și calitățile unui lider (de la această sesiune, nu vor lipsi exemple concrete din mediul economic orădean, timișorean si brașovean). Există nevoia implementării unor măsuri care să ducă la formarea unor tineri capabili să își dezvolte pentru început spiritul antreprenorial, urmând ca apoi acesta să se concretizeze în propria afacere.
Aceste sesiuni de pregătire vor fi susținute de membii AIESEC din rețeaua AIESEC România, persoane capabile să transmită experiența acumulată prin intermediul seminarului “Entrepreneurship Summer Camp”, dar și de către membrii echipei de lideri din cadrul AIESEC Oradea, care au experiența necesară datorită participării anterioare la seminarii similare. 
Seminarul va dura cinci zile, în perioada 18-22 iulie 2007, însă pregătirile vor începe luni, 16 iulie. La ediția din acest an, vor participa 30 de studenți orădeni, din anii I, II și III.Obiectivul principal al proiectului este inocularea spiritului antreprenorial, care apoi să concretizeze cunoștințele acumulate în afaceri proprii.
De asemenea, se urmărește îmbunătățirea abilităților de comunicare și munca în echipă.
Costul total al proiectului este estimat la 1354.8 RON, din care, de la Agenția Națională de Tineret, am solicitat 909 RON, restul fondurilor urmând să fie atras prin sponsorizări și contribuție AIESEC. Așa încât, putem spune că programul este finanțat de Agenția Națională de Tineret, prin Direcția Județeană pentru Tineret Bihor.
Să mai spunem că AIESEC este o organizație internațională de tineri prezentă în peste 95 de țări, care oferă membrilor săi oportunități de dezvoltare a abilităților de leadership; este singura organizație care pune accentul pe dezvoltarea membrilor ca lideri pentru a avea un impact pozitiv în societate. 
 Anamaria RADU

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:40:47 Ora standard a Europei de Est